bare en tanke - om matrox Parhelia (128MB)
Fra : Jimme

Dato : 28-09-02 08:03

Har subjekt ikke bare været et af de større flop i nyere tid, den klarer sig
i hvert fald ikke videre godt i tests.
__________________________________________________________________ Jeremias
Sørensen ICQ#: 149777899 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 28-09-02 08:36

Jimme skrev: (messageID:

> Har subjekt ikke bare været et af de større flop i nyere tid, den
> klarer sig i hvert fald ikke videre godt i tests.

Jo, det er ihvertfald et flop mht. 3D-ydelse. Kortet blev aldrig den
erobring af 3D-markedet, som Matrox havde forewstillet sig. Denne test
viser hvor galt det står til:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/06/26/9663997

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 28-09-02 14:40

> Har subjekt ikke bare været et af de større flop i nyere tid, den klarer
sig
> i hvert fald ikke videre godt i tests.

Næh egentlig ikke, matrox henvender sig ikke til hardcore gamerne, men til
personer der vil betale for høj billedkvalitet.

Med venlig hilsen

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-09-02 14:55

> Har subjekt ikke bare været et af de større flop i nyere tid, den klarer
sig
> i hvert fald ikke videre godt i tests.

Som Flemming skriver, så er den ikke henvendt til gamere, selv om de i
starten også forsøgte at promovere det som et enormt hurtigt 3D-kort.
Som sædvanligt kunne de ikke levere noget banebrydende inden for 3D, rent
hastighedsmæssigt, men de har virkeligt leveret et unikt produkt mht.
billedkvalitet. Deres 16xFSAA virker også ret overbevisende, og så yder den
faktisk ret OK, billedkvaliteten taget i betragtning.

Da jeg købte nyt grafikkort for en måneds tid siden, stod valget også
imellem ATI Radeon 8500 eller et Parhelia. Da jeg ikke havde råd til at
betale prisen for et Parhelia, faldt valget på ATI-kortet.

Selv om mit 8500 er hurtigere end Parhelia i 3D, ville jeg stadig hellere
have haft valgt Parhelia, alene af den grund at Matrox virkeligt har gjort
noget for at lave et grafikkort med et knivskarpt billede.

Det største negative punkt mht. Parhelia må være prisen. Hvis den lå omkring
2000,- tror jeg at det ville sælge ret godt. Jeg ville ihvertfald vælge det
over mit ATI Radeon 8500 som jeg kun gav 1000,- for.

signing off.. Martin Sørensen