Include Dir
Fra : Jan Lassen

Dato : 28-09-02 17:15

Hej NG,

Hvad går galt?

Jeg har ændret følgende linie i min php.ini fil:

fra

include_path =

til

include_path = c:\www\includes

men jeg kan ikke få php til at finde mine includefiler.

Systemet er Apache/MySql/PHP under Windows XP.

Anyone?

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-09-02 17:18

Jan Lassen wrote in <3d95d558$0$70249$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> include_path = c:\www\includes

Prøv at bruge "/" i stedet for "\".

Har du husket at genstarte Apache?

Er du sikker på at det er den rigtige fil du redigerer?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jan Lassen

Dato : 28-09-02 18:17

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at bruge "/" i stedet for "\".
>
> Har du husket at genstarte Apache?
>
> Er du sikker på at det er den rigtige fil du redigerer?

> [...]

Hej Niels,

Det er den eneste mulighed jeg ikke lige havde prøvet, da der står følgende
i ini filen :

; UNIX: "/path1:/path2" Windows: "\path1;\path2"

Men det giver heller ikke noget resultat.

Jeg har prøvet at genstarte Apache, - intet resultat
Jeg har prøvet at genstarte Computeren - intet resultat

Den fil jeg har redigeret, er den der ligger under c:\windows\system32 - og
det skulle være den rigtige i henhold til php's installationsoplysnier.

Til info kan jeg oplyse at jeg har følgende i Apache's httpd.conf:

LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache.dll
AddType application/x-httpd-php .php4 .php .htm .php3 .inc

Jan

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-09-02 19:32

Jan Lassen wrote in <3d95e3e1$0$18169$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
[...]
> Den fil jeg har redigeret, er den der ligger under c:\windows\system32 -
> og det skulle være den rigtige i henhold til php's installationsoplysnier.

OK.

Prøv lige at kopiere den præcise fejlmeddelelse du får, så vi kan se hvad
den siger.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jan Lassen

Dato : 29-09-02 13:54

> Jan Lassen wrote in <3d95e3e1$0$18169$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

[...]

> Prøv lige at kopiere den præcise fejlmeddelelse du får, så vi kan se hvad
> den siger.

Well, jeg løste problemet ved at installere PHP på ny, med samme
opsætning... - dette gled glat igennem, og har åbenbart rettet de småfejl
der måtte have været til stede i den gamle konfiguration..

Jan