File extensions i Jaguar
Fra : Storm

Dato : 24-09-02 08:38

Jeg vil gerne have extensions på mine filer, og jeg vil gerne kunne se
dem. Hvor gør jeg det i Jaguar.
Jeg har travet rundt i System Pref men kan ikke finde det.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-09-02 09:29

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:
> Jeg vil gerne have extensions på mine filer, og jeg vil gerne kunne se
> dem. Hvor gør jeg det i Jaguar.
> Jeg har travet rundt i System Pref men kan ikke finde det.

Nederst i Finders settingsvindue....

/Thomas

Fra : Storm

Dato : 24-09-02 09:55

Thomas Hansen <thomash@skydebanen.net> wrote:

> Nederst i Finders settingsvindue....

Tak - det var faktisk sat til.
Men på classicprogramer skal jeg sætte dem manuelt (hvor det ikke kan
vælges i deres preferencer).

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 26-09-02 11:09

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Tak - det var faktisk sat til.
> Men på classicprogramer skal jeg sætte dem manuelt (hvor det ikke kan
> vælges i deres preferencer).

Lyder generelt som om du er potentiel bruger af:
< http://www.barebones.com/products/supergetinfo.html>

(så kan du jo teste, inden jeg kaster den ned

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Storm

Dato : 27-09-02 10:26

Preben Bødker Nielsen <gizmo@tdcadsl.dk> wrote:

> Lyder generelt som om du er potentiel bruger af:
> < http://www.barebones.com/products/supergetinfo.html>

Hmmmm - jeg synes jeg har lidt rigeligt gang i test af alle de 20
dollars app.

Nu har jeg tjekket den ud, men får ikke den helt store aha-oplevelse.
Jeg brugte Zingg under OS X 1.X, og kan ikke helt gennemskue om den er
"medfødt" i Jaguaren.
Nu har jeg hevet den ud, og synes ikke jeg mangler noget...

Mit "problem" var bare, at jeg synes Jaguaren har det svært med at åbne
classic programmer (Quark). Før (OS X 1.x) kunne jeg sige æble o på
filen. Det kan jeg ikke mere.
Dobbeltklik virker ustabilt - hive på ikon i Drag Thing virker ustabilt
- hive på ikon i dock virker "mindre" ustabilt.
- Ctrl klik open with virker og åbne inde fra Quark virker. Mit indtryk
er at alle metoder blev mere stabile hvis filen havde extension -
derfor, og det kan dit supergetinfo-forslag vist ikke klare at tildele
Quark filer automatisk

Hvis jeg ikke bruger Ctrl klik open with eller åbner inde fra Quark
kommer dokumentet ofte op i "døde" Quark rammer - det vises men ingen
værktøj eller mulighed for at aktivere dem.

Måske er ideen at man skal ctrl klik open with - men jeg ville gerne
kunne køre den musefri variant når jeg bare skal åbne en fil.
Allerhelst kører gennem en kolonne Fnder med pilene og sige æble - o.

> (så kan du jo teste, inden jeg kaster den ned

Jo, jo gerne, men jeg ser den bare som nogle yderligere
informationsmuligheder som man skal have fat i musen for at få adgang
til - og det var det jeg ville undgå - ret mig endelig hvis jeg har
misforstået

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 28-09-02 18:32

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Hmmmm - jeg synes jeg har lidt rigeligt gang i test af alle de 20
> dollars app.

[Klip]

> [...]
> er at alle metoder blev mere stabile hvis filen havde extension -
> derfor, og det kan dit supergetinfo-forslag vist ikke klare at tildele

Svaret er at desktop trænger til en rebuild. Det løste problemet.

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=10182>

"Mac OS X 10.0 and Later

In Mac OS X, rebuilding the Desktop file is only applicable to the
Classic environment.

1. Choose System Preferences from the Apple Menu.
2. Click the Classic icon.
3. Click the Advanced tab.
4. Click Rebuild Desktop."

--