Andet multimedie
?: Pæn "ren" tekst på knapper
Fra : p k c

Dato : 23-02-01 22:03

Hvordan får jeg lavet nogle "knapper" med en pæn ren tekst.

Jeg bruger Photoshop - Geneva font, 18, sort skrift,

Hvergang jeg gemmer det som en gif bliver teksten "ulden"

Hvad gør jeg forkert - ?

Per

Fra : Madsen

Dato : 23-02-01 23:03

" p k c" <pkc@boat4you.dk> skrev:

> Hvordan får jeg lavet nogle "knapper" med en pæn ren tekst.
>
> Jeg bruger Photoshop - Geneva font, 18, sort skrift,
>
> Hvergang jeg gemmer det som en gif bliver teksten "ulden"
>
> Hvad gør jeg forkert - ?

Måske du skal prøve at rode lidt med antialiasing.
Nu ved jeg ikke hvilken Photoshop du bruger, men i version
6.0 ligger det i værktøjsbjælken når du bruger tekstværktøjet.
I tidligere versioner kan du vælge indstillinger for antialiasing
ved at dobbeltklikke på tekstværktøjet.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Niels Svendsen

Dato : 24-02-01 01:13

Prøv at se på, hvor mange farver du bruger i dine gif's, lad være med at sprede over for mange farver . Hvis du bruger phsh.6, så brug udgiv til web, (image ready er vældig god, hvis man vil se hvad der sker).

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Thomas

Dato : 24-02-01 15:10

Niels Svendsen <niels.svendsen@mail.dk> skrev i en
Prøv at se på, hvor mange farver du bruger i dine gif's, lad være med at
sprede over for mange farver . Hvis du bruger phsh.6, så brug udgiv til web,
(image ready er vældig god, hvis man vil se hvad der sker).

Du kan vel se det ligeså i PS?

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.

Fra : Erik Hansen

Dato : 24-02-01 11:01

Kan det tænktes at det er fordi du bruger antialias.

....Erik

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-02-01 16:26

On Sat, 24 Feb 2001 11:00:32 +0100, Erik Hansen <ehh@post1.tele.dk>
wrote:

>Kan det tænktes at det er fordi du bruger antialias.
>
>...Erik

Eller at du skal bruge matting til den baggrundsfarve du har på siden.
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk