Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogen der har handlet i udlandet og kan an~
Fra : \(7000\) DHS

Dato : 29-09-02 13:07

Jeg står overfor at skulle købe et Nikon Coolpix 2000. Jeg har nu set at jeg
kan spare mellem 500-1000 ved at købe det i Tyskland og andre steder.

Er der nogen der har handlet via postordre med udlandske firmaer og som har
gode efaringere med det? Jeg tænker på hvis skidtet ikke virker ect? Jeg
mener at Nikon har et world wide garanti bevis så hvis den ikke virker kan
jeg vel "bare" gå ind i en fotoforhandler herhjemme og få den lavet/byttet
eller kan jeg?

Nogen der har nogen udlandske netbutikker som I kan anbefale?

Dennis

Fra : ebbe

Dato : 29-09-02 13:36

"(7000) DHS" <cfs11807sletdette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg vel "bare" gå ind i en fotoforhandler herhjemme og få den lavet/byttet

NEJ det kan du ikke, da det er forretningen der skal betale de omkostninger der er
forbundet hermed !
Jeg har købt flere ting i EU og har været tilfreds hver gang, eks. gik en ting i stykker
og jeg måtte returnere den
og fik den ombyttet til nyt.
Ved at købe i EU skal du regne med at forsendelsesomkostninger udgør mindst ca 125 kr hver
gang
Køber du i lande udenfor EU, SKAL du regne med TOLD+MOMS+GEBYR mindst 40% skal lægges til
prisen, så hvis du alligevel er derude så køb og tag den med hjem som "brugt" dvs.
kassen+manual må du smide væk, eller poste den til dig selv. Bliver du taget i TOLDEN med
en kasse+manual+faktura SKAL du udover TOLD+MOMS også betale BØDE fordi du gik igennem
GRØN indgang

Fra : Mogens

Dato : 30-09-02 12:00

> [...]
> jeg vel "bare" gå ind i en fotoforhandler herhjemme og få den lavet/byttet

Jeg har købt et Canon digicam i Tyskland og der er world wide garanti, så da
der blev problemer med apparatet henvendte jeg mig til Canon i Danmark, for
at høre hvordan jeg skulle forholde mig, og de svarede, at jeg bare skulle
sende apparatet ind til dem med en kopi af fakturaen, og det fungerede.

Mvh - Mogens