Ikke alle katte elsker BARF *hvæs*
Fra : Maj-Britt

Dato : 28-09-02 17:28

Altså nu er vores fodervært - som ellers er godt opdraget og go' til at give
os det mad vi nu bedst ka' li' - da blevet fuldstændig vanvittig *hvæs* Hun
kom hjem med 2 stooore madposer i går, som vi slet ikke fik lov til at
hjælpe med at pakke ud *fnys* - nææææh hun nussede os og sagde med et
hemlighedsfuldt smil at vi skulle glæde os til i dag, fordi vi skulle
forkæles og have _rigtig_ god mad og vi vimsede glade rundt og prøvede at
overbevise hende om det forkerte i, at det kun var en gang i mellem - burde
hun ikke være så glad for os _hver_ dag??? Nå men hun var som sædvanlig ikke
modtagelig for kattelogik *hrrrmpffff* og vi måtte søge adspredelse
andetsteds - heldigvis har hun været så flink at sørge for nogle nye
stoooore papkasser ( hun kalder dem vist nok flyttekasser ) som vi kunne
more os med at kravle rundt på og kradse i *spin* I morges vækkede vi hende
tidligt, da vi jo var spændte på den overraskelse hun havde lovet os i dag.
Men hun havde vist glemt alt om det og gav os bare en skrabet udgave af
vores sædvanlige morgenmad *hvæs* Så endelig her til aften var der aktivitet
i køkkenet og hun kaldte på os med den indsmigrende stemme hun tror vi ikke
kan stå for, men som vi alle ved betyder "MAD!!!!" og som enhver normal kat
vil reagere på *spin* Alle mand ( og en tøs ) farer med høj haleføring
straks i køkkenet og bliver da også belønnet ved, at der med det samme
bliver serveret - men men men *hvæs* i skålene ligger der en stor klump
fedtet stads med ben!!! og det lugter af blod!!!! Efter en nærmere
gennemsnusning går det i sin gru op for os, at hun har glemt at tilberede
maden for os - ja det er jo ikke engang skåret ordentligt ud !!!! *piv* Da
hun opdager vores meget tydelige forvirring griner hun og siger, at det er
rå kyllingelår og at vi bare skal gå i gang med at spise - hvordan???!!!
spø'r vi bare. Vi forsøger at slikke lidt på stadset - bevares nu ligger det
der jo - men kødet sidder bare fast *piv* Nu er vores madmor gået ind og
ringet til en veninde for at beklage sig over os - så derfor skyndte vi os
at skrive til jer, så I kan tale fornuft til hende *meoooooow* for vi er
altså sultne. Det er da vel ikke for meget forlangt, at vi til gengæld for
kæl, nus og behageligt selskab får noget ordentligt at spise hver dag, vel??
*spin*

Potedask fra Ninja, Tino og Sille

Fra : Katrine Nederby

Dato : 28-09-02 18:20

*lol*

Nå, sådan nogen har du også *g* Jeg er glad for, det ikke kun er mine, der
er "unaturlige".

Mange hilsner
Katrine
http://beydana.tripod.com

Fra : Maj-Britt

Dato : 28-09-02 22:08

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> *lol*
>
> Nå, sådan nogen har du også *g* Jeg er glad for, det ikke kun er mine, der
> er "unaturlige".

Godt at høre at det ikke kun er mine huskatte, der er "sippede" Men gosh
hvor er det altså ærgerligt - godt jeg kun købte en enkelt 2 kg. pose *suk*
når nu jeg selv skal spise dem allesammen.

