Prisbillig ADSL?
Fra : Søren Nellemann

Dato : 25-09-02 12:13

Hvor finder jeg den billigste udbyder mht. ADSL?

Jeg har mest brug for at up-loade dvs. gerne 256/512 el. lign.

Søren

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-09-02 12:42

Hej Søren Nellemann, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hvor finder jeg den billigste udbyder mht. ADSL?

Prisforskellene er *meget* små. Det ville være nemmere for folk
at give nogle bud, hvis du siger lidt mere om, hvad du ønsker.
Fx router, modem, noget USB-noget, ren router/ethernetkort (og
dermed bl.a. OS-uafhængig, blot styresystemet kan anvende et
alm. ethernetkort, hvilket stort set alle kan), forbrug etc.

> Jeg har mest brug for at up-loade dvs. gerne 256/512 el. lign.

Tiscali kan levere med næsten frit hastighedsvalg på alle hylder.
Jeg ved ikke, hvor mange ellers der evt. kan levere den nævnte
hastighed. (Normalt er det jo hurtige down- end upload, folk ønsker).

Hvis du har lyst til at kigge priser og kombinationer, virker denne
her (omend den ser lidt laset ud i toppen - muligvis fordi den ikke
hører hjemme under NytSystem, men de har ikke lavet en så eminent
oversigt andetsteds [endnu da]):
<http://signup.tiscali.dk/index.phtml?adsl_c_x=1&adsl_attributes=&signupid=>

Du vælger blot hardware, download- og oploadhastigheder, hvorefter
månedprisen ses nederst. (Det er blot en beregner).

Jeg kan ikke på stående fod give links til andre ADSL-udbyderes
pris-/kombinationsoversigter, men det kan deres kunder formentlig.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Claus O

Dato : 25-09-02 14:54

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote

> Tiscali kan levere med næsten frit hastighedsvalg på alle hylder.

Godt råd til Søren:
selvom Rudi måske ingen problemer har
med Tiscali, så hold dig fra det l...firma eller søg ihverrtilfælde
på groups.google.com inden du overvejer det og læs alle de
negative kommentarer.
Claus

Fra : Martin Møller

Dato : 25-09-02 14:03

"Søren Nellemann" <sne@email.dk> skrev i en meddelelse news:ams5mr$2c0p$1@news.cybercity.dk...
> Hvor finder jeg den billigste udbyder mht. ADSL?
>
> Jeg har mest brug for at up-loade dvs. gerne 256/512 el. lign.

www.google.com er en fantastisk måde at få svar på sine spørgsmål på.

Martin

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-09-02 15:02

Søren Nellemann <sne@email.dk> wrote:

> Hvor finder jeg den billigste udbyder mht. ADSL?
>
> Jeg har mest brug for at up-loade dvs. gerne 256/512 el. lign.
>
> Søren
prøv også teleprisguide.dk

vh Flemming Rubini

Fra : Michael Ravn

Dato : 25-09-02 19:33

On Wed, 25 Sep 2002 13:12:38 +0200, "Søren Nellemann" <sne@email.dk>
wrote:

>Hvor finder jeg den billigste udbyder mht. ADSL?
>
>Jeg har mest brug for at up-loade dvs. gerne 256/512 el. lign.
>
>Søren

Med Telia Bredbånd får du download/upload, 2000/512 for normalt 350
kr. pr. måned (så må du finde dig i den hurtige download). Hvis du
nogle måneder bruger det meget lidt, kan du slippe med helt ned til
150 kr. Hvis du har ekstremt meget trafik på en måned, kan det blive
mere end 350 kr. pr. måned, men så skal det være virkeligt ekstremt
meget trafik. Se deres priser på deres hjemmeside. Jeg har lige fået
en forbindelse hos dem og det kører godt, efter min mening.
Michael Ravn

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-09-02 21:47

In article <3d92002d.3390399@sunsite.auc.dk>, Michael Ravn wrote:

> Med Telia Bredbånd får du download/upload, 2000/512 for normalt 350

<nitpick>2048/512</nitpick>

--
Andreas Plesner Jacobsen | Writing is turning one's worst moments into money.

Fra : Michael Ravn

Dato : 25-09-02 22:33

On Wed, 25 Sep 2002 20:47:17 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

><nitpick>2048/512</nitpick>

Ja, selvfølgeligt, men hvad betyder nitpick?
Michael Ravn

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 25-09-02 22:54

On Wed, 25 Sep 2002 21:33:05 GMT, mravn@imageREMOVE.dk (Michael Ravn)
wrote:

>Ja, selvfølgeligt, men hvad betyder nitpick?

nitpick: vb, komme med smålig kritik.

http://www.plab.ku.dk/dk/cgi-bin/nph-dict.cgi

/Jarlskov

Fra : Emil

Dato : 26-09-02 10:35

mravn@imageREMOVE.dk (Michael Ravn) wrote in

> Hvis du har ekstremt meget trafik på en måned, kan det blive
> mere end 350 kr. pr. måned, men så skal det være virkeligt ekstremt
> meget trafik.

