Konfiguration af router (Pro@ccess)
Fra : Tumlehund

Dato : 23-02-01 11:34

Hej!

Er der nogen, der ved hvorfor det skal tage 14 dage at få konfigureret sin router hos TDC? Jeg fik at vide, at de har travlt, men jeg synes nu alligevel det virker lidt mystisk... TDC skal lave en "åben konfiguration", og da der helt sikkert er mange af de kunder der bestiller Pro@ccess, som har brug for det samme, har de vel lavet et script/en batch-fil el.lign., som kan fyres af. Operationen burde ikke tage mere end et par minutter.

Anyway, jeg ville bare høre, om der er en lidt bedre forklaring end "de har travlt". Anyone?

PFT.

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-02-01 11:40

"Tumlehund" <Tumlehund.news@kandu.dk> writes:

> Anyway, jeg ville bare høre, om der er en lidt bedre forklaring end "de har travlt". Anyone?

Hvorfor mener du, at det er en dårlig forklaring?
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Tumlehund

Dato : 23-02-01 13:10

Mit indlæg var ikke ment som startskuddet til en ny mudderkastning, som går ud på at svine TDC til. Du kender vel selv "Sune-diskussionen", og den er der vidst ingen grund til at genoptage... )

Anyway... jeg vil gerne forklare dig baggrunden for mit spørgsmål - det hele starter engang i sommer sidste år:
Jeg bor på det tidspunkt på Frederiksberg, og bestiller NetExpres ADSL. Det bliver installeret i maj/juni 2000. I august 2000 betiller jeg en flytning af min NetExpres, da jeg skal flytte til Østerbro. På dette tidspunkt går det fuldstændig galt for TeleDanmark, og jeg skriver to klager til dem, hvor jeg redegør for handlingsforløbet. Det hele ender med, at jeg først får ADSL i midten af januar 2001.

Jeg har i anledning af dette indlæg lagt de to klager online, så du kan se, hvad det drejer sig om (god fornøjelese med læsningen...hehe). Du kan se dem her:
http://www.awake.dk/klage1.html
http://www.awake.dk/klage2.html

På baggrund af de to klager fik jeg 7 måneders gratis ADSL. Det var selvfølgelig en OK kompensation, men jeg havde dog mest lyst til at skifte ISP efter den oplevelse.

Nå, men da jeg havde fået NetExpres installeret (igen), bestemte jeg mig alligevel for at bestille jeg Pro@ccess, da jeg ikke ville smide 7 måneders gratis ADSL ud af vinduet. TDC havde foreslået, at jeg ventede med at bestille Pro@ccess, så der ikke gik noget galt i bestillingerne, så jeg ventede med at bestille til jeg havde fået installeret NetExpres. Jeg bestillte Pro@cess vel vidende, at man ikke måtte konfigurere routeren selv, samt at det ville koste 950,- excl. moms, at få lavet om i konfigurationen.

Jeg har valgt at se på de 950 kr. excl. moms som værende en éngangsudgift for at få fast IP#, så det er ikke så meget det jeg har problemer med.

Efter ovenstående forløb kan du nok forstå, at når jeg får at vide, at det tager 14 dage for at køre en batchfil på min router, så bliver min tålmodig (endnu engang) sat på en alvorlig prøve. Jeg kender alle betingelserne for Pro@ccess, så der er ikke noget der, som kommer som en overraskelse for mig. Jeg synes måske TDC burde skrive flg. i deres uder "Pro@ccess -> Produktbeskrivelse -> Prækonfigureret router":
..."Hvis virksomheden har andre behov end ovennævnte, kan Tele Danmark tilpasse standardkonfigurationen af routeren. Det koster kr. 950 ekskl. moms pr. gang. Kunden har ikke adgang til selv at konfigurere standardrouteren. Det kan tage ca. 14 dage at få omkonfigureret sin router."...

Så ville man være foreberedt på denne situation (ventetiden), som jeg mener er fuldstændig uholdbar. Set i lyset af, hvor lang tid det tager at køre et foruddefineret script, så må du medgive, at 14 dage er lang tid? Hvis du spørger om jeg har forståelse for at der er ventetid, så må jeg skuffe dig. Som kunde har jeg som udgangspunkt ikke forståelse for at blive behandlet dårligt - "kunden har altid ret"?

Situationen svarer lidt til at jeg køber en bil, og BAGEFTER får at vide, at jeg først kan komme til at bruge 4. og 5. gear om fjorten dage, selv om forhandleren bare skal bruge 5 minutter på at skifte en ledning..... Ikke så fedt!

TDC har travlt, og det går ud over kunerne. Derfor synes jeg ikke det er så fed en situation - hverken for TDC eller for kunderne. Hvis TDC nu ville rykke lidt, så gav de kunderne mulighed for (under eget ansvar) at konfigurere routeren - så slap de for at bruge ressourcer på det, samtidig med, at de ville gøre en masse kunder glade. Anyway sådan er det nu engang ikke, og det må man jo leve med, indtil tingene bliver ændret (eller man skifter ISP).

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 23-02-01 13:43

On Fri, 23 Feb 2001 12:09:30 GMT, "Tumlehund"
<Tumlehund.news@kandu.dk> wrote:

>Mit indlæg var ikke ment som startskuddet til en ny mudderkastning, som går ud på at svine TDC til. Du kender vel selv "Sune-diskussionen", og den er der vidst ingen grund til at genoptage... )

personligt kender jeg heller ikke mange som gider læse indlæg m. den
linielængde, så du kan være helt rolig

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 23-02-01 14:19

Hej Tumlehund

"Tumlehund" <Tumlehund.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:_psl6.33922$2w6.607532@twister.sunsite.dk...

