Andet multimedie
bentjuul 3670
Anbefaling af A3 printer
Fra : Martin Poll

Dato : 26-09-02 23:27

Hej NG

Jeg stå og skal købe en A3 printer: Den skal hovedsagligt bruges til
udskrivning af kort lavet i illustrator og GIS. Er der nogle mærker
(modeler) der kan anbefales og mærker man skal holde sig fra. Priside ca
30.000 kr.

PS: Sig bare til hvis det er den forkerte gruppe, men er det ikke denne
gruppe alle os tegne nørder holder os til

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-09-02 02:07

"Martin Poll" <pollFJERNDETTE@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> PS: Sig bare til hvis det er den forkerte gruppe, men er det ikke denne
> gruppe alle os tegne nørder holder os til

30.000 bobs det var meget. Den jeg har set der skriver pænest er Epson 2100.
A3+ til 7.000 kr, men den er dårligt nok kommet til landet.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Erik Andersen

Dato : 27-09-02 19:42

Er det iøvrigt ikke den Epson der kan skrive på CD-skiver fra´en separat
skuffe?
Så er det jo 2 fluer med et smæk.
Den skulle også kunne noget postscript og CMYK
/Erik

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:TaOk9.34552$Qk5.1477488@news010.worldonline.dk...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-09-02 22:38

Jo det kan den (og 950'en) godt. Men dog kun en skive af gangen, hvilket
vel er lidt lidt af en A3+ printer. Den kan også skrive på rullepapir og
meget andet. Der følger en temmelig stor tilbehørspakke med.

Den bruger samme skrivehoved som Epsons største banner printere og har hele
7 farvepatroner.

Jeg har desværre ikke en selv!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-09-02 09:31

"Martin Poll" <pollFJERNDETTE@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> udskrivning af kort lavet i illustrator og GIS. Er der nogle mærker
> (modeler) der kan anbefales og mærker man skal holde sig fra. Priside ca

Jeg har erfaringer både med Epson-modeller og HP-modeller.
Begge eer forsåvidt udmærkede, men med hver sine fortrin.

Epson er bedst til billeder, men har det lidt tungere med skrift.
Epson har de bedste muligheder for farvestyring af udprintet (hvis vi ser
bort fra ægte colormanagement som jeg ingen erfaringer har med)

HP er til gengæld knap så god til billeder, men knaldgod til skrift.

Hvordan dine behov falder ind i den sammenhæng er svært at sige, men jeg vil
nok hælde mest til en HP-model.

Under alle omstændigheder burde du kunne få en forhandler med på at lave et
prøveprint på hver af modellerne, så du har noget konkret at gå ud fra.

/Per

Fra : Martin Poll

Dato : 29-09-02 20:10

Til NG

Jeg takker for svarene. Jeg vil så bestille en HP det passer mig også fint
da vi har HP i forvejen.

Med venlig hilsen
Martin