Mvh Maj-Britt

Fra : Stine

Dato : 28-09-02 19:08

Er da glad for at høre, at jeg ikke om ene om at være blevet upopulær hos
mis'børnene på den konto
Havde den anden dag besluttet at forkæle de to små pelsede med en gang rå
kalvelever af slagterens fineste. Kæresten var grøn af misundelse og ville
med glæde have byttet sin wok-mad for en gang stegt indmad i flødesauce. Og
hvad var så takken fra Kong Victor og hans antandsdame
Midde...Indledningsvist en tøvende inspicering af den velanrettede
tallerken. Derefter en hånlig venden-numsen-til-manøvre. Og derpå lange,
intenst bebrejdende blikke rettet mod den vææææmmelige 'kok' - blikke der
meget tydeligt sagde noget i retning af "så hellere æde en hel pakke
vanillekransehuller eller drikke af toilettet". Behøver jeg sige, at jeg
følte mig som verdens mest uopdragne katteslave

Stine

Fra : Maj-Britt

Dato : 28-09-02 22:13

Hej Stine,

Ja jeg føler mig altså også en smule til grin lige nu *suk* efter at have
kasseret 3 stk. kyllingelår og har måtte krybe til korset og servere den
sædvanlige potion tørkost Men omvendt har jeg ihvertfald ingen dårlig
samvittighed over at fravælge BARF til mine katte *fnis*

Håber dine katte ( og kæresten som jo måtte "tage til takke" med wok maden )
har tilgivet dig

Mvh Maj-Britt

Fra : Stine

Dato : 28-09-02 22:30

> Håber dine katte ( og kæresten som jo måtte "tage til takke" med wok
maden )
> har tilgivet dig
>
> Mvh Maj-Britt

Hejsa Maj-Britt

Jo altså...jeg slap da for videre tiltale og retsforfølgelse, men nok kun
fordi tørkosten altid står fremme til selvbetjening ad libitum Nu var
jeg på ingen måde helt i kridthuset i forvejen mht. til det særligt betroede
hverv som halvautomatisk fordermaskine. Skyldes et lille men næsten
uopretteligt "fejltrin" i forrige uge, hvor jeg tillod mig at servere dyrt
indkøbt lyssej, som skulle lindre noget lidt dårlige maver. Tørkosten var
samtidigt droppet i et par dage. _Da_ var tilgivelse en by i Rusland. Jeg
tænker, at der er mere rovdyr i en gråspurv end i vores "sofapuder"

Stine

Fra : Maj-Britt

Dato : 29-09-02 09:02

"Stine" <stinestefan@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jo altså...jeg slap da for videre tiltale og retsforfølgelse, men nok kun
> fordi tørkosten altid står fremme til selvbetjening ad libitum

Ja den helt rigtige kost serveret ad libitum kan altså redde meget Den
går bare ikke her i huset, da mislingerne er lidt vel rigeligt runde i
forvejen *hmmm*

> [...]
Tørkosten >var samtidigt droppet i et par dage. _Da_ var tilgivelse en by i

*lol* den kender jeg desværre også kun alt for godt - købte torsk i dyre
domme, så missernes maver kunne komme i orden igen. Stod troligt op hver
morgen og kogte fisk ( ikke den lækreste duft på det tidspunkt af døgnet
... ) hvorefter kattene meget modvilligt spiste efter laaaang tids
overvejelser *suk*

>Jeg tænker, at der er mere rovdyr i en gråspurv end i >vores "sofapuder"

*lol* ja det er jeg også bange for er tilfældet ;-(

Mvh Maj-Britt

Fra : Kate

Dato : 30-09-02 20:57

"Stine" <stinestefan@mail1.stofanet.dk> wrote in

> indkøbt lyssej, som skulle lindre noget lidt dårlige maver.
> Tørkosten var

Kom med sej her og de er dine forevigt. Okay, Mowsen har ikke fået sej
endnu, men skrubbe og torsk er han da ikke for fin til at gufle i sig,
lige som de 3 andre Sild er vist det eneste fisk der er blevet
rynket på næsen af her i huset, men det blev da også forsøgt gravet ned
af, dengang Johan, Sofie og Oliwer, de var rørende enige om at det
bestemt ikke kunne være tiltænkt dem

