Test af ram
Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 24-09-02 14:30

Hvor finder jeg et freeware program til at teste ram med?

Jeg har 2 forskellige fabrikater i 2 slot og vil gerne have dem testet, da
jeg har fået oplyst at det kan være dem som giver problemer og får min mus /
touchpad på den bærbare til at "fryse", så jeg må genstarte

Bjarne
Fjern no spam i mailadresse
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Rune Manscher

Dato : 24-09-02 15:05

"[6800] B. Rosch" <roschNOSPAM@pc.dk> wrote in message
> [...]
/
> touchpad på den bærbare til at "fryse", så jeg må genstarte

Hvad med http://www.memtest86.com ?

*Rune

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 24-09-02 16:09

Rune Manscher wrote:
> "[6800] B. Rosch" <roschNOSPAM@pc.dk> wrote in message

> Hvad med http://www.memtest86.com ?
>
> *Rune

Jeg prøver, tak

Bjarne
(fjern no spam i e-mailadresse)

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 24-09-02 16:22

[6800] B. Rosch wrote:

> Jeg prøver, tak

ØV det var jeg ikke for god til og kunne ikke finde ud af. Brugte version
3.0

Nogen som har et lettere program for newbie som mig

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 24-09-02 17:06

"[6800] B. Rosch" <roschNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse

> ØV det var jeg ikke for god til og kunne ikke finde ud af. Brugte version
> 3.0
>
> Nogen som har et lettere program for newbie som mig
>

> --

Det kan nu elleres ikke være meget nemmere med det program. Problemet er
bare jeg havde en Ram fejl programmet ikke opdagede...

Søren C

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-09-02 07:27

[6800] B. Rosch wrote in <3d908347$0$49392$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> ØV det var jeg ikke for god til og kunne ikke finde ud af. Brugte version
> 3.0

Øhm, hvor gik det galt?

1) Put disketten i drevet
2) Tænd computeren
3) Vent
4) Se resultatet

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Leony

Dato : 25-09-02 08:44

"[6800] B. Rosch" <roschNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse

> ØV det var jeg ikke for god til og kunne ikke finde ud af. Brugte version
> 3.0

Du skal lave en startdiskette med programmet, det står der mere om i
vejledningen.
En lettere måde ville være kun atkøre med et modul af gangen. Tjek om der er
frysninger ved begge moduler eller kun det ene. Hvis det kun er det ene
modul, så lad være med at sætte det i maskinen. Hvis der forekommer
frysninger ved begge moduler så prøv at geninstallere Windows (måske skal du
prøve at opdatere alle drivere inden geinstallation, det kunne være en
dårlig driver).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 25-09-02 15:02

Leony wrote:
> [...]
> Windows (måske skal du prøve at opdatere alle drivere inden
> geinstallation, det kunne være en dårlig driver).

OK jeg har nu skrevet 12 sider vejledning ud og vil prøve igen senere her på
den stationære. Jeg lavede ikke nogen diskette, og det er nok der fejlen lå.
I mellemtiden er min bærbare helt stået af og vil slet ikke starte, så jeg
har tilkaldt Dell support, som kommer i morgen. Godt der er on-site garanti
endnu et år , Dell mente det kunne være bundkortet som var stået af.
Tak til jer alle

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 25-09-02 18:23

[6800] B. Rosch wrote:

> [...]
> Godt der er on-site garanti endnu et år , Dell mente det kunne
> være bundkortet som var stået af. Tak til jer alle

Så fik jeg lavet diskette og afprøvet det her på den stationære og det kørte
fint,

MEN

Er det normalt at det efter test 7 starter forfra igen og forsætter indtil
man bruger esc og afslutter?

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-09-02 07:50

[6800] B. Rosch wrote in <3d91f10c$0$32505$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Er det normalt at det efter test 7 starter forfra igen og forsætter indtil
> man bruger esc og afslutter?

Ja. Der er en lille-bitte chance for at en fejl ikke opstår ved første
kørsel, eller "pass", som det hedder i programmet, så vidt jeg husker.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 26-09-02 20:21

Niels Andersen wrote:
> [6800] B. Rosch wrote in
>
> Ja. Der er en lille-bitte chance for at en fejl ikke opstår ved første
> kørsel, eller "pass", som det hedder i programmet, så vidt jeg husker.

Takker jeg lader det så køre nogen gange, når jeg får min bærbare rep.