Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvorfor fylder et billede mere i Photoshop~
Fra : enrico

Dato : 23-09-02 10:52

Jeg vil gerne have den gode forklaring på, hvorfor et billede fylder
så meget i Photoshop.-

Åbner jeg et webbillede på 7 kb fylder det pludselig over 200 kb

Er det PSP formatet, eller hvad?

-enrico

Fra : Niels Andersen

Dato : 23-09-02 11:37

enrico wrote in <vsotousk8t45d6j1vsgvrs1ik7r5bmvhaq@4ax.com>:
> Åbner jeg et webbillede på 7 kb fylder det pludselig over 200 kb

Hvordan måler du at det fylder så meget?

Gemmer du det igen på hardsken? I hvilket format?

Husk at webbilleder er komprimerede. Arbejdsformater er normalt ikke
komprimeret, og hvis de er, så er det slet ikke så godt som fx. jpg.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 24-09-02 16:01

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan måler du at det fylder så meget?

I Mange programmer kan man se hvor meget det fylder i hukommelsen.

Mvh
Henrik

Fra : Niels Andersen

Dato : 24-09-02 18:25

Henrik Bruun-Petersen wrote in <ampumo$858u6$1@ID-151692.news.dfncis.de>:
> I Mange programmer kan man se hvor meget det fylder i hukommelsen.

Det ved jeg godt. Problemet var ikke hvordan man måler det, men hvordan
*han* målte det. Det kunne jo fx. være at han åbnede en jpeg-fil, gemte den
på en eller anden måde, og tjekkede filstørrelsen. Så skulle der snakket om
at gemme filer.
Men hvis han måler hvor meget billeder fylder i hukommelsen, mens han
arbejder, så er emnet jo straks et helt andet.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : enrico

Dato : 01-10-02 09:22

Bekalger det sene svar, men jeg læser det i bundlinien i Document
size.

Fra mit kamera åbner jeg en 3,5 mb fil, der pludselig fylder 14 mb

-enrico

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-10-02 10:23

enrico wrote in <dlmipucbe2fomam8f3t5okj67fd7fipi3g@4ax.com>:
> Bekalger det sene svar, men jeg læser det i bundlinien i Document
> size.
>
> Fra mit kamera åbner jeg en 3,5 mb fil, der pludselig fylder 14 mb

Det kan ikke rigtigt sammenlignes. Det er en arbejdsversion, og det betyder
bla. at kompressionen smutter. Alt efter hvordan det gøres op, kan den
størrelse også indeholde diverse "undo"-levels osv.

Hvad det fylder mens du arbejder med, er ikke nogen bekymring. Det gælder
bare om at have ram nok. :)
Det interessant er hvad det fylder, når du har gemt det igen, og det
bestemmer du jo mere eller mindre selv.

--
Mvh.

Niels Andersen