Knibeøvelser
Fra : Heidi

Dato : 24-09-02 18:29

Findes der nogen steder på nettet en instruktion til at lave
knibeøvelser, når man gerne vil forebygge problemer?
Har søgt lidt rundt omkring, men uden held indtil videre...
Eller er der en venlig sjæl, som ligger inde med nogle vejledninger,
som kunne lokkes til at skrive dem ned?

På forhånd tak.

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-09-02 19:36

Heidi wrote:
> [...]
> Har søgt lidt rundt omkring, men uden held indtil videre...
> Eller er der en venlig sjæl, som ligger inde med nogle vejledninger,

hehe... jeg har faktisk gjort præcist det samme i dag, men har dog fundet
nogle sites....
prøv engang inde på google at søge på ordene bækkenbund og øvelser..... der
kommer flere links frem, bla til www.sundhed.dk og www.iform.dk

mit problem er dog lidt af en anden karakter

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Heidi

Dato : 24-09-02 19:48

Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> men har dog fundet nogle sites....
> prøv engang inde på google at søge på ordene bækkenbund
> og øvelser..... der kommer flere links frem, bla til

Ja der kom lidt mere frem.
Det jeg helt konkret gerne ville finde, var noget om hvor mange
og hvor længe man helst skal gøre det hver dag, for at det har nogen
effekt.
Jeg er begyndt at gøre det i bussen hjem fra arbejde hver dag,
sådan et sted mellem 5 og 10 minutter, af varierende længde og
"styrke" (hvis man kan sige det *S*) - så det ville jo være rart at vide
om det i virkeligheden har nogen effekt, eller om det skal foregå mere
hyppigt.

> mit problem er dog lidt af en anden karakter

Hvad, hvis jeg må være så fri at spørge?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-09-02 20:30

Heidi wrote:
> [...]
> "styrke" (hvis man kan sige det *S*) - så det ville jo være rart at
> vide om det i virkeligheden har nogen effekt, eller om det skal

jeg gør det hver gang jeg kommer i tanken om det... også selvom jeg står i
køen i føtex*GG*
jeg ved ikke noget om hyppighed, men lidt er da bedre end ingenting

> Hvad, hvis jeg må være så fri at spørge?

uuhhh det må du gerne men det er en laaang historie*G*
jeg har fået fjernet tyktarmen og lavet et resevoir i stedet... for en uge
siden fik jeg lukket stomien og det hele virker som "normalt" igen, dvs det
kommer den rigtige vej ud*G*
men i den forbindelse har der jo ikke været nogen den vej ud i henved 9½
måned, og derfor giver det mig gener i form af tyngdefornemmelser og smerter
nede i lillebækkenet, og har en følelse indvendigt af at have en seriøs gang
dårlig mave, bare uden smerterne i maven*lol*

derfor søgte jeg knibeøvelser for at se om jeg kunne lindre den ømhed og
tyngdefornemmelse lidt....

Fra : Heidi

Dato : 24-09-02 20:41

Sabina Hertzum wrote:
> Heidi wrote:

[knibeøvelser

> [...]
> nede i lillebækkenet, og har en følelse indvendigt af at
> have en seriøs gang dårlig mave, bare uden smerterne i

Jeg kender godt til din sygehistorie, da jeg følger med i flere
af de grupper, hvor du har skrevet om den - det glæder mig at
det går den rigtige vej :)

> derfor søgte jeg knibeøvelser for at se om jeg kunne
> lindre den ømhed og tyngdefornemmelse lidt....

Kunne du så det -eller er det for tidligt at sige?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-09-02 20:51

Heidi wrote:

> Jeg kender godt til din sygehistorie, da jeg følger med i flere
> af de grupper, hvor du har skrevet om den - det glæder mig at
> det går den rigtige vej :)

tak skal du have jeg håber bare snart jeg får styr over denne
fornemmelse....

> Kunne du så det -eller er det for tidligt at sige?

det er stadig for tidligt tror jeg... jeg har fundet en amerikansk gruppe
for pouch opererede og søgt lidt hjælp der.... men nu må vi se... ellers må
jeg jo snakke med lægen *G* selvom jeg ikke helt kan se hvad han kan
gøre.... der skal nok bare tid til ;)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-09-02 21:16

Sabina Hertzum wrote:

> måned, og derfor giver det mig gener i form af tyngdefornemmelser og smerter
> nede i lillebækkenet, og har en følelse indvendigt af at have en seriøs gang
> dårlig mave, bare uden smerterne i maven*lol*

Det kunne da have været værre. Da jeg læste dit forrige indlæg troede
jeg, du havde besvær med at holde dig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-09-02 21:24

Kim Ludvigsen wrote:

> Det kunne da have været værre. Da jeg læste dit forrige indlæg troede
> jeg, du havde besvær med at holde dig.

nej slet ikke den der fornemmelse du selv kender med at man skal på
toilettet NUUUUUUUUUUU er der slet ikke i samme grad....*G*
det første døgn efter operationen havde jeg en smule siven men i småtings
afdelingen der nemt kunne klares med et trusseindlæg.... men jeg har ikke
brugt noget siden lørdag ( blev som bekendt opereret onsdag) så alt i alt
synes jeg det går godt....

men fornemmelsen i lillebækkenet er meget det samme som da jeg havde betændt
endetarm, altså tyngde og ømhed.... bare uden kramper og voldsom diarre

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 24-09-02 22:21

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
betændt
> endetarm, altså tyngde og ømhed.... bare uden kramper og voldsom diarre

Hej

Når man har født ,komme der en fysioterapeut eller lignende og forklarer og
lærer én om disse øvesler. Det må da også være muligt for dig også at få råd
og vejledning fra en i systemet.

VH Birgitte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-09-02 22:26

Birgitte Abkjær wrote:
> [...]
> forklarer og lærer én om disse øvesler. Det må da også være muligt
> for dig også at få råd og vejledning fra en i systemet.

det er jo ikke helt det samme
jeg har jo engang fået de vejledninger der følger med at man får børn...*G*
og de øvelser bruger jeg skam også :)

mht systemet så er jeg jo nu ekspederet videre..... nu har jeg nogle
måneders restutiotion foran mig og så om 3 mdr skal jeg til kontrol....
indtil da er der ingen opfølgning.....
jeg skal dog til lægen på fredag og have fjernet det ene sting der er i min
mave, og der har jeg da tænkt mig at spørge om lidt hjælp... ikke at jeg
tror det har den store effekt :)

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 25-09-02 23:28

> det er jo ikke helt det samme
> jeg har jo engang fået de vejledninger der følger med at man får
børn...*G*
> og de øvelser bruger jeg skam også :)

Hej

Jeg ved godt det ikke er helt det samme, jeg synes bare det vil være
rimeligt, hvis man også kunne konsultere en fysioterapeut eller anden
ekspert i dit tilfælde.

VH Birgitte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-09-02 23:30

Birgitte Abkjær wrote:

> Hej
>
> Jeg ved godt det ikke er helt det samme, jeg synes bare det vil være
> rimeligt, hvis man også kunne konsultere en fysioterapeut eller anden
> ekspert i dit tilfælde.

det ville da være lækkert hvis de tænkte så langt... det eneste jeg har fået
at vide undervejs er at jeg skal huske at lave knibeøvelser sådan at jeg
ikke får et "utæthedsproblem"... og det har jeg skam også gjort...... meeeen
det fjerner jo ikke den fornemmelse jeg har indvendigt.....