[OT] Sautepande
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-09-02 10:53

Hej

Hvilken vej vender tingen over e'et i "sautepande"?

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Anders

Dato : 27-09-02 11:06

> Hej
>
> Hvilken vej vender tingen over e'et i "sautepande"?

Den vender slet ikke, men du mangler et 'r':
'Sauterpande'

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-09-02 11:06

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Hvilken vej vender tingen over e'et i "sautepande"?

Tingen hedder en accent aigu, og ordet skrives "sautépande", men
det bemærkes at det aldrig er forkert at udelade accenter når man
skriver dansk, så "sautepande" er lisså korrekt (hvis det er dét
panden hedder - man ser det osse stavet "sauterpande": uden aigu
og med stumt r, og jeg ved ikke hvilken der er den rigtige).

Google:
   sautepande    39 sider
   sautépande    72 sider
   sauterpande   320 sider

Jeg har sat fut til <news.dk.kultur.sprog>, hvor emnet retteligen
hører hjemme.

// Klaus