Korrekt brug af ostringstream?
Fra : Rasmus Paulsen

Dato : 23-02-01 13:15

Hej Alle

Jeg bruger med stor fornoejelse ostringstreams til at formatere strenge. (En
slags C++ aekvivalens til sprintf). Jeg har bare det problem, at jeg ikke
ved hvordan jeg "toemmer" en stream. Jeg haaber, at der er en af jer der har
et fif til hvordan jeg kan goere det.

Et lille eksempel (Bjarnes kapitel 21.5.3 giver flere):

#include <sstream>
std::ostringstream ost;
ost << "Der er: " << n << " oste i min hat";
std::cout << ost.str() << std::endl;

// Nu ville jeg saa gerne "cleare" min stream saa jeg kan bruge den igen.
// Hvis jeg ikke clearer den bliver det naeste appendet i enden paa den
tidligere saetning.
ost << "Der er: " << m << " torsk i min kuffert";
std::cout << ost.str() << std::endl;

Mange hilsner
Rasmus

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 23-02-01 13:24

* Rasmus Paulsen

[snip]

> // Nu ville jeg saa gerne "cleare" min stream saa jeg kan bruge den igen.
> // Hvis jeg ikke clearer den bliver det naeste appendet i enden paa den
> // tidligere saetning.

ost.str( "" );

ivr
--
Besides, meat tends to run away when possible, or fights. Either
response presents behavioral challenges too complex for any existing

Fra : Rasmus Paulsen

Dato : 23-02-01 13:25

Hej Igor

Tak...Det var godt nok prompte!