anonyme mails med vedhæftede filer
Fra : Kirstine

Dato : 23-02-01 11:38

Hejsa

Jeg håber, at jeg har fundet den rette gruppe til mit spørgsmål...

Med jævnlig mellemrum modtager jeg filer uden afsender og uden tekst. Det
er blot en vedhæftet fil. Godt nok er jeg ikke computer ekspert, men jeg
ved nok til, at jeg omgående sletter filerne. Men jeg er ved at være ret
træt af at modtage dem - nogle gange tre om dagen. En eller anden dag
kommer jeg nok til at trykke på noget forkert, og så raserer en eller
anden dum virus min elskede puter

Så derfor - har Microsoft Outlook et killfilter funktion, som jeg kan
bruge overfor sådanne mails? Så den nægter at modtage mails uden afsender
på?

På forhånd tak

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 23-02-01 14:43

On Fri, 23 Feb 2001 11:38:10 +0100, Kirstine <minipip@mail.dk> wrote
in <MPG.15005bfd7c2026c0989799@news.inet.tele.dk>

> [...]
>
>Så derfor - har Microsoft Outlook et killfilter funktion, som jeg kan
>bruge overfor sådanne mails? Så den nægter at modtage mails uden afsender

Det skulle jeg mene. Du højreklikker på meddelsen. Uønsket email - føj
til listen over afsendere af uønsket email. Jeg kan ikke se nogen
grund til at det ikke skulle virke selv om der ikke er nogen afsender.

Fra : Kirstine

Dato : 23-02-01 22:33

In article <fmoc9tgn15cithuj0sb23ik9ad2fgrcj7m@4ax.com>,
esben9760@12move.dk says...

> Det skulle jeg mene. Du højreklikker på meddelsen. Uønsket email - føj
> til listen over afsendere af uønsket email. Jeg kan ikke se nogen
> grund til at det ikke skulle virke selv om der ikke er nogen afsender.

OPkay - det vil jeg prøve. Tak for hjælpen

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Kirstine

Dato : 23-02-01 23:56

> [...]

> til listen over afsendere af uønsket email. Jeg kan ikke se nogen
> grund til at det ikke skulle virke selv om der ikke er nogen afsender.

Deesværre - det virker ikke. Jeg har netop modtaget endnu en af de
irriterende mails, og jeg gjorde, som du forslog. Herefter dukkede der en
boks op, hvor der stod, at da mailen ikke havde noget stående i "fra"
feltet, kunne Outlook ikke markere som uønsket mail. Jeg havde godt nok
mine tvivl, da jeg slog funktionen til, fordi den kalder det "Uønsket
afsender" - og disse mails er jo afsenderløse.

Øvøvøv Håber, at du måske har endnu en god idé *S*

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 24-02-01 10:16

Kirstine <minipip@mail.dk> skrev...
> Øvøvøv Håber, at du måske har endnu en god idé *S*

Som du sikkert ved er der tale om en virus. Da du åbenbart ikke kan
bruge filteret i Outlook er der nok ikke så meget andet at gøre end at
slette de irriterende mails manuelt.
--
Mvh. Morten

http://miljokemi.dk