Ved jeg nu ikke, det kommer an på hvad linjen bruges til. Hvis man kun
surfer og sender mail er det sikkert nemt at holde grænsen, men hvis man
hører netradio, ser trailers og andet kommer man nemt deropad.

Personligt syntes jeg at flatrate er klart at foretrække da man slipper med
alle bekymringer om forbrug.

--
*/Emil

Fra : Michael Ravn

Dato : 26-09-02 18:27

On Thu, 26 Sep 2002 09:35:03 +0000 (UTC), Emil <emil@spam.trap> wrote:

>Personligt syntes jeg at flatrate er klart at foretrække da man slipper med
>alle bekymringer om forbrug.
>
>--
>*/Emil

Ja, man kan jo argumentere for begge dele. På en måde er det vel fair
at betale for sit forbrug.
Michael Ravn

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-09-02 19:25

On Thu, 26 Sep 2002 09:35:03 +0000 (UTC), Emil <emil@spam.trap> wrote:

>Personligt syntes jeg at flatrate er klart at foretrække da man slipper med
>alle bekymringer om forbrug.

På den anden side, hvis man lægger budget efter max på Telia's, så
slipper man bare for at betale så meget hvis man er på ferie,,,

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Fra : Emil

Dato : 27-09-02 17:29

Ivar Madsen <news-23-08-02@milli.dk> wrote in

> På den anden side, hvis man lægger budget efter max på Telia's, så
> slipper man bare for at betale så meget hvis man er på ferie,,,

Bestemt! Hvis jeg skulle have en 2mbit ville jeg da også overveje Telia
strækt.

--
*/Emil

Fra : Michael Ravn

Dato : 28-09-02 21:55

On Fri, 27 Sep 2002 16:29:12 +0000 (UTC), Emil <emil@spam.trap> wrote:

>Ivar Madsen <news-23-08-02@milli.dk> wrote in

>Bestemt! Hvis jeg skulle have en 2mbit ville jeg da også overveje Telia
>strækt.

Som jeg ser det, er en 2 mbit forbindelse fea Telia ligeså billigt som
en 256-forbindelse fra Tiscali, TDC, Cybercity eller Tele 2 (ok, Tele
2 er vist lidt billigere.).
Michael Ravn

Fra : Emil

Dato : 29-09-02 12:21

> Som jeg ser det, er en 2 mbit forbindelse fea Telia ligeså billigt som
> en 256-forbindelse fra Tiscali, TDC, Cybercity eller Tele 2 (ok, Tele
> 2 er vist lidt billigere.).

De to typer produkter kan slet ikke sammenlignes da afregningsmetoderne er
så forskellige.

--
*/Emil

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-09-02 12:27

On Sun, 29 Sep 2002 11:21:15 +0000 (UTC), Emil <emil@spam.trap> wrote:

>De to typer produkter kan slet ikke sammenlignes da afregningsmetoderne er
>så forskellige.

Det kan de da, man skal bare angive på hvilke præmisser samligningen
er fortaget. (hvilket Michael undlod)
Alså om det er ved min. medium, eller max belastning.

Fra : Michael Ravn

Dato : 29-09-02 21:15

On Sun, 29 Sep 2002 13:26:47 +0200, Ivar Madsen
<news-23-08-02@milli.dk> wrote:

>Det kan de da, man skal bare angive på hvilke præmisser samligningen
>er fortaget. (hvilket Michael undlod)
>Alså om det er ved min. medium, eller max belastning.

Ok, ved medium-belastning.

Ved minimum-belastning er Telia langt billigere (150 kr.) . Ved
maksimum er de dyrere (Højst 650 kr). Men jeg vil gætte på, at med
Telias afregningsmetode, vil de udskrevne månedsregninger til
abonnenterne være således i cirka-procent af antal månedsregninger:

2,5%: Under 350 kr.
95%: Lig med 350 kr.
2,5%: Over 350 kr.

Men hvis nogen har lavet en statistik med f.x. Stofa-kunders forbrug
vil de sikkert kunne give et bedre bud.
Michael Ravn

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-09-02 22:01

On Fri, 27 Sep 2002 16:29:12 +0000 (UTC), Emil <emil@spam.trap> wrote:

>Bestemt! Hvis jeg skulle have en 2mbit ville jeg da også overveje Telia
>strækt.

Jeg tør bare ikke handle med Telia,,,