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Stine

Dato : 02-10-02 21:11

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote in message

> Kom med sej her og de er dine forevigt. Okay, Mowsen har ikke fået sej
> endnu, men skrubbe og torsk er han da ikke for fin til at gufle i sig,
> lige som de 3 andre

Hejsa Kate

Var det ikke noget for dig at få et par katte på et lille opdragende kursus
i taknemmelig hjemme hos dig og banden Midde og Victor har
tilsyneladende ingen anelse om, hvad der er godt for dem...måske de mangler
et par konkurrenter til delikatesserne

Stine

Fra : Kate

Dato : 04-10-02 22:12

> [...]
> og Victor har tilsyneladende ingen anelse om, hvad der er godt for
> dem...måske de mangler et par konkurrenter til delikatesserne

Hahaha, jo, her er da i hvert fald konkurrence nok Nu har jeg ikke
serveret sild for Lante og Mowlgi fordi Johan, Sofie og Oliwer for
mange år siden gjorde mig klart at det var ikke spiseligt, men ellers
er fisk af næsten enhver art populært. Føtex eller Bilka har ofte fisk
til rimelige priser f.eks fik jeg 500 gr. frisk skrubbe for 20 kr. i
Føtex, det er jo rørende billigt til 4 katte som er meget mætte og
glade

Fra : Kesto

Dato : 28-09-02 20:06

Er der stadig noget tilbage ? Hvor er det nu I bor ? Hva' ? Hva' ? Hva' ?

I må jo være tossede ! Kyllingelår er da noget af det bedste ! Man får jo
rigtig lejlighed til at komme tilbage til "hulekattestadiet" og knurre og
flænse og slubre og rive og slide og sluge. Dejligt, siger jeg bare !

Jeg har en lille konkurrence med mig selv og i dag præsterede jeg, at
gufle et lår på under 10 minutter og min mor var lidt stolt, for alt, hvad
der var tilbage var et lille stykke på ca. 1/4 cm af en halv
lårbensknogle

Men jeg skal altså specielt passe på, at hende Lotta ikke får fat i det.
Jeg synes ellers, at hendes numse er spændende og hun er lidt
lækker, men hun hvæser altid af mig. Men når der er lår på menuen, er
jeg pludselig helt okay. Kvinder, altså ! Men i hvert fald hugger hun MIT
lår, hvis hun kan slippe afsted med det ! Og så tror hun selv, at hun ser
sej ud, når hun stikker af med et helt kyllinglår i munden. *fnys* Og hun
er altså sådan en lille ting, at man skulle tro, at hun ville vælte med
sådan et stort ét i munden.

Men jeg fatter altså ikke, hvorfor nogen påstår, at vi racemisser er så
dumme og indavlede, at vi ikke har nogen instinkter tilbage. Ha - det
må være fordi de ikke kender mig eller andre aby'er ! Og så har jeg
endda forstået, at I er sådan nogle store rå husmisser. Sig mig -
er I slet ikke flove ? I er da en skam for jeres art !

Og kom så hid med de dér kyllingelår - så skal jeg lære jer, hvordan I
gør. Eller måske ikke, for så er der færre til mig......

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Maj-Britt

Dato : 28-09-02 20:43

"Kesto" <katte@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der stadig noget tilbage ? Hvor er det nu I bor ? Hva' ? Hva' ? Hva' ?

*hrmpfff* hvis du virkelig gerne vil have dem, så ligger de nu i
skraldespanden, fordi vores madmor har nu smidt dem ud og har ENDELIG givet
os noget dejligt tørfoder at spise *spin*

rigtig lejlighed til at komme tilbage til "hulekattestadiet" og knurre og
> flænse og slubre og rive og slide og sluge. Dejligt, siger jeg bare !

