Hvilken brænder...?
Fra : Troels Lysgaard-Hans~

Dato : 23-09-02 10:19

Hej

er der nogen som vil anbefale mig en billig brænder til en B/W G3. Jeg har
haft kig på en Plextor. Jeg ved den virker, men det må kunne gøres
billigere.

MVH

Troels

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-09-02 16:21

Hej Troels

Ja, det kan gøres billigere med fx. LiteOn drev, men jeg vil ikke anbefale at
du sparer de par hundrede kroner i forhold til et Plextor drev.

Langt de fleste drev - i det hele taget - under ca. 15-1800kr. er med
plastspindler og nylonlejer i motorerne, og de slides uforholdsmæssigt
hurtigt. Og hvis du fx. vil have et RW drev, som du vil bruge til jævnligt
backup, så vil drevet blive brugt en hel del, også selvom du kun brænder
forholdsvi små sessions, og det slider ret hårdt på dem.

Så hvis du ikke allerede i løbet af ca. 1 år vil til at skifte igen, så bør
du ofre lidt mere og få et bedre og mere stabilt drev af mærkerne Plextor,
Panasonic (Matshita, Teac evt. Yamaha.

Troels Lysgaard-Hansen wrote:

> er der nogen som vil anbefale mig en billig brænder til en B/W G3. Jeg har
> haft kig på en Plextor. Jeg ved den virker, men det må kunne gøres
> billigere.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-09-02 18:53

On Mon, 23 Sep 2002 at 09:19 GMT, Troels wrote:

> er der nogen som vil anbefale mig en billig brænder til en B/W G3. Jeg har
> haft kig på en Plextor. Jeg ved den virker, men det må kunne gøres
> billigere.

Køb den billigste Lite-On du kan finde (typisk mellem 5 og 600 kr). De
virker problemfrit med Apples egen sw. Holder den kun de to år hvor
der er garanti på den, er det fint idet du til den tid blot kan købe en ny
og mere moderne bræmder - Og stadig ikke har brugt så mange penge, som hvis
du havde investeret i en Plextor fra starten.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>