Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Film scanner
Fra : Mich@el Christensen

Dato : 29-09-02 15:44

Hej NG

Hvis jeg skulle invistere i en film scanner hvilken ville i så anbefale. Jeg
er kun en lille latterlig amatør, så den skal ikke være lat for dyr, men
stadig scanne med god kvali´
Og hvorfor vælge den ene frem for den anden

Kan nogen evt lave et link til et billed, som er scannet ind med en negativ
scanner, da jeg ikke har set kvaliteten af et sådan endnu

Håber nogen vil hjælpe;._

MVH
Michael

Fra : Søren Blom

Dato : 29-09-02 16:30

"Mich@el Christensen" <michaelmc@stofanet.dk> skrev

> [...]
negativ
> scanner, da jeg ikke har set kvaliteten af et sådan endnu

Jeg har en PrimeFilm 1800U negativ scanner der også kan scanne positiver og
den er da ok, hvis man ikke skal scanne alt for meget af gange.
Grunden til at den kan være lidt træls, hvis man skal scanne meget af
gangen, er at der ikke er nogen slæde i den, så man skal selv flytte
negativetstrimlen når man har scannet et billede for at komme videre til det
næste.
Derudover kan det godt virke som om at den kan køre varm, f.eks. kan
billedet godt blive helt grønt eller gult ved indscanning.

Plus siden, så er den billig, 1900 kr. har jeg givet for denne hos Bingo
Foto. Software er god og skal man ikke have scannet mange negativer på een
gang, så er den et godt begynder køb.
Når jeg engang skal have skiftet min og have en mere professionelle maskine,
så skal jeg have en Nikon eller Minolta Negativ scanner.

Hvis du vil se billede der er scannet ind fra Negativ, så kik på
http://blom.dk/galleri.php og kik på de nederste 7 billeder, som alle er
scannet fra negativ.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 29-09-02 22:51

Er på vej til at købe nu - og køber Microtek Filmscan 3600, koster ca.
5000kr. Fordelen er at den kan batch-scanne en hel strimmel - og det er jo
en ret stor fordel når nu man ikke har klippet sine negativer.

/jakob

Fra : Peter_Gimm

Dato : 01-10-02 14:26

"Mich@el Christensen" skrev d. 29-09-02 15:44 dette indlæg :
> [...]
men
> stadig scanne med god kvali´
> Og hvorfor vælge den ene frem for den anden

Midtdata har en billig dias scanner (1750,-) der kan scanne 1800DPI - om
den er "god nok" ved jeg ikke, men ser ud til at være samme model som
den til 1900,- hos Bingo Foto...

http://www.kandu.dk/

Fra : Gert Hansen

Dato : 01-10-02 14:35

Den er ikke helt skarpttegnende hvis du forstørrer billederne - og i øvrigt
leveres denne scanner fra Tyskland til ca. 160 euro svarende til ca. 1.200
kr.

Gert Hansen