udbyggelse af stofanet
Fra : HB

Dato : 21-12-00 23:24

Er der en liste et sted derude med planerne for hvornår "vi andre" får
mulighed for at få stofanet?
Jeg bor f.eks. i Hillerød - nogen der ved hvornår det kommer hertil?

VH Henrik

Fra : sortkaer@yahoo.com

Dato : 22-12-00 00:18

On Thu, 21 Dec 2000 23:23:41 +0100, "HB" <pooc10@hotmail.com> wrote:

>Er der en liste et sted derude med planerne for hvornår "vi andre" får
>mulighed for at få stofanet?
>Jeg bor f.eks. i Hillerød - nogen der ved hvornår det kommer hertil?

Du skulle hellere vente på TDK, de tilbyder kabelmodemforbindelse med
f.eks. 64up/256down KB for 199 kr. pr mdr. med flatrate, og ikke som
Stofa som kun tilbyder flexrate.

Med venlig hilsen

Per S. Christensen

Fra : N/A

Dato : 22-12-00 15:05

Fra : Simon Skals

Dato : 22-12-00 15:05

It seems Allan Joergensen wrote:
>Jeg har stadig ikke forstået hvorfor det er en dårlig ting at Stofa
>bruger FlexRate.

Det er dårligt for folk, der gerne vil have flatrate.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : N/A

Dato : 23-12-00 17:01

Fra : Simon Skals

Dato : 23-12-00 17:01

>Nej, den er dårlig for folk, der *tror* de vil have flatrate.

Ovenstående er sort snak i mine øjne. Kan du uddybe en smule?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-12-00 18:01

On 23 Dec 2000 16:01:06 GMT, Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

>Ovenstående er sort snak i mine øjne. Kan du uddybe en smule?

"Jeg er studerende, så jeg har brug for en fast 2mbit-forbindelse til
mine studier".

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Simon Skals

Dato : 23-12-00 19:39

It seems Peter Brodersen wrote:

>"Jeg er studerende, så jeg har brug for en fast 2mbit-forbindelse til
>mine studier".

Jeg kan ikke se sammenhængen. Hvis man er studerende og betaler den pris,
en fast 2 Mbps-forbindelse koster, så er der vel ikke noget odiøst i det.

Udsagnet var, at "FlexRate er dårligt for folk, der *tror* de vil have
flatrate".

Hvordan kan man fejlagtigt tro, at man vil have flatrate? Det er vel op til
den enkelte forbruger at vurdere.

Debatten og dens afstikkere forekommer mig rimelig frugtesløs. Fakta er, at
der pt. er tre udbydere, som tilbyder billig flatrate til masserne.

Så kan man mene, hvad man vil, om priserne og deres betydning for flatrates
langtidsholdbarhed som produkt, men det er både utopisk og urimeligt at
forvente, at ISP'ernes bekymringer vedrørerende de ekstremt lave priser på
flatrate-ADSL skulle rage forbrugerne en høstblomst.

ADSL-kunderne vælter på hos de tre udbydere, og det er et tydeligt bevis
på, at der er stor efterspørgsel på flatrate bredbåndsforbindelser. Så
længe flatrate-tilbudene findes, er det formålsløst at rynke på næsen af
slutbrugernes manglende interesse for de etiske/økonomiske aspekter i sagen
flatrate vs. forbrugsbetaling.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-12-00 01:20

On 23 Dec 2000 18:38:31 GMT, Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

> [...]
>en fast 2 Mbps-forbindelse koster, så er der vel ikke noget odiøst i det.
>
>Udsagnet var, at "FlexRate er dårligt for folk, der *tror* de vil have

Man kan fejlagtigt tro, at man har brug for en fast 2mbps til at
gennemføre sine studier.

Fra : Simon Skals

Dato : 24-12-00 01:35

>Man kan fejlagtigt tro, at man har brug for en fast 2mbps til at
>gennemføre sine studier.

