Død computer :-(
Fra : Hjalte aka. izeqb

Dato : 23-09-02 15:19

Hej alle...

Igår sad jeg og så TV og computeren kørte som sædvanlig, pludselig går
strømmen, og da jeg slår ralæet (?) til igen, er computeren
fuldstændig død.

Der er strøm på min router og skærmen virker tilsyndladene også fint,
men computeren gider ikke starte.

Der er lys på motherboardet (det er en lille grøn lampe, og det er et
A7V mobo), så det er vel ikke strømforsyningen?

Er der nogen der kan vejlede mig lidt i den rigtige retning?

Og lige et tillægsspørgsmål: dækker forsikringen sådan noget?
Jeg har en EL-skade forsikring.

MVH.
Hjalte

Fra : Madsen

Dato : 23-09-02 17:10

Hjalte aka. izeqb skrev:

> [...]
> fuldstændig død.
>
> Der er strøm på min router og skærmen virker tilsyndladene også

Har du tjekket bag på computeren om der sidder en on/off-knap på
strømforsyningen? Hvis der gør det så prøv at slukke og tænde for
den og prøv så om den vil tænde på fronten som normalt.
Det var hvad der skulle til sidste gang min pc slukkede pga. strøm-
svigt i hvert tilfælde.

Madsen.

Fra : Leony

Dato : 24-09-02 07:54

"Hjalte aka. izeqb" <isak@city.dk> skrev i en meddelelse

> Og lige et tillægsspørgsmål: dækker forsikringen sådan noget?
> Jeg har en EL-skade forsikring.

Jeg har fået dækket et lignende tilfælde af forsikringen. Jeg er forsikret
mod kortslutning (kender ikke lige den forsikringsmæssige term).
Strøm"svigtet" snuppede 2 harddiske, en brænder og psu. Man sætter pris på
sin forsikring i sådan et tilfælde.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/