FWA
Fra : Gerner Mo

Dato : 26-12-00 17:37

Følgende har fået licens hos telestyrelsen til brug for fwa. Det garanterer
ikke, at de vil tilbyde internetforbindelse !

3.5 Ghz båndet.

Formus Communications Denmark ApS (et us baseret firma)
In2loop A/S (tele 2)
Sonofon service A/S

26 Ghz båndet.

Formus Communications Denmark ApS
Global Connect Access A/S
mediascape communicationa AG (tysk?)
Sonofon service A/S

Landsdækkende bredbånd (10 Mhz eller 100Mhz max)

Så bliver xDSL lige pludselig en sløv forbindelse i sammenligning, især da
xDSL burde kunne køre i 2 MHz hastighed i stedet for de 512 Khz der tilbydes.

--
30392174@pager.icq.com

Fra : N/A

Dato : 26-12-00 23:31

Fra : Gerner Mo

Dato : 26-12-00 23:31

On Tue, 26 Dec 2000 17:24:11 GMT, "Claus Schmidt" <no@no.no> wrote:

>Die Übertragungsbandbreite ist zwischen 2 MBit/s und 155 MBit/s skalierbar
>(fra sidstnævnte)

Hvilket betyder ? Og i danmark må de jo nok ændre i forhold til konkurancen
fra de andre på 26 Mhz båndet.

Jeg synes iøvrigt at have læst et sted, at man ikke kan have mere end 1
operatør i et bestemt område, hvis størelse jeg ikke ved noget om.

Så jeg tror ikke at 4 operatører kan sende samtidigt i f.eks. københavn hvis
hele båndbredden skal udnyttes.

Og hvordan vil en operatør opsætte en (formentlig rundstrålende) antenne i
københavn så "alle" kan "se" den med sin parabol ?

--
30392174@pager.icq.com

Fra : Claus Schmidt

Dato : 26-12-00 23:46

"Gerner Mo" skrev

> Hvilket betyder ?

Båndbredden til overførsler kan skaleres mellem
2 MBit/s og 155 MBit/s

> Og hvordan vil en operatør opsætte en (formentlig rundstrålende) antenne i
> københavn så "alle" kan "se" den med sin parabol ?

Det lader sig næppe gøre, uanset antennetype.

--
[claus]

Fra : N/A

Dato : 26-12-00 23:48