Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Compact Flash card problemer ?
Fra : Nicki Gehlen

Dato : 29-09-02 16:38

Jeg har lige købt et 128 Mb Compact Flash card type 1 er mærket Preformance
Memory til mit Canon Ixus V2.

Jeg undrede mig lidt over at kortet ikke skulle formateres inden jeg kunne
begynde at tage billeder.

Så jeg tog en masse billeder, der efter nogen tid forsvandt, nå men sidenhen
har jeg formateret kortet, men hvergang jeg har taget omkring 80 billeder
opstår der datafejl på noge af billederne.

Nogen der har kendskab til om mit memory kort. evt ikke skulle passe til
cameraet eller om det kan være kortet/cameraet der fejler.

Hilsen
Nicki

Fra : Lars-Peder Nyrup Bøg~

Dato : 29-09-02 17:12

Hos PhotoTeam på Frederiks Allé i Aarhus viste en af de lidt ældre erfarne
medarbejdere mig for et års tid siden nogle striber på billeder de havde
"fremkaldt". Han fortalte at årsagen var en type af hukommelseskort, som var
for dårlige. Jeg undrede mig lidt over det. Jeg ville jo mene, at enten
virker det eller ikke. At der så sikkert kan være fejl på sådan nogle lige
som alt muligt andet er en anden sag. Men måske forholder det sig sådan.
Måske er der "dårlige" kort!? eller fabrikater af kort.-
Du kan måske kontakte forretningen og få det byttet?! -Kontakte
kameraimportøren og spørge. -
mvh,
Lars-Peder.

Nicki Gehlen <gehlen@xmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:M7Fl9.53956$Qk5.2000518@news010.worldonline.dk...

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-09-02 17:32

"Nicki Gehlen" skrev i en meddelelse
> Jeg har lige købt et 128 Mb Compact Flash card type 1 er mærket Preformance
> Memory til mit Canon Ixus V2.

Jeg bruger et Performance 128 mb CF kort i et Canon A40 uden problemer,
så mon ikke du har fået et med fejl på ?

> Jeg undrede mig lidt over at kortet ikke skulle formateres inden jeg kunne
> begynde at tage billeder.

Det skule mit heller ikke . men jeg gjorde det alligevel - bare for
en sikkerheds skyld......

> Nogen der har kendskab til om mit memory kort. evt ikke skulle passe til
> cameraet eller om det kan være kortet/cameraet der fejler.

Det skulle kunne virke !

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : [5000] Jesper Brunho~

Dato : 30-09-02 13:55

Jan Vestergaard wrote:

> Jeg bruger et Performance 128 mb CF kort i et Canon A40 uden problemer,
> så mon ikke du har fået et med fejl på ?

Jeg hælder til samme forklaring - da jeg også bruger dette kort i Canon
A40 uden problemer.

Det skulle mit nye PQI 128-kort heller ikke - jeg gjorde det nu
alligevel - for en ordens skyld

mvh

Jesper Brunholm