Hvad gør jeg?
Fra : David Blangstrup

Dato : 28-09-02 03:01

Jeg kan godt få men iCal til at sende en sms til min mobiltelefon, hvis det
ikke lige var for den ene komplet åndssvage ting, at der kommer en dialog op,
der siger, at et program eller applescript vil sende en besked, om det gerne
må! [Klask for pande] Er der ikke en, der har en noget fikst, man kan skrive
i Terminalen ‹ ellerŠ?
David
PS: Og dialogen bærer Mail ikonet, bare for en sikkerheds skyldŠ

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-09-02 16:34

On Sat, 28 Sep 2002 at 02:30 GMT, David wrote:

> [...]
> må! [Klask for pande] Er der ikke en, der har en noget fikst, man kan skrive

Kig på de tre applescripts der ligger i iCal.pkg/Resouces

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-09-02 20:07

On Sat, 28 Sep 2002 17:33:59 +0200, Morten Reippuert Knudsen wrote
(in message <7oug6-qn.ln1@g4.reippuert.dk>):

> Kig på de tre applescripts der ligger i iCal.pkg/Resouces

tell application "Mail"
   activate
   set mysubject to "$1"
   set mybody to "$2"
   set mymail to (make new outgoing message at the beginning of outgoing
messages with properties {subject:mysubject, content:mybody})
   set visible of mymail to true
end tell

Ja, ogŠ?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 30-09-02 15:20

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> set mymail to (make new outgoing message at the beginning of outgoing
> messages with properties {subject:mysubject, content:mybody})

Du kigger ikke på det rette script og det er heller ikke hos iCal hunden
ligger begravet, men hos Mail.app.

Mail.app er nu ganske smart når den udspyder:

"En AppleScript-instruks forsøger at sende en besked. Vil du tillade, at
denne automatiske besked bliver sendt?. Hvis du klikker på OK, bliver
alle andre automatiske beskeder sendt, uden at du bliver spurgt først,
indtil du slutter Mail."

Løsningen er som skrevet at lade Mail.app køre efter første tilladelse.
Du skal dog være opmærksom på at andre programmer herefter også kan
sende fra din konto via applescript.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-09-02 20:51

On Mon, 30 Sep 2002 16:19:30 +0200, Michael Tysk-Andersen wrote
(in message <1fjbzbf.1jg5rtpvtg1huN%mta@mac.com>):

> Løsningen er som skrevet at lade Mail.app køre efter første tilladelse.
> Du skal dog være opmærksom på at andre programmer herefter også kan
> sende fra din konto via applescript

Tak.