> [...]
950 ekskl. moms pr. gang. Kunden har ikke adgang til selv at konfigurere standardrouteren. Det kan tage ca. 14 dage at få

Sådan er det, desværre.
Jeg kender flere virksomheder der har bestilt Pro@ccess og opdaget at de
ikke kan bruge produktet før 2-3 uger efter det er leveret, da standard-
konfigurationen er noget nær ubrugelig.

Jeg har ikke siden anbefalet TDK ADSL til nogen.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.:

Fra : Freaken

Dato : 25-02-01 02:46

Dine er oplevelser er ikke enestående. TDC har slet ikke styr på tingene. Medarbejderne hos TDC giver vidt forskellige oplysninger og pris og levering osv. For nogen tid siden bestilte jeg også PA. Den første medarbejder sagde 14-dages leveringstid, den næste 8 uger, den næste 4 uger, den næste igen 6 uger - men der gik 2 måneder !
Næsten samme historie som din - nemlig at de først oprettede forbindelsen med fejl som så blev annulleret og dernæst oprettet en ny - men med andre fejl osv. Så kontaktede jeg nogle af afdelingslederne og bad dem oprette forbindelsen præcis som jeg havde skrevet i ordren, og så kom det til at virke indenfor få dage. Men jeg skulle følge op flere gange dagligt og tale med forskellige personer for at validere at de oplysninger jeg fik var korrekte.

Man må spørge sig selv hvorfor TDC vil spilde sin egen og kundernes tid på denne måde - svaret er formentlig manglende ledelse og uddannelse af personalet.

Tilmed er jeg så faktureret for de perioder hvor forbindelsen ikke har fungeret og har været oprettet.
Dog skal det siges at de kompetente folk rent faktisk findes hos TDC, men i denne store virksomhed er styringen tilsyneladende dårlig. Jeg benytter alligevel TDC idet de ALTID forsøger at hjælpe uanset hvornår man ringer, og så er telefonkøerne knap så lange som hos de andre ISP'er - og når det endeligt virker - så virker det. Dog er deres newsserver nogen forfærdeligt skrammel.

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 25-02-01 11:05

"Freaken" <freaken@mail.it> wrote in message
> [...]
med forskellige personer for at validere at de oplysninger jeg fik var

Jeg tænkte nok, at jeg ikke var alene... Men for fanden, hvor bliver man
både frustreret, skuffet, vred osv., osv., når verden ikke ser så lyserød
ud, som det umiddelbart så ud. Måske man bare har for store tanker (=er for
positiv indstillet) om TDC (og de andre ISP'er for den sags skyld....)? Man
skulle nok sætte sine forventninger lidt ned...

> Man må spørge sig selv hvorfor TDC vil spilde sin egen og kundernes tid på
denne måde - svaret er formentlig manglende ledelse og uddannelse af
personalet.

Ja, det har jeg også spurgt mig selv om.... Ét eller andet må der jo være
galt. Men det er jo typisk for et stort firma. Jeg arbejder selv i et stort
firma (dog ikke noget med ISP), og jeg ved, hvordan tingene kan kompliceres,
når der er mange mennesker, der skal spille sammen. Det handler i høj grad
om kommunikation, men også arbejdsgange, fleksibilitet og ikke mindst viden
om det man sidder og laver. At kunder kan få 17 forskellige svar fra et
firma, må vel (bl.a.) være udtryk for, at den interne kommunikation ligger i
ruiner...

> [...]
endeligt virker - så virker det. Dog er deres newsserver nogen forfærdeligt

Jeg er fuldstændig enig i din sidste udtalelse. Jeg går stadig og overvejer
at skifte til en anden ISP, men hvis man læser lidt på de forskellige
nyhedsgrupper, så er det sgu ikke bare TDC, der får tærsk. Når det kommer
til stykket (sådan alt ialt...), mon ikke det så er ligegyldigt, hvilken ISP
man har? De har jo allesammen deres styrker og svagheder. Jeg har ikke været
så forfærdeligt meget på nyhedsgrupperne, så jeg kan udtale mig om det, men
de har en TEST-nyhedsserver:
193.162.153.117 - jeg har dog ikke selv afprøvet det.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 23-02-01 11:39

"Tumlehund" <Tumlehund.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
som kan fyres af. Operationen burde ikke tage mere end et par minutter.

> Anyway, jeg ville bare høre, om der er en lidt bedre forklaring end "de

du må ikke, men du kan gøre det selv, hvis du vil

Fra : Tumlehund

Dato : 23-02-01 13:11

Ja, jeg har set, at det kan lade sig gøre, men det er vel imodstrid med betingelserne, så det er nok ikke så fedt...

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Birkelund

Dato : 23-02-01 17:13

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message

> du må ikke, men du kan gøre det selv, hvis du vil

Hvordan ? har en speedstream 5711 hvor min FTP dør når den sender.

Svar gerne på mail news@remember.dk
--
Morten

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-02-01 21:52

On Fri, 23 Feb 2001 16:12:55 GMT, Morten Birkelund wrote:
>"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message

>Hvordan ? har en speedstream 5711 hvor min FTP dør når den sender.

passiv ftp ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456