Findes der en printerdriver der kan udksri~
Fra : Flare

Dato : 25-09-02 18:58

Hejsa

Jeg har et program der kan lave diagrammer. Det kan bare ikke gemme /
eksporter til et billedeformat.. Jeg ved at der findes en driver så man kan
udskrive til den PDF fil. Findes der noget lignedne der kan udskrive til
JPG, bmp, gif eller noget andet?

Mvh
Anders

Fra : KNL DtP

Dato : 25-09-02 19:09

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Findes der noget lignedne der kan udskrive til
> JPG, bmp, gif eller noget andet?

Jeg ved ikke om følgende kan bruges, men det er da et forsøg værd:

Ind under Indstillinger, Printer, Tilføj printer. Find f.eks. "Canon LBP-4 Plus PS-2"
sæt den til at udskrive til fil som standart.

Ind i dit diagram-program, find printeren, sæt den til at udskrive til en fil, kald
den for f.eks. "test.ps".

Åben PS-filen op i f.eks. Photoshop e.l. Nu kan du bestemme hvor stort et bitmap du
vil omdanne diagrammet til. Dette gemmer du som jpg.

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 26-09-02 00:20

> [...]
kan
> udskrive til den PDF fil. Findes der noget lignedne der kan udskrive til

Jeg brugte noget tilsvarende da jeg skulle udskrive kildekode i en database.
Det kunne ikke eksporteres til Word, så jeg var nødt til at skrive det ud.
Men da det drejede sig om 300 sider, mente jeg at der måtte være en nemmere
løsning.
Jeg fandt noget der hedder en "Virtual Printer" på nettet.
Den inst. som en alm. printer og maskinen tror at det er en fysisk printer,
men i virkeligheden er det et stykke software der emulerer en printer.
Jeg fandt flere af slagsen, det jeg brugte kunne kun udskrive til tekst, men
jeg fandt nogle der kunne generere grafiske filer.
Et af programmerne hed "EZ-Printer" (godt man ikke smider noget ud...)
og her er et citat fra Read Me filen til programmet:
"1.The purpose of the program
1) The software is a self-extract .exe file, it will install
an 'EZ-Printer' into your Printer Folder.
2) By selecting this EZ-Printer, user can print any
documents in any application into image files, like
DIB, TIF, PNG, formats,etc.
3) After printing, a default EZ-Viewer will show up
the first page of resulted image file.
4) With 'Custom Setup' page on the EZ-Printer property
dialog, uses can select the file format perfered,
software developer can integerate it as a software kit
too."
Det kan være du kan finde det her: http://www.suntopcorp.com (hvis de
eksisterer endnu)

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002