Delme hvor disketter er noget lort
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-09-02 21:43

Hehe, det ved i jo nok allerede...

Men fandme skidt, når man prøver at finde frem til en diskette der vil
skrives på..

Har omkring 200 disketter... For sjov, sidder jeg og kigger på gamle
billedere.. Fra da jeg selv var omkring 4 år, hehe... Men det er delme ikke
meget over 30% der kan læses...

Fra : Madsen

Dato : 27-09-02 21:47

Bjarke Hansen skrev:

> Har omkring 200 disketter... For sjov, sidder jeg og kigger på
> gamle billedere.. Fra da jeg selv var omkring 4 år, hehe... Men
> det er delme ikke meget over 30% der kan læses...

Jeg har også bemærket at flere og flere af mine gamle disketter er
lige til skraldespanden. Det bliver spændende når det samme sker for
ens cd'er om nogle år :}

Madsen.

Fra : Thomas

Dato : 27-09-02 22:07

yup, har oplevet præcist det samme for nylig da jeg skulle lave en
bootdiskette, der måtte jeg også igennem en stor tak for at finde en der
kunne, skummelt

Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-09-02 22:21

"Thomas" <ingenfortiden@nope.no> wrote in message
> yup, har oplevet præcist det samme for nylig da jeg skulle lave en
> bootdiskette, der måtte jeg også igennem en stor tak for at finde en der
> kunne, skummelt

hehe, det er NETOP det jeg selv er igang med.. Efter at have forsøgt med
alle i den lille æske på bordet.. Hev jeg frem efter den store kasse oppe i
skabet.. Hvor alle de gamle disketter kom frem.. Men de kan skisme heller
ikke læses mange af dem...

Angående boot diskette..

Nogen der kan anbefale et godt bootprogram, jeg kan formatere og lave sjove
ting med?

Skal have genoprettet min XP install på min bærbare.. Som lorte OS´et
Lindows 2.0 har lavet ged med... Xå var installeret på partionen D,
installerede Lindows på partion C... Men kan ikke se drev D nogen steder...
Med en normal dos boot diskette.. Kan den hverken se den partion som Lindows
har lavet,, eller XP´s som ligger i NTFS

Fra : Madsen

Dato : 27-09-02 22:11

Thomas skrev:

> yup, har oplevet præcist det samme for nylig da jeg skulle lave en
> bootdiskette, der måtte jeg også igennem en stor tak for at finde
> en der kunne, skummelt

Det var det samme jeg skulle forleden. :)
Mine disketter har ellers stået dybt inde i et mørkt skab, men de
første 4-5 stykker jeg fik fat i virkede slet ikke. Diskette-drevet
stod bare og hakkede i det, som om at det slet ikke kunne genkende
disketten.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 27-09-02 22:25

Bjarke Hansen skrev:

> Med en normal dos boot diskette.. Kan den hverken se den partion
> som Lindows har lavet,, eller XP´s som ligger i NTFS

Du kan ikke se NTFS-diske med en normal DOS-boot-diskette.
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q311073>

Madsen.

Fra : Hennning Præstegaard

Dato : 28-09-02 12:20

Madsen wrote:
> Jeg har også bemærket at flere og flere af mine gamle disketter er
> lige til skraldespanden. Det bliver spændende når det samme sker for
> ens cd'er om nogle år :}

Min nevø har lige kastet en stak mrPlatinum i skraldespiseren. De var blevet
gule i acrylen og praktisk talt umulige at læse. Han siger at de har lagt i
juvel
kassen og i en skuffe, men har ham mistænkt at have haft kasserne liggende
i et nordvinduer i længere tid.

mvh
Henning

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-09-02 22:42

Bjarke Hansen wrote in <3d94c2ab$0$32527$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Hehe, det ved i jo nok allerede...

Tjah, det er godt nok ved at være lang tid siden jeg flåede diskettedrevet
ud af min workstation. Når det ikke er der, er man ikke så fristet til at
bruge det. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Lyrik

Dato : 28-09-02 20:41

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> Tjah, det er godt nok ved at være lang tid siden jeg flåede diskettedrevet
> ud af min workstation. Når det ikke er der, er man ikke så fristet til at
> bruge det. :)
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Og hvordan er det så lige at du sletter partitioner uden en diskette?
Eller fjerner XP når M$ sletter "din Devils own"?

Hilsen
Jens

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-09-02 21:34

Lyrik wrote in <an50ks$2rms$1@news.cybercity.dk>:
> Og hvordan er det så lige at du sletter partitioner uden en diskette?

Ikke lige forstået... Hvad har det med disketter at gøre?

Normalt går jeg ind i et mere eller mindre tilfældigt program, som kan
håndtere den slags, og piller. Når jeg er færdig med at pille går jeg ud af
programmet, venter 2 sekunder, og så kan jeg fortsætte med hvad jeg var i
gang med.

> Eller fjerner XP når M$ sletter "din Devils own"?

Jeg fjernede Windows XP én gang for alle mindre end 14 dage efter jeg fik
den. Det gjorde jeg ved at installere Linux, og smide XP-CD'en væk. [1]

Jeg kunne selvfølgelig også have bootet på en CD, og så slettet hvad jeg
ville slette. Men det var jo nemmere bare at overskrive.

[1] Heldigvis tog jeg lige en "gratis prøveversion" inden jeg købte noget.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)