Western Sang?
Fra : MVJ

Dato : 26-09-02 14:34

Jeg søger navnet på en gamle western klassikker som i nok alle kender
melodien på. Den blev brugt i en reklame for læskedrikken Bonanza på et
tispunkt og teksten lyder vist sådanne:

Hvem kommer først
Når Tørsten er størst
Bo..Nan..Za

Håber i kan hjælpe med navnet på original titlen

MVH
MVJ

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 26-09-02 15:29

MVJ wrote:

> [...]
> Når Tørsten er størst
> Bo..Nan..Za
>
> Håber i kan hjælpe med navnet på original titlen

Prøv med en søgning på "Theme from Bonanza".

hvm
--
"...I am no Guitar Hero; I want to be a guitar's hero!"
--- Steve Hillage – 'New Age Synthesis (Unzipping The Zype)'

Dan Armstrong discreet 9-way Strat rewiring:
http://inet.uni2.dk/~i33745/rewire.htm

Fra : MVJ

Dato : 26-09-02 17:19

> Prøv med en søgning på "Theme from Bonanza".

Har Prøvet men jeg skal finde guitar tabs til den så det hjælper ikke vis
den ikke er den originale titel og Bonanza var ikke en serie men en reklame
og de har kun lånt melodien og lagt ny sang på

Fra : MVJ

Dato : 26-09-02 17:27

> [...]
reklame
> og de har kun lånt melodien og lagt ny sang på

Jeg må undskylde jeg søgte lige på google og fandt et lille lyd klip og det
viser sig faktisk den hedder Theme From Bonanza så ja.. tak for hjælpen

Fra : Ole Damgaard

Dato : 28-09-02 09:41

"MVJ" <mvj@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

og Bonanza var ikke en serie men en reklame
> og de har kun lånt melodien og lagt ny sang på

Bonanza var bestemt en serie - endog én 60´ernes mest populære i TV - den
kørte i 14 år (fra 1959-73)lørdag efter lørdag hvor vi dengang kunne følge
med i Familien Cartwrights evindelige kampe i det vilde vesten. Og melodien
fra reklamefilmen var kendingsmelodien til Bonaza-serien.
mvh ole

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 28-09-02 14:35

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> wrote:

> [...]
>med i Familien Cartwrights evindelige kampe i det vilde vesten. Og melodien
>fra reklamefilmen var kendingsmelodien til Bonaza-serien.

Der blev endda i en periode udgivet en tegneserie i Danmark baseret på tv-serien.
Jeg tror sågar at jeg har et laset eksemplar liggende fra cirka 1966.... Der kan man
se.

-breiler