Surprise - Insomnia (Spoiler)
Fra : Simon Pedersen

Dato : 26-09-02 23:33

Så blev denne måneds surprise overstået.
I Århus blev det "Insomnia", på trods af frygt for "Stuart Little 2" eller
"Min Søsters børn i Sneen" :)

Anyway...Jeg havde forventet mig lidt mere af denne film og fandt den
langsom og kedelig. Det kan godt være det er mig der er blevet træt af det
tempo filmen har efter at have set Sign og The Others indenfor kort tid.

Det havde måske ikke været så slem hvis filmen havde et par handlingstwist,
men de udebliver og filmen bliver en lang søvndyssende oplevelse, meget lig
den Pacino går igennem.

Angående skuespillet så var det, som forventet, dejligt at se Robin Williams
i en anderledes rolle, og han gør det meget godt. Pacino pudser rolle i HEAT
af og tilføjer et søvnigt ansigt.
Swank har jeg aldig godt kunne lide, men hun træder ikke specielt frem i
denne rolle, og er set bedre...

Karakter : 3/6

http://us.imdb.com/Title?0278504

Fra : Morbid Angel

Dato : 27-09-02 03:26

On Fri, 27 Sep 2002 00:33:22 +0200, "Simon Pedersen"
<flowbreakers@hotmail.com> wrote:

elendig kopi af den norske version.

mvh

MA

Fra : Jens Thomsen

Dato : 27-09-02 10:32

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> elendig kopi af den norske version.

Jeg synes nu heller ikke, at den norske film er helt i top, men det er da
bestemt en fin, lille genrefilm. Jeg ser selv frem til remaket - mest for at
se, hvordan de to instruktører vægter materialet i forhold til hinanden.

MVH
Jens

Fra : Jens Thomsen

Dato : 27-09-02 10:28

"Simon Pedersen" <flowbreakers@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
handlingstwist,
> men de udebliver og filmen bliver en lang søvndyssende oplevelse, meget

Det er vel sådan set det, der er meningen? Det er det i hvert fald i
originalen. Morderen afsløres temmeligt hurtigt, og filmen drejer i stedet
over mod en afdækning af efterforskerens sindstilstand. Tempoet understreger
den døs, som han befinder sig i.

MVH
Jens

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 02-10-02 16:37

"Jens Thomsen" <nobody@home.dk> wrote in message
> [...]
> originalen. Morderen afsløres temmeligt hurtigt, og filmen drejer i stedet
> over mod en afdækning af efterforskerens sindstilstand. Tempoet

Det kan godt være det er lavet sådan med vilje, men jeg syntes ikke det
virkede særligt godt. Filmen er ok, og kunne have været langt bedre, havde
den ikke været så langtrukken. Filmens tempo fik mig næsten til at kede mig.
Jeg har ikke noget i mod film der ikke er tju bang, og jeg kan ikke helt
sætt eord på hvad der gjorde at det ikek virkede i Insomnia. Jeg var meget
fanget den første halvdel, men derefter begyndte det altså bare at trække
ud. Jeg er desuden heller ikke vild med slutningen. Den måtte nok godt have
været 15-20 min. kortere. Det var som om materialet ikek helt kunne bære en
2 timer lang film.

Jaokim

Fra : Jens Thomsen

Dato : 02-10-02 17:46

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse

> [...]
have
> været 15-20 min. kortere. Det var som om materialet ikek helt kunne bære

Jeg har ikke set Nolans udgave, så den kan jeg af gode grunde ikke udtale
mig om (endnu). Men mht. materialet, så harmonerer din fornemmelse jo meget
godt med, at originalen faktisk er tyve minutter kortere.

Jeg synes altid, at adaptioner er spændende, fordi det er interessant at se
forskellige udlægninger af det samme råstof, men jeg forventer mig nu ikke
det helt store af remaket. Dertil har det fået for dårlig foromtale. Jeg
skal dog bestemt se den alligevel.

MVH
Jens