Sløv harddisk
Fra : JJ

Dato : 23-09-02 18:56

Hej

Jeg har et problem med min ene IBM disk (60GB)

Den er enormt sløv.

Mit setup
C: Primær IDE Master 30 GB IBM
D: Primær IDE Slave 120 GB Maxtor
E: Sekundær IDE Master 60 GB IBM (Den sløve)
F: Sekundær IDE Slave 120 GB Maxtor

En filkopiering på 700 MB (en fil) fra
D -> E giver 2,87 MB/s (meget sløvt)
mens
D -> F giver 12,56 MB/s
og
D -> C giver 8,07 MB/s

C -> F giver sjovt nok 27 MB/s

Desuden stiger CPU-forbruget til 100% når man tilgår E-drevet.

Jeg kører XP-pro på et MSI (KT333) motherboard.

Nogen ideer til hvorfor den er sløv?

/JJ

Tell me, I forget.
Show me, I remember.
Involve me, I understand.

Fra : Cacba

Dato : 23-09-02 19:05

> En filkopiering på 700 MB (en fil) fra
> D -> E giver 2,87 MB/s (meget sløvt)
> mens
> D -> F giver 12,56 MB/s
> og
> D -> C giver 8,07 MB/s
>
> C -> F giver sjovt nok 27 MB/s

Hvad bruger du til at maale det med ?

Cacba Out..

Fra : JJ

Dato : 24-09-02 17:37

Bruger Diskbench fra www.nodesoft.com

/JJ

On Mon, 23 Sep 2002 20:05:05 +0200, "Cacba" <cacba@cacba.dk> wrote:

>Hvad bruger du til at maale det med ?
>
>Cacba Out..

Tell me, I forget.
Show me, I remember.
Involve me, I understand.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-09-02 19:41

> [...]
>
> Desuden stiger CPU-forbruget til 100% når man tilgår E-drevet.
>
> Jeg kører XP-pro på et MSI (KT333) motherboard.

Tjek om DMA er slået til.
Kør evt HD Tach på alle 4 drev. Er der mange spiked down kan du have et
problem med disken eller controlleren.

Prøv evt at tage F fra og se om det hjælper på E.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 23-09-02 19:49

> Jeg har et problem med min ene IBM disk (60GB)
>
> Den er enormt sløv.

Test om den er defekt. Det gøres med IBM's Drive Fitness Test:
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

Jeg havde en 40GB, der var enormt sløv og sagde mærkelige
lyde. Den var defekt ifølge Drive Fitness Test.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : JJ

Dato : 24-09-02 18:28

Det kunne den squ ikke tåle.
Efter en advanced test med Drive Fitness kan min computer
slet ikke finde drevet!

Drive Fitness kunne iøvrigt heller ikke selv finde drevet umiddelbart
efter testen

Nå men, jeg må vel se i øjnene at jeg har mistet min første harddisk
nogensinde.

/JJ

Tell me, I forget.
Show me, I remember.
Involve me, I understand.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-09-02 11:55

JJ <peak@ofir.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> efter testen
>
> Nå men, jeg må vel se i øjnene at jeg har mistet min første harddisk

Held og lykke. IBM ombytter ikke med en ny, men sender en serviable used
part istedet, og tja jeg mistede min tiltro til IBM (som HDD prod.) da den
også var defekt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Olsen

Dato : 26-09-02 16:16

<jeppedam@mailme.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg havde en 40GB, der var enormt sløv og sagde mærkelige
>lyde. Den var defekt ifølge Drive Fitness Test.

En del af IBM's Deskstar 60GB diske har vidst sig at være defekte, så
det kunne meget vel være det.....

Peter