/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Årets Karaoke-sanger på 8 år
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-09-02 17:30

KANDIS KÅRER ÅRETS KARAOKE-SANGER Å
Kandis har kåret årets karoke-sanger 2002. Det blev 8 årige Lene Villadsen,
fra Vejby, lidt øst for øen Mors og 11 årige Maria Louise Darby Schmidt, fra
Øster Tørslev, lidt nord for Randers, som vandt.
De havde valgt at synge den utroligt populære "Skagens solnedgang". Den
holder vi begge meget af og så var det den der passede bedst til vore
stemmer, fortæller en glad Maria Louise.

KANDIS ER VORE STORE IDOLER
De blev derefter hyldet med diplomer og blomster af af deres store idoler
fra Kandis. Kandis gav herefter et par numre fra deres nye cd, som 600
fremmødte fans sang med på.

(Oplysninger hentet fra Skive Folkeblad 24/9-2002)

_________

Ja, det er sjovt med dansktopmusik. Den er mest populær blandt den ældste
del af befolkningen samt hos børn under 12 år. Som DR-medieforskning
bekræfter i dansktop-lytterundersøgelser. Nok et tegn på at musiksituationen
er under total omvæltning i Danmark. Folk i alle aldre strømmer i større
eller mindre grad hen mod den letfordøjelige slagermusik og vender det
kompresserede dunkeværk fra P3 ryggen. Kun computerfikserede næseringsfolk
med overskæg og lilla ble holder stand, endnu.

Hilsen Åge



 
 
Uffe Holst (25-09-2002)
Kommentar
Fra : Uffe Holst


Dato : 25-09-02 17:33


In an article of 25 Sep 2002 Åge Halldorsson wrote:

> Ja, det er sjovt med dansktopmusik. Den er mest populær blandt den ældste
> del af befolkningen samt hos børn under 12 år.

Ja, smagen skal jo lige have tid til at udvikle sig og modnes. Sidenhen
bliver den igen ødelagt grundet senil demens.

--
Uffe Holst


John K (25-09-2002)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 25-09-02 18:18

>> Ja, det er sjovt med dansktopmusik. Den er mest populær blandt den
ældste
>> del af befolkningen samt hos børn under 12 år.

> Ja, smagen skal jo lige have tid til at udvikle sig og modnes. Sidenhen
> bliver den igen ødelagt grundet senil demens.


ROTFL





Sunz (25-09-2002)
Kommentar
Fra : Sunz


Dato : 25-09-02 18:40


"Åge Halldorsson" skrev:
> (Oplysninger hentet fra Skive Folkeblad 24/9-2002)

Ja det siger sku da alt!!!!

-Sunz



Lars Raaby (25-09-2002)
Kommentar
Fra : Lars Raaby


Dato : 25-09-02 18:44

Åge Halldorsson skrev i et tidliger indlæg:

> KANDIS KÅRER ÅRETS KARAOKE-SANGER Å
> Kandis har kåret årets karoke-sanger 2002. Det blev 8 årige Lene
> Villadsen, fra Vejby, lidt øst for øen Mors >
Bor hun i en husbåd på limfjorden?
I morgen skriver de sikkert at hun bor vest for Mors.

> (Oplysninger hentet fra Skive Folkeblad 24/9-2002)
>
Som er en radikal avis. Sikkert derfor de ikke ved hvor øst for Mors er.
>



--


- nogen burde lave en FAQ/OSS om sø kort.


Bjørn Løndahl (26-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Løndahl


Dato : 26-09-02 06:16

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i
news:3d91e3e5$0$70252$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> KANDIS KÅRER ÅRETS KARAOKE-SANGER Å
> Kandis har kåret årets karoke-sanger 2002. Det blev 8 årige
> Lene Villadsen, fra Vejby, lidt øst for øen Mors og 11 årige
> Maria Louise Darby Schmidt, fra Øster Tørslev, lidt nord for
> Randers, som vandt.

Tja, det kan vel ikke komme som nogen overraskelse, at Kandis kårer
en person som ligger på deres egen åndelige formåen.

> Ja, det er sjovt med dansktopmusik. Den er mest populær blandt
> den ældste del af befolkningen samt hos børn under 12 år.

Altså hos personer der enten ikke er færdigudviklede eller personer
der er på vej i barndom igen - vel ingen overraskelse heller.

Renegade (26-09-2002)
Kommentar
Fra : Renegade


Dato : 26-09-02 19:26


"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
news:3d91e3e5$0$70252$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Ja, det er sjovt med dansktopmusik. Den er mest populær blandt den ældste
> del af befolkningen samt hos børn under 12 år. Som DR-medieforskning
> bekræfter i dansktop-lytterundersøgelser.

Sgu ikke de unger JEG har med at gøre på det fritidshjem jeg har min gang på
hver dag.
Dansktop finder ikke vej til CD afspilleren nogensinde. Så hvor DR
medieforskning har været henne, det ved jeg ikke
men de har ikke været nogen af de steder jeg har arbejdet.

> Kun computerfikserede næseringsfolk
> med overskæg og lilla ble holder stand, endnu.

