Lave cd med lille menu
Fra : MaRk

Dato : 29-09-02 15:38

Hej

Jeg vil gerne lave en cd hvor man kan lave en lille menu som starter up når
man sætter cd'en i drevet, hvor man kan vælge de forskellige ting.

Det må også gerne vær eålads til lidt tekst. Hvilke programmer skal jeg
bruge??

MaRk
Husk at fjerne: "FJERN" i mail adressen

Fra : Martin K

Dato : 29-09-02 16:36

MaRk wrote:
> Jeg vil gerne lave en cd hvor man kan lave en lille menu som starter
> up når man sætter cd'en i drevet, hvor man kan vælge de forskellige
> ting.

OK...

> Det må også gerne vær eålads til lidt tekst. Hvilke programmer skal
> jeg bruge??

Du kunne jo lave det som html, så menuen kom ind i en browser. Dette kræver
blot notepad...

--
Martin K

Fra : MaRk

Dato : 29-09-02 16:46

"Martin K" wrote:

> Du kunne jo lave det som html, så menuen kom ind i en browser. Dette
kræver
> blot notepad...

Ja ok, hvad hedder html koden så, til at finde programmmet og åbne det??

Fra : Martin K

Dato : 29-09-02 16:52

MaRk wrote:
> Ja ok, hvad hedder html koden så, til at finde programmmet og åbne
> det??

Lav en fil i notepad der hedder 'autorun.inf'. Indsæt følgende:

---
[autorun]
open=minmenu.html
Icon=pænikon.ico
Name=Den for bredeste menu
---

Så skulle den være i vinkel...

--
Martin K

Fra : Leony

Dato : 29-09-02 17:16

"MaRk" <m-jonsFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man sætter cd'en i drevet, hvor man kan vælge de forskellige ting.
> Det må også gerne vær eålads til lidt tekst. Hvilke programmer skal jeg

Der findes masser af programmer der kan lave menu på en cd-rom.
Her er et par stykker:
http://www.pgd.dk/pgdcreator.htm
http://www.gdsoftware.dk/downloads.asp
(nummer 3 : cd menu creator)