Hvad har det med sagen at gøre? Det er op til den enkelte at vurdere sit
behov og handle derefter.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-12-00 02:08

On 24 Dec 2000 00:35:26 GMT, Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

>Hvad har det med sagen at gøre? Det er op til den enkelte at vurdere sit
>behov og handle derefter.

Det var et eksempel på at folk ikke altid ved hvad, de har brug for.
Et eksempel på det, du tilbage i tråden mente, var sort snak.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 24-12-00 10:33

"All you need is love"

God jul til alle - 2 megabit/s eller ej

Fra : sortkaer@yahoo.com

Dato : 26-12-00 00:21

On Fri, 22 Dec 2000 06:49:03 GMT, dw@telianisse.org (Allan Joergensen)
wrote:

>Jeg har stadig ikke forstået hvorfor det er en dårlig ting at Stofa
>bruger FlexRate.

Det er da nemt nok, som kunde vil jeg have så meget som muligt for så
få penge som muligt, jeg er til en hvis grad ligeglad med om Stofa
tjener eller ej.
Min forbindelse er hurtig, ret hurtig hvis jeg selv skal sige det men,
jeg ville hellere "nøjes" med 256 kb linie og så betale flatrate.
længere er den ikke.neden,.

VH

Per S Christensen

Fra : N/A

Dato : 26-12-00 13:22

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 26-12-00 13:22

It seems Allan Joergensen wrote:
>Som flere har været inde på, så holder flatrate ikke længden. Enten
>finder firmaerne en anden afregningsform eller også bliver de ved med at
>give underskud indtil invistorerne lukker pengekassen.

Flatrate holder fint. Det der uholdbart i længden er et forkert prissat
flatrate produkt, præcist som et forkert prissat pay pr. use produkt heller
ikke vil holde i længeden.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Peter Bleiken

Dato : 26-12-00 20:08

On 26 Dec 2000 12:22:01 GMT, nntpspam1@in-addr.dk (Kasper Mejlgaard)
wrote:

>Flatrate holder fint. Det der uholdbart i længden er et forkert prissat
>flatrate produkt, præcist som et forkert prissat pay pr. use produkt heller
>ikke vil holde i længeden.

Jamen med folk der leecher alt hvad der kommer på markedet af iso, vcd
osv.. så skal prisen jo op på et niveau som ikke ret mange gider at
betale. Med 512Mbit forbindelser skal vi vel et stykke over
1000kr/md. for flatrate for at det hænger sammen økonomisk , og så vil
målgruppen være så lille at den ikke er interesant. (desuden vil mange
droppe fra og derved tvinge prisen endnu højere op). Med Flexrate
får almindelige mennesker/forbrugere en chance for at opleve
bredbåndsinternet til en fair pris, og hvis man ikke downloader store
mængder data eller streamer flere timer om dagen, så kommer de ikke
over den 4000MB grænse som Stofanet har sat på deres Flexrate.

/Peter Bleiken
http://www.bleiken.com/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-12-00 22:46

Peter Bleiken <peter@bleiken.com> writes:

> bredbåndsinternet til en fair pris, og hvis man ikke downloader store
> mængder data eller streamer flere timer om dagen, så kommer de ikke
> over den 4000MB grænse som Stofanet har sat på deres Flexrate.

Er det ikke sagen uvedkommende. Alle brugere har en gudgiven _ret_ til
at få alle de data de vil for under 300 kr./md. Og gratis oblater.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Peter Bleiken

Dato : 27-12-00 11:28

On 26 Dec 2000 22:46:29 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Alle brugere har en gudgiven _ret_ til
>at få alle de data de vil for under 300 kr./md. Og gratis oblater.

og det underskud ISP'en får, skal dækkes af staten via skatten og
afgifter på harddiske, cdr og andre lagermedier. det lyder da fair

/Peter Bleiken
http://www.bleiken.com/

Fra : sortkaer@yahoo.com

Dato : 27-12-00 01:25

On Tue, 26 Dec 2000 20:07:34 +0100, Peter Bleiken <peter@bleiken.com>
wrote:

>over den 4000MB grænse som Stofanet har sat på deres Flexrate.

