At pynte sig med lånte fjer
Fra : ronny

Dato : 24-09-02 19:56

Hej alle

Jeg har fået opgaven at holde et arrangement for ca. 30 personer med
spisning, hvor budgettet ikke må overstige 100 kroner pr. mand. Jeg vil
derfor servere 3 retter:

Forret: Kanapeer (Roquefort-toasts med valnødder samt crostini med grillet
peberfrugt)
Hovedret: Kylling (Jamie Oliver´s stegte med krydderurter) og pommes frites
(med salvie, hvidløg og rosmarin) (bør der være et ekstra tilbehør????)
Dessert: Ovnbagt frugt med frisk basillikum og vaniliecreme

Mit spørgsmål er, om der findes en der kan hjælpe mig til at omskrive
ovenstående menú til et eller andet fint på fransk. Det er ikke for at
"spille smart" men blot for at give et lille friskt pust til menúen der
plejer at bestå af pizza og biksemad.

Venlig hilsen

Peter

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 24-09-02 21:40

Hej Peter
Blot et tip om tilbehør. Specielt hvis der er kvinder med er salat eller
andet grøntsagstilbehør vigtigt. Her tænker jeg på din hovedret. Jamies
opskrifter er geniale, har selv prøvet et hav af dem alle med stor succes,
men en god salat bør du have med. Han har selv mange gode, så tjek en af
hans kogebøger, sådan en har du sikkert, når du har en af hans
kyllingeopskrifter.
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 25-09-02 13:44

On Tue, 24 Sep 2002 20:56:07 +0200, "ronny" <m11000@hotmail.com>
wrote:

>Mit spørgsmål er, om der findes en der kan hjælpe mig til at omskrive
>ovenstående menú til et eller andet fint på fransk.

Det er der sikkert i dk.kultur.sprog

>Det er ikke for at
>"spille smart" men blot for at give et lille friskt pust til menúen der
>plejer at bestå af pizza og biksemad.

aaah, lidt smart er det vel - hvad er der da galt med dansk?
Menuen kommer da ikke til at smage bedre fordi det står på
fisefornemtfransk. Jeg kunne forstå, hvis du ville serverer franske
hotdogs, fransk kartofler og franskbrød og være sikker på, at folk gad
komme.

Lars