flere udtræk fra database eller array
Fra : Leonard

Dato : 24-09-02 10:07

Ofte kommer jeg udfor at skulle bruge næsten de samme data fra et
database udtræk på samme side flere gange.
Jeg gør det så ved at have flere kald til databasen, hvor jeg trækker
de data ud jeg har brug for, da jeg så i samme omgang for PHP til at
skrive de html-linier jeg vil have.
Men er det smartere, bedre, hurtigere, mindre belastende for serveren
osv. at have et kald til databasen og så lægge det hele i et array,
for så undervejs at bruge data fra arrayet, for at opbygge siden?
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Martin Seebach

Dato : 24-09-02 11:12

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote in message
> Men er det smartere, bedre, hurtigere, mindre belastende for serveren
> osv. at have et kald til databasen og så lægge det hele i et array,
> for så undervejs at bruge data fra arrayet, for at opbygge siden?

Ja..

Du skal godt nok genbruge det mange gange og have en særligt belastet server
før du kan mærke forskel... Men "kode-etisk" er det det eneste rigtige at
gøre.

--
Venlig hilsen
Martin Seebach