Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon ST-E2 Transmitter
Fra : J@N

Dato : 01-10-02 00:01

Er der nogen der har erfaring med Canon ST-E2 Transmitter?
Vil gerne vide om den sender den synligt lys, når den kommunikerer med
slaven/slaverne ?

Jan

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 30-09-02 23:50

Stil dit ur

Bjarne
Fjern no spam i mailadresse
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : J@N

Dato : 01-10-02 06:44

"[6800] B. Rosch" <roschNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Stil dit ur

Er du pensioneret urmager eller bare P-vagt?
Ok, mit PC-ur går 2 min for langsomt, er stillet nu, håber du er tilfreds og
kan sove roligt i nat

Jan

Fra : Søren Bargmann

Dato : 01-10-02 14:52

Den sender noget der hedder "near infrared", som er et synligt rødt lys.
Princippet er vist det samme som det røde lys på en 550ex.

/Søren

Fra : Jens Bjørn Andersen

Dato : 01-10-02 20:18

Hej Jan

Ja det gør den - et lille flashrør bag et rødt glas sender lys ud for
preflash - og regulerings info til slaverne - faktisk
3 blink inden billedet tages.

MVH
Jens Bjørn

Fra : J@N

Dato : 01-10-02 22:21

"Jens Bjørn Andersen" <post@jenstryl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jan
>
> Ja det gør den - et lille flashrør bag et rødt glas sender lys ud for
> preflash - og regulerings info til slaverne - faktisk
> 3 blink inden billedet tages.

Hvis du tager et billede af et spejl, glas eller anden blank overflade, kan
du så se noget lys på billedet?

Jan

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 08-10-02 14:17

"J@N" <itjf@nospam.dk> wrote in message news:and01e$ne2$1@sunsite.dk...
> "Jens Bjørn Andersen" <post@jenstryl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du tager et billede af et spejl, glas eller anden blank overflade,
> [...]

Jeg bruger ST-E2 i forbindelse med akvariefotografering og har aldrig set
noget lys fra hverken blitz eller ST-E2 på billederne. ST-E2 virker efter
min mening virkeligt godt.

/Carsten

Fra : J@N

Dato : 09-10-02 08:41

"Carsten Nielsen" <none@none.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget lys fra hverken blitz eller ST-E2 på billederne. ST-E2 virker efter

Hej Carsten

Jeg skal også bruge mit til akvafoto og bruger i øjeblikket et Offshoe
kabel, men det er for kort.
Så bare et billede på nettet, hvor ST-E2 sender et IR-lys:
http://www.botzilla.com/photo/ETTL1.html

Jeg går ud fra at du ved akvafoto, holder kameraet vinkelret mod glasset, så
evt IR-lys ville have været afsløret på billedet.

Jan

Et par af mine billeder:
http://www.fredsholt.ishoejby.dk/akvafisk.htm

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 11-10-02 07:24

"J@N" <itjf@nospam.dk> wrote in message news:ao0ivq$9gd$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Jeg går ud fra at du ved akvafoto, holder kameraet vinkelret mod glasset,

> evt IR-lys ville have været afsløret på billedet.

Ja jeg holder kameraet vinkelret på akvariet og så en blitz i ca 45 graders
vinkel fra siden og en blitz fra oven. Jeg tog lige et kik på dine billeder
og de må siges at være ret gode. Jeg er især imponeret over hvor skarpe de
er, dybdeskarpheden og lyset. Hvilket udstyr bruger du. Jeg bruger selv et
Canon EOS 30 kamera med Sigma 180 mm Macro linse, jeg drømmer stadig om
Canon D60 SLR :). Nu skal det siges at jeg mest forsøger at fotografere
meget små objekter (æg, yngel) og udelukkende maller (Loricariidae) som har
det med at være meget sky.

/Carsten