Underlig PC
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 23-09-02 12:55

Jeg har en gammel Compaq 5186. Da jeg har fået en ny maskine, tænkte jeg at
jeg ville forbinde PC'erne i et netværk og bruge min gamle Compaq som en
Linux-"lege"maskine.
I lang tid brugte jeg et TNT2 kort i Compaq'en, men det bruger jeg nu i den
nye maskine. Derfor ville jeg gerne bruge det indbyggede grafikkort i
Compaq'en, men det vil den bare ikke. Skærmen starter slet ikke op, når jeg
tænder for Compaq'en.
Så fandt jeg et ældgammelt ATI Mach64 grafikkort, jeg satte i Compaq'en, og
en ældgammel IBM skærm jeg satte til. Det fungerede også en kort tid, jeg
fik sat netværk op, lavede fil-overførsel mellem de 2 maskiner via XP's
guide, og var på nettet fra Compaq'en (netforbindelsen er (selvfølgelig) på
min nye maskine).
Men da jeg kun har en nogenlunde ordentlig skærm, et tastatur og en mus,
ville jeg gerne kunne styre Compaq'en via VNC. Men VNC ville ikke fungere
med ATI-kortet, så derfor forsøgte jeg stadigvæk at få Compaq'ens interne
grafikkort til at fungere - Uden held overhovedet.
Lige nu er jeg så tilbage til set-up'et med ATI-kortet, og nu opfører
Compaq'ens sig virkeligt underligt, for nu kan jeg heller ikke få skærmen
til at fungere med det kort.
Compaq'en starter op, skærmen starter, men på et tidspunkt i løbet af
opstart, går skærmen af sig selv i stand-by.
Og så er det jeg ligner et kæmpestort spørgsmålstegn.
Nogen der kan hjælpe?

Mvh. Jan

Fra : Jesper Juul

Dato : 23-09-02 13:49

"Jan Allan Andersen" <nospam_akker@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> opstart, går skærmen af sig selv i stand-by.
> Og så er det jeg ligner et kæmpestort spørgsmålstegn.

Er du sikker på der ikke er en jumper på MB der skal flyttes eller at man i
bios skal sætte op hvilket gfx. kort som er det primære ?

--
Mvh Jesper
Try something funny:

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 24-09-02 07:20

"Jesper Juul" <nospam@linuxplanet.nu> wrote in

> Er du sikker på der ikke er en jumper på MB der skal flyttes eller at
> man i bios skal sætte op hvilket gfx. kort som er det primære ?

Jumper er jeg temmelig sikker på der ikke er noget af, og i bios er der i
hvert fald ikke noget der skal sættes. Compaq bios er meget fastlåst og
nærmest umulig at ændre i.

Mvh. Jan

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 24-09-02 08:27

Jan Allan Andersen wrote:

> Jumper er jeg temmelig sikker på der ikke er noget af, og i bios er der i
> hvert fald ikke noget der skal sættes. Compaq bios er meget fastlåst og
> nærmest umulig at ændre i.

Der må vel være en jumper til at resette cmos, og det kunne endda være
at det løste problemet.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-02 21:37

Jan Allan Andersen wrote:

Snip

> Compaq'en starter op, skærmen starter, men på et tidspunkt i løbet af
> opstart, går skærmen af sig selv i stand-by.

Det lyder somom du har sat en skærmopdateringshastighed der er for
hurtig for den gamle skærm. Prøv at starte Windows i fejlsikret tilstand
og se om der kommer billede på.

-Sune