ændring af classpath i os x
Fra : Kristoffer Thomas Ha~

Dato : 25-09-02 17:47

hey folks, i forbindelse med javaprgrammering skal jeg bruge et par eksterne
klasser, og derfor vil jeg gerne ændre classpath inde under
system/library/java i den fil der hedder JavaConfig.plist.

Dette kan jeg da også og det virker fint, men kan bare ikke gemme filen, XML
editoren er ikke skide flink, kan man sige.

Nogen der har erfaringer med dette, eller bare gode idéer?

pf.tak :) - kristoffer

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-02 23:54

On Wed, 25 Sep 2002 at 16:47 GMT, Kristoffer wrote:
> [...]
> editoren er ikke skide flink, kan man sige.
>
> Nogen der har erfaringer med dette, eller bare gode idéer?

du er vel root (sue ller sudo -s) eller arbejder som administrator
(sudo)

> pf.tak :) - kristoffer

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-09-02 02:48

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> du er vel root (sue ller sudo -s) eller arbejder som administrator
> (sudo)

Pas nu på med de kraftværktøjer - du risikerer en dag at komme til skade.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-09-02 02:47

"Kristoffer Thomas Hartwig" <kristoffer@hartwig.dk> writes:

> [...]
> editoren er ikke skide flink, kan man sige.
>
> Nogen der har erfaringer med dette, eller bare gode idéer?

Lav en JAR fil og smid den i $JAVA_HOME/lib/ext.

JAVA_HOME er der hvor bin/java findes.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jan Jonasen

Dato : 26-09-02 14:25

In article <lMlk9.27764$Qk5.1295968@news010.worldonline.dk>, Kristoffer
Thomas Hartwig (kristoffer@hartwig.dk) wrote:
> hey folks, i forbindelse med javaprgrammering skal jeg bruge et par eksterne
> klasser, og derfor vil jeg gerne ændre classpath inde under
> system/library/java i den fil der hedder JavaConfig.plist.

Mon ikke der også er et lib/ext dir på mac'en? jar filer og klasser som
findes heri tilføjes automatisk til classpath. Der er som regel også en
property, du kan sætte med en -D option, som sætter dit eget ext dir, dette
vil jeg dog ikke anbefale, da noget software (f.eks. JAI) smider sine egne
jar filer i det "rigtige" ext directory. Hvis du starter programmet fra
kommandolinien så bør du sætte classpath med:
setenv CLASSPATH sti/til/min/jarfil:anden/sti/til/en/jarfil

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-09-02 09:59

> [...]

> klasser, og derfor vil jeg gerne ændre classpath inde under
> system/library/java i den fil der hedder JavaConfig.plist.

Jeg kom lige til at tænke på. Hvorfor kan du ikke nøjes med at sætte
din $CLASSPATH? OS X fungerer som Solaris/Linux/unix i Tutoriallen og
andre steder.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn