iMac med grafik problemer
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 24-09-02 23:51

Hej

Min mor er den heldige indhaver af en iMac DV 400 som har frygtelige
kvaler. Den korte historie er at hun i foråret kommer til at vande
iMac'en, det kunne den ikke li' og måtte på værksted. Værkstedet skifter
stort set det meste af indmaden (logicboard, powerboard osv). Her i
efteråret installere jeg så Jaguar til hende. Anbefaler en større HD og
noget mere ram.

Efter denne mere eller mindre vandvittige udskrivning ville man forvente
en maskine der uden problemer ville køre med Jaguar. Men der er
problemer...

Hver gang man prøver en skærmskåner eller et diasshow i iPhoto går
maskinen i sort. Sort skærm og det virker som aktiviteten går helt i
stå. Eneste løsning har være at genstarte.

Jeg lurer lidt på om det er software basserede problemer eller det er
reperationen i foråret der har skabt problemerne. Nogen der har et bud
på hvad der kan være galt?

iMac DV/400/320mb ram/40Gb hd/Jaguar

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-09-02 07:23

nicolai@robra.dk (Nicolai Brandt) writes:

> Hver gang man prøver en skærmskåner eller et diasshow i iPhoto går
> maskinen i sort. Sort skærm og det virker som aktiviteten går helt i
> stå. Eneste løsning har være at genstarte.

Min fornemmelse af ovenstående, er et skærmdriverproblem. Nogen med
mere erfaring der vil supplere?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 25-09-02 23:13

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Min fornemmelse af ovenstående, er et skærmdriverproblem. Nogen med
> mere erfaring der vil supplere?

Interesseant. Jeg har stort set aldrig bekymret mig om skærmdriver i
forbindelse med Mac da det altid bare har virket. Men det kunne da være
en mulighed. Det er bare underligt da det er en clean install jeg lavede
da jeg installerede Jaguaren... Måske jeg simpelthen er nødt til at lave
en reinstallation...

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk