All-in-one-printere - hvad skal man vælge?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-09-02 00:48

Hejsa!

Jeg har lovet min far at forhøre mig lidt om all-in-one-printere
(blækprintere med indbygget kopimaskine og scanner).

Den korte udgave:
Hvad skal man købe? Hvad kan betale sig økonomisk, også på langt sigt.
Hvad kan samtidig levere et godt resultat.

Den lidt længere udgave:
Min far har en gammel Canon LBP-4 laserprinter stående, som egentlig
fungerer ganske udemærket til udprint af tekst, websider osv., men
stort set er ubrugelig til f.eks. fotos, da opløsningen (300dpi) er
alt for lidt.

Han er nu blevet lidt lun på idéen med at have en kopimaskine, og
muligheden for at printe i farver. Det er planen, at den gamle
laserprinter stadig skal bruges, men at den nye skal overtage
opgaverne, hvor den ikke kan følge med.

Han skal bl.a. lave covers til CDere han har lavet ud fra gamle
kassettebånd. Han siger, at han vil "kopiere" dem sammen, altså på den
gamle, primitive måde. På længere sigt tror jeg dog ikke han kan nøjes
med dette, da han har været inden for den grafiske branche (har aldrig
brugt PC til den slags). Jeg vil tro, at PCen (når den bliver lidt
større, så den kan håndtere det), også skal bruges til at producere
disse CD-covers.

Hvilke all-in-one-printere skal man kigge efter? Anskaffelsesprisen
har selvfølgelig noget at sige, men vigtigere endnu er prisen for nyt
blæk. Samtidigt skal printeren gerne levere et ordentligt resultat.

Lad mig høre, og henvisninger til tests og lign. er yderst velkomne.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** Nu også unlocking af Ericsson T39, T65 og T68 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Leony

Dato : 23-09-02 07:41

> Hvilke all-in-one-printere skal man kigge efter? Anskaffelsesprisen
> har selvfølgelig noget at sige, men vigtigere endnu er prisen for nyt
> blæk. Samtidigt skal printeren gerne levere et ordentligt resultat.

Umiddelbart vil jeg mene at du ikke går helt galt med en HP.
Blækken til denne er dog dyrest.

> Lad mig høre, og henvisninger til tests og lign. er yderst velkomne.

Der er en del tests af mulifunktionsmaskiner her:
http://www.bonesreview.com/printer.shtml

Ved at både Datatid og PCplanet har testet all-in-one maskiner i dette år,
kan bare ikke lige finde mine blade med artiklerne lige i øjeblikket.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : goofy

Dato : 23-09-02 08:46

Hejsa
Kik efter en HP med Photoret IV, sidste nye, er ganske vist ikke de
billigste med hensyn til partroner, men HP virker
Steen vinbæk

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 24-09-02 18:07

"goofy" <nospam@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Kik efter en HP med Photoret IV, sidste nye, er ganske vist ikke de
> billigste med hensyn til partroner, men HP virker
> Steen vinbæk

Lad i det mindste være med at købe en Brother. Jeg er ikke særlig begejstret
for min MFC 840. Er også dårligt testet generelt.

Peter Ulriksen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-09-02 17:45

> Kik efter en HP med Photoret IV, sidste nye, er ganske vist ikke de
> billigste med hensyn til partroner, men HP virker
> Steen vinbæk

Det fåes da ikke i multimaskinerne endnu ?

Jeg er selv i syv sind. Min gamle trofast laserprinter har opgivet ævred
efter ca. 6år. Den fik fugt under en flytning og det tog livet af den.

Jeg står og vakler mellem en ny laser - f.eks brother HL1470 med netværk
eller HP1200N - men det ville jo også være rart med mulighederne i en
multimaskine ...

Der har jeg mest kig på Canon mpc600f eller en hp i D serien (135/145 eller
155xi) og hælder mest til den "store" pga af det indbyggede netkort. Canon
skulle være noget billigere i drift.