Sikke en omgang ævl. Holder stand? Der er ikke noget at holde stand for.

Rng - Langhåret og rockende.. for life...




Åge Halldorsson (26-09-2002)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 26-09-02 19:52


Renegade <steinb@REMOVETHIS.worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d935141$0$84704$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Sgu ikke de unger JEG har med at gøre på det fritidshjem jeg har min gang

> hver dag.
> Dansktop finder ikke vej til CD afspilleren nogensinde. Så hvor DR
> medieforskning har været henne, det ved jeg ikke
> men de har ikke været nogen af de steder jeg har arbejdet.

____________

Det er også langt flest dansktoptilhængere blandt den ældste del af
befolkningen. DR-medieforsningens undersøgelsre af dansktoplytternes alder
viser selvfølgelig ikke at et flertal af børn lytter til dansktop. Langt
fra.
Den viser sådan set bare at andelen af lyttere stiger blandt dem under
12, efter at den er faldet og faldat konstandt, hvis man starter med de
ældste og bevæger sig nedad..
Det batter derfor selvfølgelig bare ikke ret meget når det kun er en
stigning fra den absolutte bund. Men det er en stigning. Procentvis er der
dobbelt så mange under 12 år end mellem 12-30 år som lytter til Dansktoppen.
Dansktoppens lyttertal stiger forøvrigt år efter år, men det er så en helt
anden ting.

Hilsen Åge




Chinpokomon (26-09-2002)
Kommentar
Fra : Chinpokomon


Dato : 26-09-02 23:06


"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3d935632$0$84716

Procentvis er der
> dobbelt så mange under 12 år end mellem 12-30 år som lytter til
Dansktoppen.
>
> Det kan forklares ved at de ældre var unge da Dansk Toppen var ny,
og unge under tolv får deres musikindflydelse fra
forældre,bedsteforældre.
Jeg fik da alle Gasolins plader af min mor da jeg var
barn,indtil jeg opdagede Einsturzende Neubauten,Sort Sol og Sonic Youth,og
begyndte mit liv som pladesamler som 14-årig.
Dansk top er over and out om 50 år,tror jeg.

Jeg tror da at når jeg en gang
forhåbentlig kan fejre min 75-års fødselsdagsfest
med alle mine venner og familie,skal bandet da være
et alternativt goth-punk-metal-band,eller noget.

Mvh.



>
>
>



Åge Halldorsson (27-09-2002)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 27-09-02 05:02

Chinpokomon <tul@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9384d8$0$70335$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg tror da at når jeg en gang
> forhåbentlig kan fejre min 75-års fødselsdagsfest
> med alle mine venner og familie,skal bandet da være
> et alternativt goth-punk-metal-band,eller noget.

__________

Arghhhhh...... Jeg vil aldrig blive gammel og komme på plejehjem. Du godeste
at se frem til et plejehjem med tecno-metal-punk væltende ud fra alle
værelser. Ingen mulighed for at koncentrere sig om stramaj og pudefletning
eller hvad pokker det nu hedder. Det bliver da et mareridt at se frem til.
Hjææælppppp..
Nåh nej, der er da ingen grund til panik. Der findes jo friskoler, så til
den tid vil der nok også findes fri-plejehjem. Et slags fristed for ældre
som gerne vil slippe for at blive rodet ud i noget snavs.

Hilsen Åge




Benny Mortensen (27-09-2002)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 27-09-02 10:16


"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3d935632$0$84716$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Renegade <steinb@REMOVETHIS.worldonline.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3d935141$0$84704$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Sgu ikke de unger JEG har med at gøre på det fritidshjem jeg har min
gang
> på
> > hver dag.
> > Dansktop finder ikke vej til CD afspilleren nogensinde. Så hvor DR
> > medieforskning har været henne, det ved jeg ikke
> > men de har ikke været nogen af de steder jeg har arbejdet.
>
> ____________
>
> Det er også langt flest dansktoptilhængere blandt den ældste del af
> befolkningen. DR-medieforsningens undersøgelsre af dansktoplytternes alder
> viser selvfølgelig ikke at et flertal af børn lytter til dansktop. Langt
> fra.
> Den viser sådan set bare at andelen af lyttere stiger blandt dem under
> 12, efter at den er faldet og faldat konstandt, hvis man starter med de
> ældste og bevæger sig nedad..
> Det batter derfor selvfølgelig bare ikke ret meget når det kun er en
> stigning fra den absolutte bund. Men det er en stigning. Procentvis er der
> dobbelt så mange under 12 år end mellem 12-30 år som lytter til
Dansktoppen.
> Dansktoppens lyttertal stiger forøvrigt år efter år, men det er så en helt
> anden ting.
>
> Hilsen Åge
>
>
>
Hej Åge

Bekræfter det ikke bare, at det er fra børn og fulde folk man skal høre
sandheden

Hilsen Benny




Åge Halldorsson (27-09-2002)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 27-09-02 18:42


Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d942248$0$70331$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...


