Stofa og netmeeting?
Fra : martin madsen

Dato : 25-09-02 21:51

Hej

Jeg har fået stofanet i Ålborg for ca. en måned siden. Jeg har dynamisk
IP-adresse, som dog oftest er den samme. Mit modem er et blåt "COM21"-modem,
som jeg er koblet på via RJ45 netkabel-porten. Jeg kunne ikke lige få
USB-sammenkoblingen til at fungere.

Jeg har problemer med NetMeeting og videokonference.

I netmeeting kan den anden se mig, men jeg kan ikke se ham, og vi kan ikke
høre hinanden. Jeg har prøvet med flere forskellige personer - en med ADSL
og en med stofa.

Er der nogen, der kan hjælpe mig med det?

Med venlig hilsen Martin Madsen

Fra : jones_netng@yahoo.dk

Dato : 26-09-02 13:23

martin madsen <martin@slettes-ved-brug.gtg-design.dk> skrev:
> [...]
>flere forskellige personer - en med ADSL
>og en med stofa.
>
>Er der nogen, der kan hjælpe mig med det?

Har haft/har samme problem. Stofa påstår at det ikke er deres skyld,
men efter at have gennemtestet opsætninger osv. vil jeg påstå med
overdrevet sikkerhed i stemmen, at det er deres skyld!
Jeg tror måske at de NAT'er eller at deres firewalls eller lign. ikke

kan finde ud af at forhandle UDP porte med modtageren af
videosignalet

Måske skal du prøve at bruge win XP messenger, da den vidst nok
bruger en ny forhandlingsteknik, som skulle være mere firewall
venlig - kan ikke lige huske hvad den hedder...

/J

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-09-02 13:37

jones_netng@yahoo.dk writes:

> Måske skal du prøve at bruge win XP messenger, da den vidst nok
> bruger en ny forhandlingsteknik, som skulle være mere firewall
> venlig - kan ikke lige huske hvad den hedder...

Det er den ikke.

--
Besøg http://adsltips.cjb.net for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : jones_netng@yahoo.dk

Dato : 27-09-02 12:02

Martin Schultz <di020172@NO.SPAM.diku.dk> skrev:

>Det er den ikke.

Med der må nødvendigvis blive brugt andre porte eller teknikker, nu
når Martin Madsen skriver at det virker fint med andre XP'er. Er det
noget, som du kan kommentere ydereligere, da det har min
interresse

/J

Fra : T

Dato : 28-09-02 18:33

jones_netng@yahoo.dk skrev i meddelelsen
<3d943aba$0$32531$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>når Martin Madsen skriver at det virker fint med andre XP'er. Er det
>noget, som du kan kommentere ydereligere, da det har min

Det afhænger af om man bliver NATet. Det du har oplevet er at der er en
update til MSN messenger der kan klare nogle NAT problemer.

Hvis man dog har DHCP hos Stofa, og konfererer med folk der også benytter
RIPE IP adresser, er der ingen problemer. Hvis der bliver NATet undervejs,
er det det der skal pilles med.

Hvis man ikke kan få det til at virke med Stofa, er det oftest pga NAT
(altså kunder med fast ip)

Fra : martin madsen

Dato : 26-09-02 15:26

jones_netng@yahoo.dk> wrote:

> Måske skal du prøve at bruge win XP messenger, da den vidst nok
> bruger en ny forhandlingsteknik, som skulle være mere firewall
> venlig - kan ikke lige huske hvad den hedder...

Jeg bruger allerede win xp messenger, men der kan jeg kun videochatte med
andre, der også har win xp. Jeg har en ven, der har win98, så der kan vi kun
snakke over messenger. Men vi ville kunne se hinanden, hvis bare netmeeting
ville fungere.

Men æv æv, så må han jo få win xp.

Mvh Martin