Doom - The Movie
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-09-02 15:00

id Softwares hitspil DOOM som film:

http://makeashorterlink.com/?V6BF23AE1

Fra : Per Kristensen

Dato : 26-09-02 15:05

"Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
news:y4nit0sam1r.fsf@chef.daimi.au.dk...
> id Softwares hitspil DOOM som film:
>
> http://makeashorterlink.com/?V6BF23AE1

Ja så det på Filmz.dk. Så må vi bare håbe det ikke bliver endnu en Resident
Evil. Desværre lyder det til at filmen skal laves til PG-13, hvilket ikke
just passer ind i Doom-ånden.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-09-02 15:14

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> writes:

> Ja så det på Filmz.dk. Så må vi bare håbe det ikke bliver endnu en Resident
> Evil. Desværre lyder det til at filmen skal laves til PG-13, hvilket ikke
> just passer ind i Doom-ånden.

Næ, i så fald kan der vel ikke være meget tilbage fra spillet.

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 26-09-02 17:24

> Ja så det på Filmz.dk. Så må vi bare håbe det ikke bliver endnu en
Resident
> Evil. Desværre lyder det til at filmen skal laves til PG-13, hvilket ikke
> just passer ind i Doom-ånden.

Det er latterligt at satse på at lave en gyser film til en PG-13 rating.
Derfor havde jeg også minus forventninger til Resident Evil men blev
alligevel ganske positivt overrasket (den kunne sagtens have været meget
ringere).

Er der virkelig så meget handling i DOOM at der kan laves en helt over det?

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 26-09-02 17:55

Johnny Jakobsen wrote:
> Er der virkelig så meget handling i DOOM at der kan laves en helt
> over det?

Set på fark.com:

"The video game "Doom" is going to be made into a movie. Not only is
Hollywood out of ideas, but apparently its also been doing a lot of crack"

/Nikolaj

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-09-02 18:28

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> writes:

> Er der virkelig så meget handling i DOOM at der kan laves en helt over det?

Den kan måske blive underholdende med Bruce Campbell der skyder
monstre i bedste "Army of Darkness"-stil.

Fra : Collec2r

Dato : 26-09-02 20:28

> Er der virkelig så meget handling i DOOM at der kan laves en helt over
det?

For at det ikke skal være helt løgn, så er der lavet 4 bøger over spillet.

Collec2r

Fra : Peter G

Dato : 27-09-02 06:23

"Collec2r" <collec2r@johansen.mail.dk> wrote:

> For at det ikke skal være helt løgn, så er der lavet 4 bøger over
> spillet.

Det må vist være Pixie-bøger ;)

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
"..'cause splashy-splashy in the water is the aquatic equivalent of 'Do

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 27-09-02 12:32

Peter G wrote:

> Det må vist være Pixie-bøger ;)

Næh, de er faktisk udemærkede. Jeg læste dem da jeg var 14-15 år tror jeg,
og var ganske underholdt.

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-09-02 22:45

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> wrote in message

> [...]
> Derfor havde jeg også minus forventninger til Resident Evil men blev
> alligevel ganske positivt overrasket (den kunne sagtens have været meget

http://us.imdb.com/Title?0167404

http://us.imdb.com/Title?0286106

Begge PG-13 film med nogle effektive gys/chok under vejs.

Hilsen

Peter

Fra : Per Kristensen

Dato : 27-09-02 12:47

"Peter Larsen" <????Trump@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> wrote in message

> http://us.imdb.com/Title?0167404
>
> http://us.imdb.com/Title?0286106
>
> Begge PG-13 film med nogle effektive gys/chok under vejs.

Ja, men der er jo ikke just meget vold og splat i dem vel?

Hvis det var mig, som solgte rettighederne til mit spil, så ville jeg
forlange at blive medproducer og have noget at sige.

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 27-09-02 00:20

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> skrev i en meddelelse
> Er der virkelig så meget handling i DOOM at der kan laves en
helt over det?

Naeh. Men IdSoftware barsler jo snart med Doom III, så der er jo
marketingdivisionens synergi-effekt at tage hensyn til.

--

[OO]
<>' Torben

Fra : Per Kristensen

Dato : 27-09-02 12:48

"Torben Abildgaard" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> skrev i en meddelelse
> helt over det?
>
> Naeh. Men IdSoftware barsler jo snart med Doom III, så der er jo
> marketingdivisionens synergi-effekt at tage hensyn til.

Ja for en af betingelserne gik på at filmen skulle laves inden for x antal
måneder. Dette er jo sikkert fordi den skal være ude inden Doom III.

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 27-09-02 17:47

> Ja for en af betingelserne gik på at filmen skulle laves inden for x antal
> måneder. Dette er jo sikkert fordi den skal være ude inden Doom III.