> Bekræfter det ikke bare, at det er fra børn og fulde folk man skal høre
> sandheden
>
> Hilsen Benny
______

Du Benny, tror du ikke det er tid til, at du skal slå græsplænen en sidste
gang i år, hehe? - og så (hik) drikker jeg akldrig (hik)-øl.

Hilsen Åge





Benny Mortensen (30-09-2002)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 30-09-02 11:53


"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3d94973f$0$70264$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3d942248$0$70331$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>
> > Bekræfter det ikke bare, at det er fra børn og fulde folk man skal høre
> > sandheden
> >
> > Hilsen Benny
> ______
>
> Du Benny, tror du ikke det er tid til, at du skal slå græsplænen en sidste
> gang i år, hehe? - og så (hik) drikker jeg akldrig (hik)-øl.
>
> Hilsen Åge
>
>
>
>
Åge .....Hold så kæft, selv min gamle Ginge står herude og og tager
eftertænding, og får du den til at grine mere, så er den ikke til at starte,
og jeg får tennis albue og alt andet godt, og som svar til Troels.....Jo det
skulle ikke undre mig, gad vide om det er den unge musik, der gør at de
næsten tvinges til at være lettere selskabeligt overrislede, for at kunne
holde ud til at høre på den. Ikke fordi der ikke laves godt musik idag, men
der er trend for ikke at høre på den. Nogle er dog ved at komme efter, at
der trods alt var noget andet over den lidt ældre musik, som derfor igen
vinder stort indpas, både oprindelige og nye versioner. Begge syntes jeg er
helt OK, Så situationen er normal, så bare rolig Åge, vores musik skal nok
overleve, det gør ikke noget, at ingen hører den, for de køber den jo
alligevel Så de kan deltage i diskussionen på saglig vis, Øhh, nåh,
eller hvordan er det nu det er

M.V.H.....Benny..




Åge Halldorsson (30-09-2002)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 30-09-02 15:35


Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d982d18$0$84705$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk..

> så bare rolig Åge, vores musik skal nok
> overleve, det gør ikke noget, at ingen hører den, for de køber den jo
> alligevel Så de kan deltage i diskussionen på saglig vis, Øhh, nåh,
> eller hvordan er det nu det er
>
> M.V.H.....Benny..
________

Nå ja for fanden. Det er da også rigtigt. Det er derfor de kender alle
sangene. De rekronoserer simpelthen den nærmeste omegn for fjendtlige
styrker og hvis der er fri bane tænder de for dansktopmsikken, sådan må det
være.
Men det var da en pokkers besvær for kunne komme til at høre den slags
musik. Hvorfor tænder de ikke bare almindeligt for det?

Hilsen Åge





Benny Mortensen (01-10-2002)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 01-10-02 11:27


"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3d985fda$0$52212$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3d982d18$0$84705$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk..
>
> > så bare rolig Åge, vores musik skal nok
> > overleve, det gør ikke noget, at ingen hører den, for de køber den jo
> > alligevel Så de kan deltage i diskussionen på saglig vis, Øhh, nåh,
> > eller hvordan er det nu det er
> >
> > M.V.H.....Benny..
> ________
>
> Nå ja for fanden. Det er da også rigtigt. Det er derfor de kender alle
> sangene. De rekronoserer simpelthen den nærmeste omegn for fjendtlige
> styrker og hvis der er fri bane tænder de for dansktopmsikken, sådan må
det
> være.
> Men det var da en pokkers besvær for kunne komme til at høre den slags
> musik. Hvorfor tænder de ikke bare almindeligt for det?
>
> Hilsen Åge
>
>
>
>
Ja det ville unægteligt gøre sagen lettere.

Hilsen Benny




Bjørn Løndahl (01-10-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Løndahl


Dato : 01-10-02 16:41

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i
news:3d985fda$0$52212$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> De rekronoserer simpelthen den nærmeste

Rekronoserer?????


Åge Halldorsson (01-10-2002)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 01-10-02 19:22


Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d99c228$1@news.securix.dk...
> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i
> news:3d985fda$0$52212$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>
> > De rekronoserer simpelthen den nærmeste
>
> Rekronoserer?????
____

Det er en lettere omskrivning af et ord, som jeg ikke lige husker hvordan
man staver. Host.

Hilsen Åge





Bjørn Løndahl (02-10-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Løndahl


Dato : 02-10-02 13:03

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i
news:3d99e669$0$52187$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

>> > De rekronoserer simpelthen den nærmeste
>>
>> Rekronoserer?????
> ____
>
> Det er en lettere omskrivning af et ord, som jeg ikke lige
> husker hvordan man staver. Host.

Mon ikke bare de nossede i det?

Peter Brandt Nielsen (02-10-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 02-10-02 13:59

Åge Halldorsson skrev:
>> Rekronoserer?????

> Det er en lettere omskrivning af et ord, som jeg ikke lige husker
> hvordan man staver. Host.

Rekognoscerer.


--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk


Troels (27-09-2002)
Kommentar
Fra : Troels


Dato : 27-09-02 18:59


> Bekræfter det ikke bare, at det er fra børn og fulde folk man skal høre
> sandheden
>

Er det ikke fra folk og fulde børn man skal høre sandheden?

/Troels



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste