konveteres fra String til Java.sql.Date 2
Fra : mikkel1

Dato : 01-10-02 07:04

Hej
Jeg er i gruppe med Gribcek/Klaus når vi gør følgende:

import java.text.*;
import java.util.*;

SimpleDateFormat df = new SimpleDateFormat("yyyy-MM-dd");

start1 = df.parse(req.getParameter("start"), new ParsePosition(0));

for vi denne fejl:
java:15: reference to Date is ambiguous, both class java.sql.Date
in java.sql and class java.util.Date in java.util match
Date start1;

VH
Mikkel
^

http://www.kandu.dk/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-10-02 07:14

"mikkel1" <mikkel1.news@kandu.dk> writes:

> for vi denne fejl:
> java:15: reference to Date is ambiguous, both class java.sql.Date
> in java.sql and class java.util.Date in java.util match
> Date start1;

Benyt det fulde navn til det I gerne vil have.

java.util.Date start1;

eller
java.sql.Date start1;

Man skal ikke bare ukritisk importere løs.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn