Andet multimedie
bentjuul 3670
Åbning/visning af screenbean .wmf filer
Fra : Heidi

Dato : 26-09-02 19:04

Vi skal bruge nogle screenbean billeder på mit arbejde, og jeg har
fundet et par steder med .wmf format, som åbenbart skulle være det
bedste når det skal forstørres og formindskes.
På mit arbejde har vi windows 2000, og der kan jeg ikke åbne
disse .wmf filer - herhjemme har jeg xp, og det fungerer fint.
Er der et specielt program der skal bruges til at åbne/vise dem med?
(mener heller ikke jeg kan putte dem ind i et word dokument i w2000,
og det er udelukkende det jeg skal bruge dem til - der skal ikke
ændres i farver osv.).

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-09-02 19:29

"Heidi" <nospamheidi@adslhome.dk> skrev:

>.wmf format, som åbenbart skulle være det
>bedste når det skal forstørres og formindskes.

Ja - eller et andet vektorformat.

> [...]
>Er der et specielt program der skal bruges til at åbne/vise dem med?
>(mener heller ikke jeg kan putte dem ind i et word dokument i w2000,

Har du prøvet? Her fungerer det uden problemer. Fremgangsmåden er som
med et hvert andet billede. Du kan også redigere størrelsen i word.
'.wmf er nærmest designet til brug i ms office.

Du kan oså åbne dem med en række andre gængse grafik-viewers, f.eks.
det gratis InfanView

http://stud1.tuwien.ac.at/~e9227474/english.htm

Det kan også ændre størrelsen på dem, men kan ikke i øvrigt redigere
dem.

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : Heidi

Dato : 26-09-02 19:41

Peter Loumann wrote:

> Har du prøvet? Her fungerer det uden problemer.
> Fremgangsmåden er som med et hvert andet billede. Du kan
> også redigere størrelsen i word. '.wmf er nærmest
> designet til brug i ms office.

Altså jeg skal da lige have prøvet igen i morgen, bare for at være
sikker på hvad det er jeg ikke kan, men der var i hvert fald et eller
format systemet ikke kunne kende et eller andet sted.
Jeg forsøger igen, og så kommer jeg tilbage og brokker mig,
hvis det ikke virker...