Farvegenetik
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-09-02 10:29

Så må vi vist have eksperterne på bordet
Jeg så Pernille Lauridsen har postet en annonce på dk.marked.privat.dyr.
Hendes ene killing er en rød hankat med grå pote. Så vil det jo være en
blå/creme ... øhh er det mig der mangler en lektion genetik ? eller kan det
ikke lade sig gøre ?
(og selvfølgelig ingen regel uden undtagelser, ved godt der findes få
trefarvede hanner

Hilsen Nina

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 26-09-02 10:43

"Nina, Tender Tribes" <ninaNOSPAM@knus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> ikke lade sig gøre ?
> (og selvfølgelig ingen regel uden undtagelser, ved godt der findes få

Hej Nina

Ja jeg studsede også lige over den.
Ligesom der er 3 farvede hanner ser man også 2 farvede(altså uden hvidt).
Men hvis katten er rød så burde posten være sort ellers ville det mest
normale være at katten er creme med grå (blå) pote. Når det er sagt, så kan
poterne på en sort tabby jo godt være ret lyse i farve, såååå. Jeg tænker
det kunne være rart at se et billede.
Når det så er sagt, så findes i USA en maine coon, som er rød blå med hvid.
Han hedde Floyd, er fertil og menes at være en cimero. Altså opstået af 2 æg
som er smeltet sammen.

Danielle Villefrance
Ailuro's Maine Coons
www.ailuro.dk

"If man could be crossed with the cat,
it would improve man but deteriorate the cat."
Mark Twain

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-09-02 12:07

> Ja jeg studsede også lige over den.

Okay, så var det ikke mig der manglede et kapitel i bogen

Jeg er ret sikker på at jeg har set et billede, kan bare ikke finde ud af
hvor.
Pernille kom frit frem

Nina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-09-02 12:15

Glemte lige pointen
Den så rød ud, og havde en grå-meleret pote... hvis det altså er det billede
jeg så

Nina

Fra : Grit Wessel

Dato : 26-09-02 11:01

> Hendes ene killing er en rød hankat med grå pote. Så vil det jo være en
> blå/creme ... øhh er det mig der mangler en lektion genetik ? eller kan
det
> ikke lade sig gøre ?

Kunne det ikke være så simpelt at det var en rød med hvid pote, som havde
gået udendørs og fået beskidte poter, så hvid blev til grå?

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/