Øh ifølge de tilbud jeg har set, er det max 2000mb om måneden før det
koster ekstra...

VH

Per S Christensen

Fra : Jonas

Dato : 27-12-00 01:37

<sortkaer@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> On Tue, 26 Dec 2000 20:07:34 +0100, >

> Øh ifølge de tilbud jeg har set, er det max 2000mb om måneden før det
> koster ekstra...

Fra 1. januar er det 4000 MB pr. måned. Se evt. på www.bedreinternet.dk

Jonas.

Fra : Per Sortkær Christen~

Dato : 28-12-00 13:19

On Wed, 27 Dec 2000 01:36:56 +0100, "Jonas" <svar@ikke.via.mail.tak>
wrote:

>Fra 1. januar er det 4000 MB pr. måned. Se evt. på www.bedreinternet.dk

Ok, så er jeg vist den der skal have skiftet abn. form..

VH

Per S Christensen

Fra : Per Sortkær Christen~

Dato : 28-12-00 13:45

wrote:

>Fra 1. januar er det 4000 MB pr. måned. Se evt. på www.bedreinternet.dk

OK, så skal jeg da vist ha skiftet abn. form til Flexrate...
(jeg ligger på omkr. 3 gb om måneden)

VH

Per S Christensen

Fra : Per Sortkær Christen~

Dato : 28-12-00 13:45

wrote:

>Fra 1. januar er det 4000 MB pr. måned. Se evt. på www.bedreinternet.dk

OK, så skal jeg vist til at skifte abn. form...
VH

Per S Christensen

Fra : Per Sortkær Christen~

Dato : 28-12-00 13:45

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-12-00 14:34

"Per Sortkær Christensen" <sortkaer@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> On Wed, 27 Dec 2000 01:36:56 +0100, "Jonas" <svar@ikke.via.mail.tak>
> wrote:

KLIP

> OK, så er jeg vist den der skal have skiftet abn. form..

Hej Per.

Ja men - Så god fornøjelse med dit nye abb.

PS: Vi har forstået det første gang.......

mvh
Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-12-00 14:51

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> skrev :

>PS: Vi har forstået det første gang.......

eller også skal han ha' mange abbonementer ?

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
SE billederne da Tom hoppede i Sønderborg Havn på www.froerup.dk

Fra : Per Sortkær Christen~

Dato : 29-12-00 00:56

On Thu, 28 Dec 2000 14:33:55 +0100, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

>PS: Vi har forstået det første gang.......

Sorry, min Agent gav fejl, så jeg prøvede lige et par gange, da jeg
endelig fik det til at virke smed den alle beskeder afsted. Jeg troede
den havde slettet dem... Sorry.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-12-00 02:30

Wed, 27 Dec 2000 00:24:47 GMT, skrev sortkaer@yahoo.com:

>Øh ifølge de tilbud jeg har set, er det max 2000mb om måneden før det
>koster ekstra...

Det er/bliver forhøjet fra 1. januar (mener jeg, det er).
Jeg ved ikke om fremgår af deres hjemmeside endnu.

med venlig hilsen
Knud
--
Udbydere har fået en undergruppe:
som er beregnet til erfaringsudveksling og debat om xDSL-forbindelser

Fra : Simon Skals

Dato : 29-12-00 00:01

It seems Peter Bleiken wrote:
> [...]
>målgruppen være så lille at den ikke er interesant. (desuden vil mange
>droppe fra og derved tvinge prisen endnu højere op).

