Mafia hakker, flaskehals?
Fra : MaRk

Dato : 28-09-02 22:10

Hej

Jeg har fået mafia i dag og det hakker en del

I gta3 kører jeg med 1280x1024 opløsning og detaljerne helt i top, uden det
hakker.

Mine instillinger i Mafia for at det kører nogen lunde:
1024x768, fullscreen antialiasing OFF, 32 bit, Texture qaly/size: True
color, Lightmap qualy/size: truecolor.
Og i spillet står grafik niveauet på: "LOW"

Mit system:

800mhz duron
ECS k7vza Bundbræt
Geforce3 ti-200
40 gb seagate
448mb sd ram (64mb pc-100, 128mb pc 133, 256mb pc-133)
sb pci 128 lyd.
52x cd-rom
Win xp pro

Er det min cpu som skaber en flaske hals?
Går udfra at mit grafikort er ok.
Er der noget jeg kan gøre for at køre flydende i minimum medium grafik?

Mvh
MaRk

ps. undskyld hvis jeg er off-topic

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-02 23:28

Det er nok dine lyd-egenskaber du skal rode med til spillet. Det er noget
disable EAX e.l.

Fra : Robert Jensen

Dato : 29-09-02 00:02

"MaRk" <m-jonsFJERN@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Går udfra at mit grafikort er ok.
> Er der noget jeg kan gøre for at køre flydende i minimum medium grafik?

nedestående er en måde hvorpå man kan få gta3 til at køre hurtigere via et
program.
prøv det med mafia....det kan evt være det også hjælper der.

mvh

Robert
OPDATERET: Det ser ud til, at dårligt ydelse i GTA3 især i høje opløsninger
skyldes problemer med hardware T&L. Download programmet 3D-Analyze v1.3 og
vælg "Force SW T&L" (dvs. deaktiver hardware T&L, husk at indstille "DLL
Path" og "EXE" til hhv. din GTA3-mappe og GTA3.exe-filen):

http://www.tommti-systems.com/main-Dateien/TOOLS/3DAnalyze.rar

GTA3 kan nu afvikles flydende i 1600x1200x32.

Fra : MaRk

Dato : 29-09-02 09:48
Fra : Robert Jensen

Dato : 29-09-02 18:55

> Filen ligger ikke her mere.

den må vel være til at finde på google.com ?

robert

Fra : Lasse

Dato : 29-09-02 17:02

Jeg har præcis samme problem! mit system er dog Asus A7V med 800 mhz
thunderbird, 512 SD ram, og Asus Geforce4 ti-400.

Jeg mener det er CPU'en som er flaskehalsen. grafikkort og ram er der jo nok
af.

Eller er jeg helt gal på den!?

Lasse

Fra : MaRk

Dato : 30-09-02 17:51

> [...]
> thunderbird, 512 SD ram, og Asus Geforce4 ti-400.
>
> Jeg mener det er CPU'en som er flaskehalsen. grafikkort og ram er der jo

Det er det nok.

> Eller er jeg helt gal på den!?

Det tror jeg ikke. Prøv at kig her:
http://www.gamereactor.net/board/thread.asp?BoardID=79&ThreadID=26909
Hvor jeg oprettede spørgsmålet.

Prøv at at læs nino's svar. (med cpuen)

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 30-09-02 18:28

Jeg har en AMD XP1800+,512mb ddr-ram og GF3Ti200 og jeg spiller med EAX og
max grafik,v-sync aktiveret og 2xFSAA i 1024x768 og det kører meget jævnt og
flydende.
På Pc nr.2 P3-600Mhz,256mb sd-ram og GF256DDR kører jeg spillet i samme
opløsning med med medium detaljer og det køre meget jævnt og fint.
Så jeg forstår ikke helt hvad der er flaskehalsen.
Har du HUSKET at sætte COMPRESSED TEXTURES til i Mafia setup'en ? den SKAL
slås til hvis dit kort har 64mb ram eller mindre - det hjælper en del !!
-Niels-
MaRk <m-jonsFJERN@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d988113$0$52226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : MaRk

Dato : 30-09-02 18:56

> [...]
> slås til hvis dit kort har 64mb ram eller mindre - det hjælper en del !!

Jeg prøver nu. Mit grafikort har 128mb ddr ram.