Sidste jeg hørte en dato var Doom III sat til at skulle udkomme omkring jul
i år, så hvis de skal nå at lave filmen inden spillet, skal de da vist til
at skynde sig!

Men efter hvad jeg har læst så er der ikke sat nogen dato for hvornår filmen
skal færdig. Blot at den skal være påbegyndt inden 15 måneder ellers ryger
film rettighederne tilbage til ID Software.

Handlingen skulle iøvrigt ikke blive baseret på den klassiske Doom, men
istedet på den kommende 3'er.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Morten DH

Dato : 27-09-02 15:03

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> Ja så det på Filmz.dk. Så må vi bare håbe det ikke bliver endnu en
Resident
> Evil. Desværre lyder det til at filmen skal laves til PG-13, hvilket ikke
> just passer ind i Doom-ånden.

Suk jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad det kunne blive til med den
rigtige instruktør og så stemningen fra spillet - hvilket ikke kan lade sig
gøre med en PG-13 IMHO...

Skal vi lige laver en undertråd med forslag til instruktør?

Mit forslag går til Ryuhei Kitamura (Versus), Guillermo del Toro (Blade II)
eller Paul Verhoeven (Robocop)

Fra : Jeppe Møller

Dato : 27-09-02 16:55

> Mit forslag går til Ryuhei Kitamura (Versus), Guillermo del Toro (Blade
II)
> eller Paul Verhoeven (Robocop)

Paul Verhoven et godt men desværre nok ikke rigtgt bud
Hvis filmen skulle få et endnu mere perverteret twist burde Cronenberg få en
finger i den- men igen, fat chance! specielt PG13!

Jeg har ingen realistiske bud dog

/JeppeM

Fra : Jesper

Dato : 28-09-02 04:47

Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

> [...]
>
> Skal vi lige laver en undertråd med forslag til instruktør?
>
> Mit forslag går til Ryuhei Kitamura (Versus), Guillermo del Toro (Blade II)

Mine forslag er John Woo (The Killer), George Romero(Dawn of the Dead),
Michele Soavi(The Church, The Sect, Delamorte Delamore) og Peter
Jackson(Bad Taste, Brain Dead, Lord of the Ring)
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Morten DH

Dato : 28-09-02 09:26

"Jesper" <spam@supressor.invalid> skrev i en meddelelse
> Mine forslag er John Woo (The Killer), George Romero(Dawn of the Dead),
> Michele Soavi(The Church, The Sect, Delamorte Delamore) og Peter
> Jackson(Bad Taste, Brain Dead, Lord of the Ring)

He he vi burde se film sammen en dag Har faktisk aldrig fået set
Delamorte Delamore - er den værd at invistere i?

Fra : Jesper

Dato : 28-09-02 11:32

Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

> "Jesper" <spam@supressor.invalid> skrev i en meddelelse
>

> He he vi burde se film sammen en dag Har faktisk aldrig fået set
> Delamorte Delamore - er den værd at invistere i?

Delaremorte Delamore er en helt fantastisk film, jeg så den første gang
til en midnatsforestilling i Grand Teatret for mange år siden. Og Soavis
andre film The Sect og The Church afgjort også værd at se. jeg har kun
set The Church på italiensk uden undertekster, men den er let forståelig
og kræver ingen oversættelse.

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 28-09-02 17:12

spam@supressor.invalid (Jesper) wrote:

>set The Church på italiensk uden undertekster, men den er let forståelig
>og kræver ingen oversættelse.

Så slipper man for at se Italiensk for Begyndere først ;)

-breiler

Fra : Ole Kofoed

Dato : 28-09-02 18:47

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> Har faktisk aldrig fået set Delamorte Delamore - er den værd at invistere
i?

Helt sikkert. Hvis du skulle være interesseret, har jeg den tyske DVD udgave
til 100 kr. incl. porto (Jeg har selv "opgraderet" til den italienske DVD),
den har nogle bittesmå overfladeridser der er uden betydning.
www.dvd-basen.dk/home.php3?mvis=ok&ok=go&idhop=2365

Endelig ser det ud til at Michele Soavi kommer med en ny film:

http://uk.imdb.com/Title?0325011

10 års pause, det er sg for lang tid.

Mvh.

Ole

Fra : Jesper

Dato : 28-09-02 04:43

Per Kristensen <pzk@crayon.dk> wrote:

> [...]
> Evil. Desværre lyder det til at filmen skal laves til PG-13, hvilket ikke

Så kan vi få noget PG-13 lort a la Rollerball (2002). Skal være mindst R
for at der ikke bare kommer en halv- eller heldårlig børnetime ud af
det.