Ovenstående er jo ikke andet end spekulation. Flatrate-produkterne er på
markedet, hvadenten man kan lide dem eller ej. Og hvad vigtigere er: Den
gennemsnitlige forbruger er bedøvende ligeglad med, om ISP'erne på lang
sigt kan tjene penge på flatrate.

> [...]
>mængder data eller streamer flere timer om dagen, så kommer de ikke
>over den 4000MB grænse som Stofanet har sat på deres Flexrate.

Den "slemme" gruppe flatrate-brugere, der downloader læssevis af ISO'er,
porn, MP3, etc. og hører streaming adskillige timer om dagen har *ikke* et
forbrug i omegnen af 4 GB. Deres niveau er mere i retning af 50-100 GB om
måneden.

Midt i mellem ligger en meget stor kundegruppe, der hæver over 4 GB på
kontoen, uden at deres forbrug af den grund er ekstremt.

Ved deres abonnementsform betaler de sig fra at skulle tænke på, om næste
måneds regning mon bliver på 200 eller 2.000 kroner - og det vil de nok
blive ved med, indtil den dag flatrate bliver trukket tilbage, fordi
ISP'erne indser, at flatrate er en elendig forretning.

Der kunne selvfølgelig også gå hen og ske det, at flatrate ikke forsvinder
foreløbig...

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-12-00 02:00

Thu, 21 Dec 2000 23:23:41 +0100, skrev "HB" <pooc10@hotmail.com>:

>Er der en liste et sted derude med planerne for hvornår "vi andre" får
>mulighed for at få stofanet?

Jeg tror ikke, at du skal regne med, at Stofanet bare lige kommer til
byen.

Det er som regel noget, der skal laves aftale om med en
antenneforening om, at de skal gå over til at få leveret gennem Stofa
istedet for den leverandør, som de har nu.

med venlig hilsen
Knud

Fra : T. Agerholm

Dato : 28-12-00 16:51

> [...]
> antenneforening om, at de skal gå over til at få leveret gennem Stofa
> istedet for den leverandør, som de har nu.

Nej Det tror jeg ikke at der findes.

Men jeg ved at de har en meget mærkelig måde at behandle deres måske nye
"kunder" på !!!! ;c(
Først kommer de med et tilbud om at overtage vores lokale antenneforening på
ca. 300 medlemmer.
Fint nok !! vi får et skriftligt tilbud om at de skal overtage det fra 1.
jan. 2001 der står at de vil laver Internet (1mbit) 2 nye tv stationer
hvorefter de overtage alle kabler og stander kvit og frit (det skal stå klar
1. april)

Der bliver indkaldt til generalforsamling om at opløse antenneforeningen,
der er en repræsentant fra stof til at svare på vores spørgsmål !! det går
alt sammen meget fint det bliver vedtaget at Stofa overtager det pr 1.1.2001
Men der står så i vores vedtægter at der skal være en ekstra
generalforsamling inden 14 dage for at sådan en beslutning er ok, så der
bliver igen indkaldt til generalforsamling den 18-12-2000 (hvilket kun er en
formalitet da der er 100% opbakning om forslaget)

Men en halv time før vi skal samles ringes der fra Stofa at de ikke kan stå
ved deres TILBUD da vi ikke er 1500 medlemmer i området !!!!!! HVAD FANDEN
er det for en måde at behandle folk på de har da hele tiden vidst at vi ikke
var flere end ca. 300 medlemmer nu og at der var mulighed for at hvis alle
kom med kunne blive ca. 450 medlemmer.

Det er da ikke en måde at forhandle på eller hvad ????? Det er dem selv der
er kommet med det udspil og så kan man da ikke trække det tilbage 30 min.
før det skal vedtages !!!

Så jeg vil bare sige tænke jer god om inden i starter en forhandling med
Stofanet !!!!!!
Så det er da godt at der er noget der hedder Dansk kabel TV mm.

God jul og godt nytår

T. Agerholm
En meget skuffet ISDN2 bruger.