Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvad er forskellen på objektiver fra Nikko~
Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 30-09-02 05:38

Hvad er forskellen på objektiver fra Nikon og Nikkor? Hvem fabrikerer Nikkor
og er de lige gode?

Bjarne
Fjern no spam i mailadresse
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-09-02 06:41

On Mon, 30 Sep 2002 06:38:05 +0200, [6800] B. Rosch wrote:

>Hvad er forskellen på objektiver fra Nikon og Nikkor? Hvem fabrikerer Nikkor
>og er de lige gode?

Nikons objektiver hedder Nikkor - så simpelt er det

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 30-09-02 07:17

[6800] B. Rosch wrote:
> Hvad er forskellen på objektiver fra Nikon og Nikkor? Hvem fabrikerer
> Nikkor og er de lige gode?

Et tillægsspørgsmål nu hvor jeg skal til at investere: Hvad med Sigma
objektiver? Der var et sådan med da jeg købte mit Nikon F 401. Er det ligeså
høj kvalitet som originale Nikon (eller Nikkor)

Fra : Peter Schrøder

Dato : 30-09-02 08:24

"[6800] B. Rosch" skrev
> [...]
ligeså
> høj kvalitet som originale Nikon (eller Nikkor)

Det er et svært spørgsmål. Som tommelfingerregel må
man antage at Sigma's større produktion automatisk
vil give mere objektiv for pengene. Et Sigma-objektiv til
1000kr burde altså være bedre et 1000kr's Nikon objektiv.
På den anden side producere Nikon næppe selv deres
billigste objektiver, men køber den OEM fra Kina eller
Korea...
Udvælg dig det objektiv, hvor specs. passer bedst til
dit behov og efterlys evt. erfaringer hér i gruppen inden
du køber.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 30-09-02 09:13

Peter Schrøder wrote:
> [...]
> Udvælg dig det objektiv, hvor specs. passer bedst til
> dit behov og efterlys evt. erfaringer hér i gruppen inden

Jeg siger tak og vil lytte til jeres råd inden jeg handler