TDKs newsserver! Znork!
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-12-00 15:29

Det skal vist ikke være nogen hemmelighed, at TDKs newsserver har
store problemer, og en del indlæg ikke dukker op, men jeg blev nu
alligevel overrasket, da jeg fik denne mail her idag:

>Denne meddelse er genereret automatisk for at hjaelpe med at spore
>udbredelsen af dk.test nyhedsgruppen.

Blablabla...

>Din besked rejste paa nettet
>11 dage, 18 timer, 19 minutter, 34 sekunder
>foer den ankom her.

11 dage?!?!?

Jeg tog lige et kig i dk.test, og der er såmænd dukket et hav af gamle
indlæg op!

149 (hundredeenogfyrre) indlæg er dukket op, fra d. 11.-14. december,
som jeg ikke har modtaget før! Holder det? NEJ!

Jeg venter stadig på nogle indlæg i dk.test (bl.a. en tråd jeg lavede
med subject: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10). Og jeg venter stadig på nogle
indlæg i ander grupper. Dvs. det er ikke bare at vente 11 på ens
indlæg dukker op.

Gør noget TDK!
--
God jul!
/Lasse

Min julegave - fra mig til dig.
http://fergusons.dk/ebeer/
--
God jul!
/Lasse

Min julegave - fra mig til dig.
http://fergusons.dk/ebeer/

Fra : CHRistian

Dato : 25-12-00 16:21

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> [...]

Har lige fået et par, der er 9 dage gamle. :-|

--
123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 12
Tilfældig-Signatur-prog-test,3: http://members.nbci.com/chrzzz/soft/s2f/

Fra : Charley X

Dato : 25-12-00 15:29

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gcme4t8iuu2ce9f6t93pqgsrnllrisslsr@news.inet.tele.dk...

:: 149 (hundredeenogfyrre) indlæg er dukket op, fra d. 11.-14. december,
:: som jeg ikke har modtaget før! Holder det? NEJ!

In a last-ditch attempt to leave behind something that can be used
until the replacement machine is put into service, I brought up a
test machine last night after an extended downtime and proceeded to
fill its spool.

Due to the known history problems on the existing reader, where news
articles may be seen in the spool several times, the reader machine
may be accepting things a second (or third) time. This was last seen
when the history database on our primary transit machine turned out
to be corrupted and it was recycling old news 10 days or more after
its first appearance.

The cause of the history problems is yet unknown, but, due to the poor
performance of Slowaris with the history database, that our *BSD boxen
do not have, I've had to cut some corners in a desperate attempt to
maintain decent service on the reader machine.

The accumulated backlogs should be cleared out overnight or tomorrow.

We apologise for the annoyance caused by my utter incompetence.

You're welcome.