Andet multimedie
bentjuul 3670
Grab skrivebord ??
Fra : Freud

Dato : 23-09-02 14:13

Hej

Jeg forsøger at grabbe mit skrivebord, det går oxo ok, men jeg får ikke min
samurize opsætning med på grappet ???

Nogen der har en ide - evt. hvilket prg. ??
??

Mv freud

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-09-02 14:52

"Freud" <freuddns@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
min
> samurize opsætning med på grappet ???
>
> Nogen der har en ide - evt. hvilket prg. ??

Hvad bruger du til at grabbe med ?
Har du prøvet knappen printscreen, jeg har endnu ikke oplevet at der var
noget den ikke ville tage med.

Kim Larsen

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 23-09-02 17:47

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet knappen printscreen, jeg har endnu ikke oplevet
> at der var noget den ikke ville tage med.

Hvis jeg f.eks. kører en dvd film i et vindue (PowerDVD) kommer der bare en
sort flade der hvor filmen skulle have været, så det er altså ikke alt den
lille knap får med

- Michael.

Fra : A.I.

Dato : 23-09-02 22:17

> [...]
en
> sort flade der hvor filmen skulle have været, så det er altså ikke alt den

...jeg havde samme problem med skærmprint fra film, men fandt ud af at det
virker i andet hug, forstået på den måde, at når du stiller din film på
pause, holder "Alr Gr" nede mens du klikker på printscreen og når du så
paster i dit billedeprg. så virker det ikke, MEN gentager du det fra at
holde "Alr Gr" mens du klikker på printscreen igen....så virker det, don't
ask why

Anders

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 23-09-02 23:49

"A.I." <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> holde "Alr Gr" mens du klikker på printscreen igen....så virker det, don't

Det virker ikke hos mig

-Michael.

Fra : Madsen

Dato : 24-09-02 00:32

Michael Alø-Nielsen skrev:

> Hvis jeg f.eks. kører en dvd film i et vindue (PowerDVD) kommer
> der bare en sort flade der hvor filmen skulle have været, så det
> er altså ikke alt den lille knap får med

Hvis du slår hardware-accelerationen på grafikkortet fra, så burde
du kunne. Du behøver ikke at genstarte for at slå acceleration fra.
Ikke i WinXP i hvert tilfælde.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/hardware_acceleration.png>
Du kan tage screenshots både af PowerDVD og MediaPlayer hvis
accelerationen er slået fra, eller stillet ned til et minimum.

Stil den op igen når du har taget dine screenshots selvfølgelig. :)

Madsen.

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 24-09-02 00:41

> Hvis du slår hardware-accelerationen på grafikkortet fra, så burde
> du kunne...

Bingo! - Så var den der... Tak for tippet!

-Michael.

Fra : Madsen

Dato : 24-09-02 00:53

Michael Alø-Nielsen skrev:

> Bingo! - Så var den der...

Tja og så er det egentlig slet ikke nødvendigt i PowerDVD for den har
jo sin egen screenshot-knap. Det havde jeg lige svedt ud, men det har
Windows Media Player jo ikke, så her virker tricket med hardware-
accelerationen.

Madsen.