Virtuel PC 2.1.2 og internet via netværk
Fra : Jakob Bock

Dato : 28-09-02 16:29

Jeg har Virtual PC 2.1.2 med Windows 98, som jeg gerne vil have på nettet --
ADSL via ethernet. Dengang jeg stadigvæk brugte telefonmodem, hvor man
skulle ringe op hver gang, var der ingen problemer, men med netværket er det
kun lykkedes een enkelt gang.

Windows er sat til at gå på nettet via lokalt netværk, og hvis jeg skriver
'ipconfig' i den der 'command'-ting fra Start-menuen, ser alt ud som det
skal (i følge TeleDK's manual).

Hvis der er nogen der kan hjælpe mig videre, vil jeg være dybt taknemmelig.
Ellers ender det bare med, at jeg skal ud og købe en rigtig PC...

Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : g3

Dato : 29-09-02 19:44

Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis der er nogen der kan hjælpe mig videre, vil jeg være dybt taknemmelig.
> Ellers ender det bare med, at jeg skal ud og købe en rigtig PC...

Hej Jakob
Jeg bruger Softwindåse 5 på min mac med os 9. Den går direkte på lan
forbindelsen uden opsætning i Windows, ligesom man kan printe uden
printeropsætning o windows. Dette blot til inspiration, kunne det være
lige så nemt med Virtual pc?

Vh Henrik

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-09-02 20:03

g3 <henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
> forbindelsen uden opsætning i Windows, ligesom man kan printe uden
> printeropsætning o windows. Dette blot til inspiration, kunne det være

Med nyere versioner af af Virtual PC er det også ganske nemt, da VPC
blot benytter Internet-adgangen i Mac OS. Jeg kan dog ikke helt huske,
hvornår denne funktionalitet blev indtroduceret, men det var vist efter
version 2.

Gad vide om ikke der skal køre en slags routing-software a la
IPNetRouter på Mac'en? Kan du ikke tage et screenshot af dine ipconfig
instillinger og smide dem på nettet. Evt. også af VPC's indstillinger,
så vi kan se, hvad der kan stilles på. Det er efterhånden nogle år
siden, at jeg rodede med VPC 2.x.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jakob Bock

Dato : 30-09-02 00:04

René Frej Nielsen skrev:

> [...]
> blot benytter Internet-adgangen i Mac OS. Jeg kan dog ikke helt huske,
> hvornår denne funktionalitet blev indtroduceret, men det var vist efter

Jeg har -- efter jeg postede mit spørgsmål her -- været inde på
Connectix.com, og kunne her læse, at denne funktionalitet blev introduceret
med version 3. Løsningen er simpel, omend ikke særlig praktisk: Man slår
bare TCP/IP via Ethernet fra i Mac OS.

Venlig hilsen
Jakob