Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
PCI / AGP grafikkort..
Fra : DeBoss

Dato : 29-09-02 16:11

Hejsa..
jeg skal skaffe en ven et grafikkort til hans K7-1000Mhz TeleDK maskine..
Imponerende nok har de ikke ofret en AGP port på MB, så det skal være PCI...

Hvad er forskellen i ydelse på f.eks GF2 agp vs. pci ??

MB har en Savage pro "et eller andet" indbygget.. Men jeg går ud fra at et
nyt GF2 stadig vil værew MEGET hurtigere, selvom det bliver PCI.. Er det
ikke korrekt ?

Mvh Dennis

What is Windows 9x/XP ?
Nothing but a 32 bit extensions and a graphical shell
for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally
coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company
that can't stand 1 bit of competition

Fra : Martin K

Dato : 29-09-02 16:35

DeBoss wrote:
> jeg skal skaffe en ven et grafikkort til hans K7-1000Mhz TeleDK
> maskine.. Imponerende nok har de ikke ofret en AGP port på MB, så det
> skal være PCI...

Det var jo ikke så godt...

[KLIP]

> MB har en Savage pro "et eller andet" indbygget.. Men jeg går ud fra
> at et nyt GF2 stadig vil værew MEGET hurtigere, selvom det bliver
> PCI.. Er det ikke korrekt ?

Jo det vil jeg bestemt også sige... prøv evt at se efter et GeForce 4 MX
420...
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364848029

--
Martin K

Fra : DeBoss

Dato : 29-09-02 16:58

> Jo det vil jeg bestemt også sige... prøv evt at se efter et GeForce 4 MX
> 420...
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364848029

Oki takker

Så er valget mellem et GF2-MX400 og et GF4-MX420 100kr prisforskel..
Ydelse ??
Er det ikke MEGET tæt på det samme.. Det er jo et fattigmands GF4

Mvh Dennis

Fra : Martin K

Dato : 29-09-02 17:06

DeBoss wrote:
> Oki takker

Ingen årsag...

> Så er valget mellem et GF2-MX400 og et GF4-MX420 100kr prisforskel..
> Ydelse ??
> Er det ikke MEGET tæt på det samme.. Det er jo et fattigmands GF4

Tja det er jo også et fattigmads GF2! Det hele kommer så vidt jeg kan se an
på antallet af ram sat typen af disse. Efter en hurtig undersøgelse på
edbpriser.dk, ses det, at man kan få begge kort med 64 MB SD-ram. Så det er
jo det samme. DDR-ram fås ikke til PCI. Det er så nVidia-chippen du betaler
de ekstra 100 for. Hvad jeg har hørt, burde billedekvaliteten være en smule
bedre på GF4, så det ville nok mit valg når alt kommer til alt...

--
Martin K

Fra : DeBoss

Dato : 30-09-02 16:51

> Hvad jeg har hørt, burde billedekvaliteten være en smule
> bedre på GF4, så det ville nok mit valg når alt kommer til alt...

10 4 takker igen ,o)

Mvh Dennis

Fra : Cinnober

Dato : 30-09-02 21:12

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var jo ikke så godt...
>
> [KLIP]

> Jo det vil jeg bestemt også sige... prøv evt at se efter et GeForce 4 MX
> [...]
Husk på at selvom man banker et stort grafikkort i en maskine,så er der stor
chance for at det ikke bliver udnyttet fuldt pga. lille cpu og lign.
Har selv prøvet et Geforce 2 GTS med 32 mb DDR-ram på en AMD k6-2 500 mhz og
fik ca 800 i 3dmark2001 og med et TNT2 PCI 32mb sd-ram ca.600 i
3dmark2001.......