Andet multimedie
bentjuul 3670
Printer på karton
Fra : Nysgerrig

Dato : 24-02-01 11:27

Hej

Nogen der ved hvilken farvelaser der bedst kan klare 250 gram karton.
(eller evt 220 gram)

Der er mig bekendt ikke nogen der ifølge specifikationer kan klare det.

Hilsen Jan

Fra : Thomas

Dato : 24-02-01 15:07

Nysgerrig <janpetri@pc.dk> skrev i en news:9782m9$njh$1@news.inet.tele.dk...
> Hej
>
> Nogen der ved hvilken farvelaser der bedst kan klare 250 gram karton.
> (eller evt 220 gram)

Minolta CF910 har jeg kørt 200g på uden problemer, og tror også den kunne
tage 220. De vejl. spec. er kun vejledende, de kan ofte køre lidt tykkere
papir. Det kommer også an på papirvejen i printeren. Ricoh skulle have lavet
en maskine, som har en lige papirgang og dermed være i stand til at tage
meget tykt papir.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.

Fra : Jon Dough

Dato : 25-02-01 01:29

De nye Sharp digital printere har en direkte papirgennemgang og fire valser
(en til hver farve). De burde kunne køre tykt papir...

Fra : PER BRUUS

Dato : 27-02-01 01:12

Du finder ikke nogen desktop printer der kan klare mere
end 220 gram, alternativt skal du have den store tegnebog
frem og investere i en Ricoh 6010 farvekopimaskine med rip,
som klarer 280 gram A-3++ .Jeg har på min kørt 250 gram uden
problemer, men ikke alle papirtyper kan bruges.
Har du ikke et konstant behov, kunne du jo også sende en mail
måske kunne vi klare opgaven for dig.

Per Bruus
Danlux@get2net.dk

Fra : Thomas

Dato : 27-02-01 21:05

> end 220 gram, alternativt skal du have den store tegnebog
> frem og investere i en Ricoh 6010 farvekopimaskine med rip,

Behøver nu ikke have den store tegnebog frem for at have sådan en fætter.
Der kan laves mange aftaler med sådan en printer...

Fra : Jørgen

Dato : 05-03-01 20:47

Hej Jan
Hvis du har adgang til en Xerox DC12 kan den hjælpe dig.
Den klarer de 250 gram samt et format på 3++.
Mvh Inga