*fnys* hulekattestadie - må jeg være fri - man har vel lidt klasse og stil!!
Fordi man er glad for mad behøver man vel ikke være primitiv *piv* Jeg
begriber altså ikke hvorfor det er så lækkert at rive og flå i noget blodigt
kød *uff* Bevares jeg har da til tider en ustyrlig trang til at fiske rester
fra skraldespanden, men det har altid været lækre ting som jeg altså ikke
syntes skulle smides ud allerede - især net fra skinker syntes jeg er guf
*mums*

> [...]
> sej ud, når hun stikker af med et helt kyllinglår i munden. *fnys* Og hun
> er altså sådan en lille ting, at man skulle tro, at hun ville vælte med

*spin* Kvinder du'r kun til een ting - at putte med så man kan blive
grundigt vasket og få boostet sit ego. Hvæser de eller på anden måde udviser
en bitte smule selvstændighed skal man med det samme sætte dem grundigt på
plads *hvæs* Ellers bliver det jo det rene anarki....

> [...]
> endda forstået, at I er sådan nogle store rå husmisser. Sig mig -
> er I slet ikke flove ? I er da en skam for jeres art !

Tak! Jeg kender udemærket godt abymisser *hvæs* Vores madmor syntes på et
tidspunkt det kunne være så dejligt med en lille abypige i huset *hvæs* og
så skulle vi absolut trækkes med en lille primadonna, der absolut ingen
respekt havde for os eller vores ting - hun var også et madøre, som lavede
KÆMPE scener hvis hun ikke lige syntes vi lod hende spise i fred *fnys* Næ
nej jeg er skam stolt af, at jeg ikke er en primitiv hulekat og sådanne
tåbelige indfald fra madmors side skal stoppes med det samme - gud fri mig
vel - ellers blev det næste vel at jeg skal fange min aftensmad selv ???

Meow og potedask fra Ninja

Fra : Ann K.

Dato : 29-09-02 23:10

Hej Rødder.
HA - godt jeg nåede at flytte inden Madmor blev vanvittig!!!
Kan skam godt forstå at I ikke vil have sådan noget snask!
BARF smager kun godt, hvis det også er pakket ind i pels
Jeg har nemlig for allerførste gang smagt en mus, som min nye helt
Tjalfe havde med hjem til mig forleden aften! Tænk jer - han kom lige
ind af døren og lagde mamsen foran mig .... Ann og Jan siger at det
er fordi han egentlig synes meget godt om mig - selv om han hvæser, når
jeg er fjollet
Mange hilsner fra Namacoola... accepteret medlem af Banden!

Fra : Kesto

Dato : 29-09-02 23:25

"Ann K." <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:an7tn0$9cu$1@sunsite.dk...

> [...]
> ind af døren og lagde mamsen foran mig .... Ann og Jan siger at det
> er fordi han egentlig synes meget godt om mig - selv om han hvæser, når

Oj, hvor er du heldig ! Jeg må se om jeg kan lokke min madmor til at
fange en mus til mig. Men hun siger, at i morgen kommer Lars, Hanne
& Savle-Jens med noget, der hedder daggamle kyllinger, men jeg ved
ikke helt om sådan nogle har lår, som jeg så godt kan li' eller hva'.

--
Kesto
DK Tick-Tag

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 29-09-02 23:28

"Ann K." <tsars@os.dk> writes:

> [...]
> Tjalfe havde med hjem til mig forleden aften! Tænk jer - han kom lige
> ind af døren og lagde mamsen foran mig ....

Aev, naar jeg taenker paa at ham slaven synes at det er for koldt at
staa stille til der kommer en mus forbi som jeg kan gnaske i mig.. Aev
jeg bliver helt misundelig *spin*

> Ann og Jan siger at det
> er fordi han egentlig synes meget godt om mig - selv om han hvæser, når
> jeg er fjollet

Det skal du ikke tage dig af, saadan er hankoen - nogle saere nogen,
men sommetider ogsaa ret soede..*spin*

> Mange hilsner fra Namacoola... accepteret medlem af Banden!

Hvor er det godt..*spin spin*

Og saa lige et stort ekstra mega spinbrum til Saga

Hov skulle ogsaa hilse Ann & Jan fra slaven..:rul:
--
Miauu & med venlig hilsen
Melissa & Henrik