TDC
Fra : LBH

Dato : 26-09-02 22:57

Jeg har på fornemmelsen af TDC oplyser APG om hvor de enkelte IP-adresser
hører hjemme.
Ellers kan ikke forstå hvorledes APG kan dukke op med
folk, f.eks i Vejle og Skanderborg.

Det viser sig nemlig at det kune er folk der benytter e-donkey (Se dennes
hjemmeside/forum).

Hvid det er tilfældet ovetræder TDC registerloven, og kan meldes til
datatilsynet.

Alene det at man på internettet bliver overvåget - er smask hamrende
ulovligt!!

De bedste Hilsner

Lars

Fra : rea721

Dato : 26-09-02 23:08

LBH wrote:

-snip-

Hmmm jeg gætter på at du er.....Advokat?

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-09-02 06:10

LBH skrev:

>Jeg har på fornemmelsen af TDC oplyser APG om hvor de enkelte IP-adresser
>hører hjemme.

Ja.

>Ellers kan ikke forstå hvorledes APG kan dukke op med
>folk, f.eks i Vejle og Skanderborg.

Næ.

>Hvid det er tilfældet ovetræder TDC registerloven, og kan meldes til
>datatilsynet.

Nej.

>Alene det at man på internettet bliver overvåget - er smask hamrende
>ulovligt!!

Nej.

Har du hørt om noget der kaldes en dommerkendelse? og logfiler?

--
Bertel

Fra : Lennart

Dato : 27-09-02 10:11

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message

> Ja.

Hvor F..... har du det fra? Kilde?

Mig bekendt har TDC sagt at der skal en dommerkendelse til før man får lov
til at se i logfiler. Fogedforbud/forretning er efter min (lægmands)
opfattelse ikke en dommerkendelse

MVH
Lennart

Fra : LBH

Dato : 27-09-02 10:32

"Lennart" <nonono@nopsam.dk.dk> skrev i en meddelelse

> "Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message

IP-adresser

op på TDC. Desuden hører loven
ikke ind under den gængse forståelse for dommerkendelse.
Se evt. loven om copyright.

De Bedste Hilsner

Lars

Fra : LBH

Dato : 27-09-02 10:19

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Ja.

> Næ.

datatilsynet.

Hvis Man fra TDC side overvåget internettet, er det et
klart brud på dataloven.

Yderligere er lovgivningen udformet således, at man ikke
behøver dommerkendelse, men møder op med en fogeddommer (læs medlem af HK),
et vidne samt en dataekspert. Denne "dataekspert" er ansat af APG, og er
således ikke uvildig.

Man skulle tro at man levede i det gamle Østtyskland

Det bemærkes at "fogeddommeren" ikke har "tid" til at vente på at man får
anskaffet en advokat.

Så der er kun et at gøre - eftersom fogeddommeren jo er
med for at beskytte ens rettigheder, hvilket der i de tilfælde jeg har læst
om ikke har været tilfælde - kan de
kun komme ind her hvis de slår.

P.S. Jeg er systemadministrator.

De Bedste Hilsner

Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-09-02 10:50

LBH skrev:

>Hvis Man fra TDC side overvåget internettet, er det et
>klart brud på dataloven.

Som systemadministrator må du kende til logfiler og de
oplysninger man kan trække ud af dem.

--
Bertel

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-09-02 13:35

On Thu, 26 Sep 2002 23:57:09 +0200, LBH wrote:

> Jeg har på fornemmelsen af TDC oplyser APG om hvor de enkelte
> IP-adresser hører hjemme.

Hvem er APG ?

> [...]
> dennes hjemmeside/forum).
>
> Hvid det er tilfældet ovetræder TDC registerloven, og kan meldes til

TDC logger hvem der har haft hvilken IP adresse hvornår, det skal
alle ISP'er i følge loven, denne information udeleveres mod en
dommerkendelse.

> Alene det at man på internettet bliver overvåget - er smask hamrende
> ulovligt!!

Hvilken overvågning ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 27-09-02 14:11

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote in

> Hvem er APG ?

AntiPiratGruppen vil jeg formode.

Morten Brynjolf

Fra : Jesper Harder

Dato : 27-09-02 14:46

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> writes:

> TDC logger hvem der har haft hvilken IP adresse hvornår, det skal
> alle ISP'er i følge loven,

Hvilken lov påbyder det?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 28-09-02 12:10

On Fri, 27 Sep 2002 15:46:06 +0200, Jesper Harder wrote:

> Hvilken lov påbyder det?

Jeg er ikke en jura fætter - men det er er ligesom på telefoni, man skal
gøre sit bedste for at være i stand til at udlevere identiteten til
politiet, såfremt de har en dommerkendelse.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Lennart

Dato : 28-09-02 12:13

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Jeg er ikke en jura fætter - men det er er ligesom på telefoni, man skal
> gøre sit bedste for at være i stand til at udlevere identiteten til
> politiet, såfremt de har en dommerkendelse.

Men er det rigtigt, som Bertel siger at I udleverer Navn og adresse til APG
på baggrund af en fodegforbud/forretning? Jeg mener helt klart at have hørt
det modsatte.

MVH
Lennart

Fra : Jesper Skriver

Dato : 28-09-02 12:21

On Sat, 28 Sep 2002 13:12:53 +0200, Lennart wrote:

> [...]
>
> Men er det rigtigt, som Bertel siger at I udleverer Navn og adresse
> til APG på baggrund af en fodegforbud/forretning? Jeg mener helt klart

Aner det ikke - men jeg er 100% sikker på at TDC følger loven til punkt
og prikke, så hvis den siger man skal gøre det, så gør man det, hvis
loven siger at det kræver en dommerkendelse, så kræver TDC en sådan,
igen - jeg er ikke jura fætter.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Lennart

Dato : 28-09-02 12:36

> [...]
> og prikke, så hvis den siger man skal gøre det, så gør man det, hvis
> loven siger at det kræver en dommerkendelse, så kræver TDC en sådan,

Fair nok. Det kunne jo være at du vidste det