[Opslag (Opråb)]
Fra : Anne Bordum & Jesper~

Dato : 27-09-02 19:51

Hej Gruppe.
Alle med sans for kvalitet kan købe landbrugsprodukter på Danmarks første
forbrugerejede økologiske gård.
Vores æg, kyllinger og svinekød bliver rost meget.
Kig ind på http://www.landbrugslauget.dk

Jesper

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-09-02 19:57

Anne Bordum & Jesper Hansen skrev:

> Alle med sans for kvalitet kan købe landbrugsprodukter på
> Danmarks første forbrugerejede økologiske gård.
> Vores æg, kyllinger og svinekød bliver rost meget.
> Kig ind på http://www.eksempel.dk

Annoncer hører ikke hjemme i dette forum, så vær rar at slette
jeres indlæg.

Nye websites kan annonceres i <news:dk.opslag.internet>, mens
salgsannoncer hører hjemme i dk.marked.kommerciel.*-hierarkiet.

FUT sat til <news:dk.admin.netikette>.

// Klaus

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 28-09-02 01:27

On Fri, 27 Sep 2002 20:51:23 +0200, "Anne Bordum & Jesper Hansen"
<bordum.hansen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>forbrugerejede økologiske gård.
>Vores æg, kyllinger og svinekød bliver rost meget.

Alle idioter uden sans for bare lidt pli skulle ikke have lov at eje
et modem.

PS: øko - er det ikke noget med at tage hensyn (eller er det bare
noget med at score kassen?)

Fra : Anne Bordum & Jesper~

Dato : 28-09-02 08:06

Til Klaus.
Jeg synes selv, det er ok at blive gjort opmærksom på fx nye produkter i
dk.fritid.lystfiskeri, hvor jeg er aktiv. Sålænge det er grupperelevant og
man skriver [opslag] synes jeg det er ok.

Til Kj.
Tag dog lige og fald lidt ned, din koleriker. Iøvrigt er Landbrugslauget
non-profit og jeg har ingen økonomisk fordel af at folk køber. Det var
simpelhen for at gøre folk med interesse i fødevarekvalitet opmærksomme på
denne mulighed. Du snakker om hensyn - måske kunne de selv spare lidt på
krudtet når du ikke aner, hvad du taler om.
Bliv klogere på http://www.landbrugslauget.dk

Jesper

"Anne Bordum & Jesper Hansen" <bordum.hansen@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:cM1l9.36340$Qk5.1594471@news010.worldonline.dk...

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-09-02 08:47

> [...]

> produkter i dk.fritid.lystfiskeri, hvor jeg er aktiv. Sålænge
> det er grupperelevant og man skriver [opslag] synes jeg det

Det kommer ikke så meget an på hvad du og jeg synes, som hvad der
står i gruppens fundats:

<http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.kultur.mad%2Bdrikke>

men jeg vil medgive at det konkrete eksempel er et grænsetilfælde,
for der står nemlig både

   »Udpegning af steder hvor man kan købe mindre
    udbredte produkter.«

og

   »Kommercielle indslag af enhver art er uønskede.«

Dog, økologiske varer kan næppe længere anses for at være "mindre
udbredte", og da den pågældende artikel klart havde til hensigt at
føre til salg af gårdens produkter, vil jeg fastholde at min hen-
stilling om at slette artiklen (samt min henvisning til relevante
grupper) var korrekt.

Til gengæld hører diskussion af gruppens fundats ikke hjemme i
<news:dk.kultur.mad+drikke>, og jeg har derfor sat xfut til

// Klaus

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 28-09-02 10:19

On Sat, 28 Sep 2002 09:06:11 +0200, "Anne Bordum & Jesper Hansen"
> [...]

>denne mulighed. Du snakker om hensyn - måske kunne de selv spare lidt på
>krudtet når du ikke aner, hvad du taler om.

Jeg går ud fra, at den er møntet på mig (ingen Kj i denne tråd)

Mig koleriker - dig løgnhals? Landbrugslauget er vel ikke mere
non-profit, end at der er nogen som lever af sælge de fantastiske
kyllinger og svin, der er på gården. Ligesom der er nogle, der lever
af at sælge mælk i brugsen.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 28-09-02 10:38

> [...]
> forbrugerejede økologiske gård.
> Vores æg, kyllinger og svinekød bliver rost meget.

Tak - jeg kigger gerne forbi!

ras

Fra : Anne Bordum & Jesper~

Dato : 28-09-02 20:47

Helt ærligt.
Nu er bunden vist nået, lcj !
Som Klaus sagligt gjorde rede for, er dette efter hans mening et
grænsetilfælde. Det kan vel ikke berettige til tirader som "idioter uden
sans for bare lidt pli".

Jeg vælger at fortsætte tråden her istedet for i netetikette-gruppen, for
det er her, at jeg er blevet kalde løgnhals. Jeg holder indlægget i samme
tråd så dem, det rager en papand bare kan lade være med at læse det. Dette
er mit absolut sidste indlæg i denne tråd. Jeg vil dog fremover gøre
opmærksom på Landbrugslauget her, hvis vi får nye, spændende produkter.
Dette er, efter min bedste mening, i overensstemmelse med fundatsen.

»Udpegning af steder hvor man kan købe mindre
udbredte produkter.«

Landbrugslauget er et dybt sympatisk projekt, hvor 500 byboere har slået sig
sammen og købt en gård, ansat landmænd o.s.v.
Hensigten er bl.a at gøre afstanden fra jord til bord kortere samt at
formidle dialog mellem land og by og sidst, men ikke mindst: at tage et
stykke landbrugsjord ud af spekulationsridtet.
De 500 andele kan aldrig stige i pris - ethvert eventuelt overskud bliver
brugt på gården enten til at dyrke nogle sjovere grøntsager eller til at
lave overnatningshytter til besøgende andelshavere eller lignende. Det
beslutter generalforsamlingen. Det er således non-profit.
Det er unikt og "mindre udbredt" at man til enhver tid kan besøge gården og
være med i driften eller bare se, hvordan éns julegris går og har det. Man
kan også følge dagen og arbejdet via hjemmesiden. Man har således mulighed
for at få et helt andet forhold til det, man spiser end hvis man køber det i
Brugsen. Hvis det ikke er madkultur, så ved jeg fa'me ikke...........
Men tag lige og kig indenom siden http://www.landbrugslauget.dk læs om
visionen og se, hvad der foregår. Hvis du bagefter synes, at det er andet
end et rigtig, rigtig fedt projekt, så hils i Brugsen.

Over and out

Jesper

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-09-02 20:52

Anne Bordum & Jesper Hansen skrev:

> Jeg vælger at fortsætte tråden her istedet for i netetikette-
> gruppen,

*PLONK*

// Klaus

Fra : Heidi

Dato : 01-10-02 07:03

Anne Bordum & Jesper Hansen wrote:
> [...]
> vi får nye, spændende produkter. Dette er, efter min
> bedste mening, i overensstemmelse med fundatsen.

Hvorfor bruger du ikke din signatur til din reklame, ligesom
de fleste andre godt ved de skal gøre, hvis de har noget at
reklamere for?

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 01-10-02 16:52

On Sat, 28 Sep 2002 21:46:53 +0200, "Anne Bordum & Jesper Hansen"
> [...]

>Dette er, efter min bedste mening, i overensstemmelse med fundatsen.
>
>»Udpegning af steder hvor man kan købe mindre

Du kan også købe mindre udbredte produkter i div. brugser - som også
er et non-profit foretagende. Det giver vel ikke COOP ret til at
reklamere her i gruppen?

Lars