/A

Fra : Lars

Dato : 25-09-02 21:22

On Wed, 25 Sep 2002 18:45:22 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT
with . in address for reply by email\)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

>Det fåes da ikke i multimaskinerne endnu ?

Jo, PSC2100 og PSC2200

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-09-02 07:45

> Jo, PSC2100 og PSC2200

De er bare ikke på hp's danske hjemmeside endnu
Så er mit valg bestemt ikke blevet lettere ... de andre all-in-on kunne jeg
afskrive på de jo ikke var rigtige fotoprintere alligvel

2100'eren koster 2500,- så den er også "billig" men har ikke arkføder.

http://products.hp-at-home.com/product_comparison/product_comparison.php?pro
dnum1=C8658A&prodnum2=C8648A

Og så koster 2200'eren nok 4000kr når den lander ...

Nogen bud på hvornår det sker ?
Nogen links til tests ?

Det er nok et ok trade at få en photoprinter og så undvære arkføderen til
scanneren ...

Men måske jeg skulle se at få indrettet det kontor på loftet så der er plads
til seperate printere fax og scanner. Det vil gøre valgene lidt lettere ...

/Anders

Fra : Lars

Dato : 26-09-02 18:52

On Thu, 26 Sep 2002 08:44:59 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT
with . in address for reply by email\)"

>De er bare ikke på hp's danske hjemmeside endnu

Jo, jeg huskede bare lidt forkert mht. navnene, det er 2110 og
2210:
http://www.hp-hjemme.dk/prod_detail.php3?prodnum=c8648a
http://www.hp-hjemme.dk/prod_detail.php3?prodnum=c8658a

>Og så koster 2200'eren nok 4000kr når den lander ...

3699,- iflg. HP, så måske endda kun 3500,- hos en af
internetbutikkerne

>Nogen bud på hvornår det sker ?

Jeg gætter på starten af oktober.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-09-02 19:45

> Jo, jeg huskede bare lidt forkert mht. navnene, det er 2110 og
> 2210:
> http://www.hp-hjemme.dk/prod_detail.php3?prodnum=c8648a
> http://www.hp-hjemme.dk/prod_detail.php3?prodnum=c8658a

Jeg fandt også senere 2110'eren i et dank nyhedsbrev på www.hp.dk , men jeg
kan stadag ikke finde ud af at bladre ind til de link du kom med. Men jeg
har på www.hp.com fundet spec på dem og de ser rigtigt gode ud.

> 3699,- iflg. HP, så måske endda kun 3500,- hos en af
> internetbutikkerne

> Jeg gætter på starten af oktober.
hmm Lyder som om jeg bør slå koldt vand i blodet lidt endnu. Nogen der har
set butikker der tager mod forudbestillinger og har en rimeligt chance for
at få fra første sending til hp dk ?
(Hvis jeg bestiller skidtet slipper jeg for at spekulere mere på hvilken
printer jeg skal have

Mvh
/A

Fra : Lars

Dato : 28-09-02 08:23

On Thu, 26 Sep 2002 20:44:56 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT

Zitech (3.695,-)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-10-02 19:48

> Zitech (3.695,-)

I mandags skiftede den (hp all-in-one psc 2210) fra rødt til grønt hos
zitech online og jeg bestilte fluks en online plus (og et extra sæt farver).
Men den er endnu ikke kommet her torsdag og jeg venter med længsel

Når man trykket "order" kan det kun gå for langsomt ... Jeg håber da de
viterligt havde fået den på lager ...

Når den kommer er hjemmekontoret ved at være komplet

/Anders Majland

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-10-02 13:00

> [...]
farver).
> Men den er endnu ikke kommet her torsdag og jeg venter med længsel

Har netop fået at vide at det var en fejl at der vil gå mindst en uge endnu
Deres ordresystem er forældet. Når man bestiller hos dem reserverer man ikke
automatisk en vare fra lageret. Der sker først manuelt senere og der var der
udsolgt ....

/A